-
Absolut, jag har 15 månader mellan mina pojkar och jag använder fortfarande ibland vagnen och mina pojkar är 2,5 och snart 4.. Skönt o ha den med sig när man ska gå längre sträckor nu... Men visst vi hade ingen bil när tvåan föddes så vi fick gå överallt.. Men jag vet min kompis som har 2 år mellan sina och bil, hon köpte en syskonvagn ändå lite senare eftersom hon kände att dom aldrig kom några längre sträckor till fotsBlomsterfröna skrev 2012-03-15 06:38:04 följande:Hur hade ni gjort ang vagn., min dotter är 21 mån när barnet e fött. Hade ni skaffat tvillingvagn?? Första gången jag har tätt mellan barnen så aldrig haft en tvillingvagn
-
Jag testade det och det visade flickaBlomsterfröna skrev 2012-03-15 17:40:38 följande:www.familjeliv.se/Forum-2-7/m59717060.html Kolla in denna sida...jag testade och jag väntar troligen en flicka, men ska ta morgonurin imorgon så får vi se:) blir spännande på rul på torsdag och se om de stämmer
Och på ul sa dom flicka
-
Usch idag ska vi på begravning.... Min käre farfar gick bort för ett par veckor sen och nu när man liksom försökt gå vidare så kommer allt rivas upp idag.
Är det någon här som vet om det brukar vara sura miner från dagis när man lämnar barnen på dagis för att gå på begravning?
-
Känner verkligen igen mig.. Jag gick upp 35 kilo med ettan och vägde precis innan han föddes ca 108 kilo.. Sen blev jag gravid med tvåan och gick upp dom 20 kilo jag hade lyckats gå ner... Men efter de så kämpa jag som attans för att gå ner, jag gick ner mer än vad jag vägde innan mina grav och jag var skitlycklig över mina heta kroppmammsen skrev 2012-03-16 08:40:20 följande:URS!! Ställde mig på vågen idag och blev översköljd av en ångestvåg!!
Innan jag fick min dotter för snart 5 år sedan brukade jag väga runt 65 kilo är 174cm lång och då trivdes jag!
Efter min dotters födelse har jag slarvat med träning och ätit lika stora portsioner mat som innnan jag fick barn (och då bara åt typ 2ggr/dag) men nu senaste åren äter man ju frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål och för ca ett år sedan ställde jag mig på vågen och vägde 90.0kg!!
Jag började röra på mig igen och räknade lite kalorier, jag åt välbalanserat och nyttigt och ca 1500kcal om dagen vilkket resulterade i -0.8-1kilo i veckan mitt mål var att nå 70kilo (ville ha lite extra som jag kunde förlora när illamåendet i en graviditet kom).
Jag ville även förlora vikt eftersom vi hade svårt att få barn (ca 18 månader tog det att lyckas) har pco, och när jag nått 70kilo skulle vi söka hjälp.
Iallafall, när jag testade possitivt hade jag tagit mig ner till 76kilo och var stoltast i världen! Ansiktet började ta form igen och eftersom jag har en vältränad, snygg, tattuerad kille som alla blänger efter så kunde jag äntligen njuta av att ta hans hand ute på stan igen, han tycker jag var skitarvig för "han tyckte jag var vacker" men jag kände hur folk undrade (är dem ett par?? / Varför är han med henne??) och sånna saker =)
Larvigt jag vet!!
Men äntligen vägde jag som när vi träffades och ännu mindre endå och så kom plusset!! Lycka!! Allt kämpandes var värt det!
¨
Jag var possitiv och tänkte att jaha, villken tur att jag inte han hela vägen ner till 70kilo nu behöver jag inte oroa mig för att förlora föör mycket vikt.. Första grav -16kilo (till vecka 13 där jag avbröt) andra grav - 8kilo till v 16 sedan upp 10 kilo (så pluss 2 under hela graviditeten)
Jag har mått illa! Men jag har vart så¨jävla duktig och haft en sådan underbar sambo som sett till att jag tagit illamående mediciner och inte glömmer ta på seabanden efter dusch samt kommer med ätbarn hela tiden för att hålla illamåendet i shack. Jag gick ned 2 kilo men när jag ställde mig på vågen idag vägde jag 81.5kilo! Jamenar jag kan ta 100kilo bara jag får mitt efterlängtade barn!! Men jag fick en chock!!!
Någon som känner liknande?
Det är ju bara ta tag i det efter grav, amma bort hälften och sedan efftetr ammning köra på samma spår som jag gjorde innan grav, men jag är mest orolig över att de där dumma tankarna ska komma tillbax när jag vill gå vacker och gravid på stranden med sambon till sommaren, och med barnvagn när bebisen kommit.. Vill inte folk ska ta förgivet att jag är hans syster eller dylikt och råflirta med han när jag står där..
... När jag blev gravid nu så vägde jag ca 74-75 kilo och jag har redan gått upp till 85.. Jag mår skit, eller ja givetvis tänker man ju att bebis har det bra men tanken på att man ska slita som man gjorde innan känns så dryg... Jag är liksom bara i vecka 22 nu och REDAN gått upp 10-11 kilo... Med ettan hade jag gått upp 14 kilo i vecka 25... Så nu slutar jag med allt socker..... iiihhh svårt men det behövs inte... hahaha... Känner också att jag vill kunna vara snyggt gravid, inte fläskiga lår osv, vill kunna ha kjol på mig utan att få värmeeksem mellan låren... Usch ja..
-
OMG JA jag är verkligen glad att jag inte ser ut så, tokigt jumammsen skrev 2012-03-16 09:30:08 följande:NINIME - Efter jag hade postat inlägget vred sambon på sin skärm brevid och visade mig denna bilden och sa att han var glad att jag inte ser ut så...
(Förlåt att jag lägger in en bild här och inte i bildtråden, jag lovar att iiiinte göra det igen, dessutom finns det ju inga bilder i bildtrådel längre utan bara massa jäkla text =( ) -
Ja för tusan, då har jag hellre lite extra hull, ser ju nästan lite anorektiskt sjukt ut... Jag ska verkligen försöka att tygla mina sötsug, fixar jag det så tror jag nog att jag kommer hålla det ganska bra... Jag har sagt att det är helt ok med 20 kg extra men det känns ändå lite att vara halvvägs till 90 hahahamammsen skrev 2012-03-16 10:25:49 följande:Haha, ja,, DÅ hadde jag nog stannat inne helt :P
Ser nästan ut som om det är en fejkbild, jag vet inte,, men hellre några kilo för mycket =)
5 kilo efter halva graviditeten är iallafall helt ok har jag intalat mig nu efter jag kollat på lite faktasidor =)
Men jag ska endå dra ner på onyttigheterna... lite iallafall :P -
Jag tycker också deras uträkning på vår bebis är lite underlig, enligt deras så skulle bebisen ha blivit tillverkad den 4 november men jag vet att vi inte hade sex då ens, vi hade det en vecka senare (ja så är det när man inte nuppar flera gånger i veckan hahaah)
-
Här har det gått upp och ner från det jag känt de tydligt ungefär fram till vecka 20, vissa dagar har man knappt känt ngt andra har det varit så mycket mer.. Nu är jag i vecka 22 och jag puttar lite på magen så sparkar hon tillbakaAngelica1991 skrev 2012-03-16 19:54:32 följande:jag måste bara klämma in lite här.. jag blir ju så jäkla nojjig säkert helt i onödan.. men det hör väl till.. jag fick höra hjärtljud i v 16 och nu är jag 2 dagar från fullgången 18 v .. jag har känns små bufflingar och någon slags kullerbytta av nå slag titt som tätt. men nu 2 dagar har det vart så stillsamt. jag vet att jag inte alls behöver oroa mig för jag är bara v 18. men ni förstår nog hur jag funderar ändå.. vill tilllägga jätte nojjig.. som tur är ska jag på rul om 3 dagar.. ja var bara det jag ville skriva av mig om :) jag vill PUSTA UT !! :P
-
Jag har också fått inkontinesbesvär, skönt o höra att det e fler... Dock var det värst när jag var förkyld, fast jag hade kissat och senare hostade så kom det, nös jag så kom de... Jag går med binda på mig hela tiden.. Drygt är det... Det är inte så mycket nu men det känns bra att ha bindan på, just in case..
-
Ja jag satt också och tänkte på henne igårAlbasmamma skrev 2012-03-17 07:19:20 följande:Jag läcker också när jag hostar etc. Känns inte alls kul.
Härligt dock att läsa om lyckade RUL! Däremot trist att bli flyttad flera dagar och känna oro, jag tycker ni ska prata med er bm om detta.
Jag undrar också hur det har gått pixel?