• NiniMe

Augustibebis 2012

Så då har jag varit hos bm en snabbis och jag ska dit igen på tisdag för att få träffa läkaren, blir förmodligen sjukskriven... Usch det känns trist för gud vad tiden kommer bli lååååååååång här hemma... Har även varit i kontakt med sjukgymnast IGEN för att se om jag kan få ett specialanpassat bälte.... Tvi för foglossning..

• NiniMe
    mammsen skrev 2012-03-22 09:31:38 följande:
    Jag har bara foglossning de dagarna jag jobbat och ca 2-3 dagar därefter, fast min foglossning är inte "from hell" utan så att jag kan leva med den, jag jobbar i stötar och är sedan ledig ca en vacka då coh då =)

Hoppas din foglossning blir bättre om du får vara hemma lite även om den inte försvinner helt! =) 
    Jag känner att jag kan leva med detta som det är nu men när jag har jobbat ett par timmar så är det olidligt... Har ju två busar här hemma med och vila höfterna är inte det lättaste hahaha Jobbar som uska på ett äldreboende så det är mycket lyft och mina kollegor blev lidande igår...
  • NiniMe

Ohh jag måste bara arga av mig lite... Min systerdotter fick reda på att hon var gravid några veckor efter mig, nu har vi båda varit på RUL och ja där fick vi samma bf... Jättekul verkligen, men jag PALLAR inte med att hon hela tiden ska ha det som jag har det... NU tänker jag gravidmående... När jag mått illa så har hon mått SÅ mycket mer illa och så mycket längre, så fort jag sa att jag kände lillan sparka så gjorde hon det också, givetvis några timmar senare efter hon hade sett att jag skrivit de på fb..
    Jag och nu har jag fått en jobbig foglossning, ett resultat från två tidigare täta graviditeter och mjuka leder, jag svär på gud att jag önskar INGEN denna pina jag har just nu... Idag skrev jag på fb till min mamma att jag hade varit hos bm och fått en läkartid för ev sjukskrivning, DÅ tar det ett par timmar så skriver hon på sin fb hur oooont hon har och hon ska bli sjukskriven för detta.. Alltså jag vet att det är löjligt av mig att reagera såhär men hon är så jävla centrumkåt så det finns knappt och gud nåde den som får sympati för ngt för då jävlar har hon det värre.... iiiiiiihh jag blir IRRITERAD..

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-23 00:27:47 följande:
    Om nån är nattuggla behöver jag lite pepp nu. Har så in i helvetes ont i magen! Kan varken stå sitta eller ligga utan att jag kvider. Och ovanpå det har jag packat resväska. Bebis har sparkat hela dagen men inte nu. Började med att det gjorde ont mer runt om än i själva magen men nu gör det så fruktansvärt ont så att jag inte ens kan lokalisera var smärtan kommer ifrån längre. Pepp tack! Blir orolig... :(
    Har du skött magen som du ska? Inte gaser? Man KAN få jävla ont i magen av det, hade jag varit du så hade jag nog åkt in får o kolla upp det eller iallafall ringa din bm för att be henne om råd annars..
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-23 00:27:47 följande:
    Om nån är nattuggla behöver jag lite pepp nu. Har så in i helvetes ont i magen! Kan varken stå sitta eller ligga utan att jag kvider. Och ovanpå det har jag packat resväska. Bebis har sparkat hela dagen men inte nu. Började med att det gjorde ont mer runt om än i själva magen men nu gör det så fruktansvärt ont så att jag inte ens kan lokalisera var smärtan kommer ifrån längre. Pepp tack! Blir orolig... :(
    Och ang att bebisen sparkat hela dagen är det inte omöjligt att lilla bebis sover nu Glad
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-23 07:31:01 följande:
    God morgon och tack tjejer! Hade en jättejobbig natt. Jag hade så ont att jag bara skrek. Mannen fick ligga och smeka ryggen för att lugna mig. Lugnade dock ner mig över bebis. Kände på själva bebismagen och det kändes inte men när jag tryckte lite lätt ovanför och runt omkring, typ upp mot revbenen trodde jag att jag skulle avlida av smärta. Har vaknat flera gånger i natt av att bara skrika rakt ut. Gjorde så otroligt jävla sjuuukt ont så fort jag rörde mig en mm men även när jag var stilla. Har haft det så två gånger tidigare under graviditeten. Tror varken det är gaser eller sammandragningar. Får för mig att det är livmodern som liksom trycker undan tarmar å sånt uppåt? Skulle det kunna vara det? Samma för alla tre gånger är att det har hållt i sig hela natten och att inget annat än väntan hjälper.

Nu är jag helt öm men det har släppt och lillan har gett mig två sparkar så hon är också oskadd.
    Det KAN vara gallan, man är känsligare för det när man är gravid och det gör jävla ont... Har du ätit ngt fett när du fått så ont? Typ majonäs eller ägg, friterat osv?
  • NiniMe
    mammsen skrev 2012-03-23 15:27:02 följande:
    Du får glädjas åt att du som har barn sedan innan med största sannorlikhet får barn först och hon kommer gå och tjura i (förhoppningsvis) flera dagar efteråt när alla pratar om er lilla guldklimp ;)

Ja jag HOPPAS verkligen det hahaha... Men gud vad hon kommer flippa, jag hoppas hon går över hela perioden man får gå över hahaha och jag hoppas lillan kommer lite tidigare hahaha det hade varit hur kul som helst (känns som jag kommer få äta upp det där haha)
  • NiniMe
    mammsen skrev 2012-03-23 15:36:58 följande:
    Jag döpte min dotter när hon var 6 månader, men det var mest för att samla familjen.
    Denna gången skiter jag nog i att döpa och gör en namnfest för alla de närmaste när vi blir offentliga med namnet vid ca 2 veckor.. Våra föräldrar och syskon typ och en jävla massa smörgåstårta och fika =) 
    Eller så kommer vi på något annat tillfälle som är bra för att samla alla sådär i början =)

Jag har faktiskt känt samma denna gången, men det känns lite så, för pojkarna har blivit döpta i kyrkan men nu känns det liksom lite onödigt o göra det, vi tror ju inte på gud, känns mer som det blivit en tradition, men jag tvekar denna gånge..

Annars är mina pojkar döpta storebror 4 månader och lillebror 2 månader..
  • NiniMe

Jag tycker inte alls det är ngt fel om folk berättar och har sig på fb om sin familj och graviditeter.. Jag tycker det är roligt.. Många av mina som är gravida fråga om lite småtips osv ibland och då tycker jag det är kul o hjälpa till, men det är väl kanske för man är lite Doulaskadad hahaah... Sen har jag många i familj som jag inte träffar så ofta som tycker det är kul.... Tycker det är struntsamma, jag läser mycket statusar om fyllefester osv som inte intresserar mig alls men då scrollar jag förbi.. Det jag tycker är lite störigt är folk som tycker dom är så snygga att dom måste lägga upp nästan på porrbilder på sig själv varje dag för att få bekräftelse, dagens outfit osv, skaffa dig en blogg hahhaaha.. Dom som inte vill läsa om min grav kan ju scrolla förbi och skita i det men sen har jag bara familj och vänner på min fb och inga "onödiga" heller

• NiniMe
    godisbit skrev 2012-03-24 12:38:26 följande:
    Och det finns ju viss risk att Ärtan här prickar in ett datum i september... På kub-ul ville inte barnmorskan göra ngn officiell beräkning, men det kommer väl efter RUL. Så här långt siktar vi mot "månadsskiftet augusti/september" =)
    Juli med
Svar på tråden Augustibebis 2012