• Tesdy

Augustibebis 2012

Jag skrev på FB att jag möttes av min brorsdotter i hallen och hon leendes säger till mig:
    Jag vet vad du har i din mage... Jasså vad då svarade jag och hon skiner upp: En bebis!!
    Dock var det inte alla som fattade den utan först när jag ett par veckor senare klagade mig över mina hormoner som fler fattade och letade reda på detta gamla inlägg och skrev grattis där.

Lite kul att alla inte fattade i början. Många fick en chock när dom träffade mig och såg kulan istället.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy

Jag har även börjat bocka av inköpslistan med en del saker nu.
    Vagnen är fixad, babyskyddet fixade vi i helgen, elektroniskt babylarm får vi av min bror... Känns så verkligt hux flux..

• Tesdy
    A R skrev 2012-04-02 12:15:18 följande:
    Jag har en fråga till er som gör så fina collage och bilder med text i bildtråden.
    Vilket program använder ni för att göra det?

Jag gör mina collage i en app som heter Pic Collage. Jag gör dom alltså i telefonen.
  • Tesdy
    Xericax skrev 2012-04-02 13:38:54 följande:
    19+3 idag. Är det någon annan som också har börjat må illa tillbaks? Jag har mått ganska bra hela mars, men de senaste dagarna har jag haft mera illamående (men jag har inte spytt). Funderar om det beror på att magen börjar bli så spänd nu, vikten har ökat med nästan 100 g/dag de senaste dagarna. Dessutom har magen börjat bli lite rödflammig speciellt då jag har duschat.
    Jag har mått dåligt hela dagen idag, men vet inte om det är någon magsjuka eller dylikt på g eller om bebisen trycker på ngt speciellt.
  • Tesdy

Hej!

Såg att någon pratade om sammandragningar. Jag har en hel del enligt mitt tycke, kan inte komma ihåg att jag hade det dom andra gångerna, men då hade jag ju foglossning istället. Självklart missade jag att från min BM om detta när jag var där igår. Men då hade jag ju ingen... Jag får dessa som oftast om jag går fort när jag har bråttom, men kan även få dom när jag sitter här vid datorn på jobbet och definitivt inte stressar. Men det skall ju inte vara någon fara så länge dom inte gör mer ont än lite mensvärk.

När jag var hos BM igår så kollade dom lite värden på mig:

Magmåttet var 24
    Blodsockret 5,8
    HB 122
    Blodtrycket 110/70 (något lägre övertryck än vad jag brukar så där kanske vi har svaret till min yrsel jag får ibland)
    Hjärtat slog i 133.

Mina stora barn var med och lyssnade och dom tyckte helt klart det var spännande, men jag tror sonen tyckte det var mest spännande när hon stack mig i fingret.
    Dom längtar om inte annat ännu mer efter sitt syskon nu.

• Tesdy
    cupcakekiller skrev 2012-04-04 12:37:03 följande:
    RUL gick jättebra, en fin bebis som nästan var lika lugn som förra gången (hoppas det håller i sig efter bf med).
    Det var en liten Elvis i magen, det var inga problem att se det så som han låg och flashade sig!
    Jag har moderkakan i framvägg och samma bf som de sa i v. 13, 24/8 alltså :)
    Åh vad mysigt att allt var bra med Elvis.
    Vad olika det kan vara med barn, en del vill verkligen inte flasha sitt kön, medans min var rätt frispråkig med om det nu var en snopp jag såg Men det tror jag att det var för det var så likt och den BM jag hade stannade kvar i samma kameravinkel och liksom väntade in min fråga som jag aldrig ställde med tanke på att mannen inte var med.
  • Tesdy
    Albasmamma skrev 2012-04-04 13:02:53 följande:
    Grattis till era lyckade RUL, blir så glad varje gång man läser om det! :)

Ellenmbt: ang. bröstmjölk. Det konstiga är att innan jag blev gravid kunde jag fortfarande trycka fram lite mjölk trorts att det är över 3år sen jag slutade amma, men nu går det inte. Tycker jag är märkligt.
    Det är samma med mig innan jag blev gravid nu kunde jag också få fram lite "mjölk" ur brösten trots att sonen är en 04:a. Men nu Nada!! Däremot är jag kruttorr och måste smörja mig.
  • Tesdy

Strongenough: Vad glad jag blir för er skull. Håller nu tummarna att lillan växer ikapp sin syster.

Svipp: Grattis till ditt lyckade rul skönt att inte alla BM är lika oförstående som den otrevliga som du träffade förra gången.

• Tesdy
    anneh skrev 2012-04-05 12:23:16 följande:
    Nån som har erfarenhet av acta graco logico s?
    Den påminner väldigt mycket om den vi köpte i helgen, men jag har inte ens tittat vilken sort det var Skäms...
    Acta är väl kända precis som Britax att dom är bra babyskydd. Men jag kommer som sagt var itne ens ihåg om det var en Acta eller Britax vi köpte... Skall kolla när jag kommer hem!
  • Tesdy

Var med om ngt skumt häromdagen/natten. Jag hade precis dagen innan skrivit på FB om min livliga lill* krabat i magen och det var en hel del som "gillade" detta inlägg. Sen under natten drömde jag om att en gammal skolkamrat som jag träffade för första gången sen han gick ur nian för några veckor sen gick in och gillade detta, samt att han bjöd hem mig och familjen till sig och sin sambo. Så på morgonen när jag gick ut på FB så såg jag att just han hade gillat inlägget... Säkerligen bara en slump, men det var lite läskigt då det totalt är han och en granne till som gillat detta som är killar alltså...

Så man har ju fått en del konstiga drömmar det senaste, men konstigt nog drömmer jag inte om bebisen och vem denna lilla människa kan vara.. 

Svar på tråden Augustibebis 2012