Naimis skrev 2012-03-20 07:53:43 följande:
Igår eftermiddag åkte jag på yrsel, liksom ganska många eftermiddagar under denna graviditet.
Det är otroligt jobbig för de känns som jag ska svimma när som helst, och jag känner mig nästan lite full när synen inte riktigt vill hänga med.
De känns som man inte har kontroll över sin egen kropp.
Lågt blodsocker tror jag inte att de är då jag tryckte i mig både äpple, banan och choklad och inget hjälpte.
Däremot har ju blodtrycket legat på 111/70 och 106/70, vilket jag anser är lite väl lågt (framförallt eftersom jag just nu är i en ganska stressig period både hemma och på jobbet).
Kan de hänga ihop?
Med Neo låg jag iaf över 120/70.
Finns de något jag kan göra för att höja mitt blodtryck något? Eller ska jag behöva leva med detta resten av denna graviditet?
Usch känner mig verkligen gnällig. Tycker synd om maken när jag kommer hem och bara gråter för att det både är läskigt och oerhört jobbigt att må så.
I mina andra graviditeter så har mitt blodtryck också varit låg och det ända jag fick höra att det var bättre det var på det hållet än andra

Kändes dock att det var lågt och det var inte kul... Jag hade ungefär som dig... Men i slutet så höjdes det litegrann (inte åt det farliga hållet men det blev mer normalt)
Har hört att lakrits och salmiak kan höja blodtrycket, kanel sänker så ät inte det.. Någon kopp kaffe i veckan kan också höja blodtrycket