• NiniMe

Augustibebis 2012

Jag köper det viktigaste som vagn, säng, NÄSSUG, kläder och sängkläder babysitter, hygienartiklar (temp tvättlappar, olja, tops, nagelsax/fil).. Mycket kan man vänta med eftersom man kommer på efterhand vad som behövs, jag har lärt mig från två tidigare barn att bärsjal är absolut ngt jag ska ha och bröstpump är guld värt..
    Sen kan man tänka på att börja hamstra blöjor, för i början går det åt som tusan, det gjorde det här iallafall...

• NiniMe
    O Hanna O skrev 2012-03-11 08:27:45 följande:
    ush helenaa vilken helg...

Jag har så sjukt svårt att sova just nu vänder och vrider mig, sen slutar det alltid med att jag rullar på rygg, vaknar med panik för att man inte ska sova på rygg   
    Inte sova på rygg? Jag sover på rygg..
  • NiniMe
    O Hanna O skrev 2012-03-11 09:29:43 följande:
    Min barnmorska avrådde från det...menvart osäker om det gäller bara senare i graviditeten
    Vad jag har fått reda på så kan man ligga på rygg men om du börjar må konstigt som illamående för att syret inte cirkulerar som det ska i din kropp så ska man ändra ställning och i reflex så gör man det automatiskt, och det är om magen är tung som risken finns...
  • NiniMe
    tjockisbullen skrev 2012-03-11 09:46:17 följande:
    Hur pass trötta är ni?
    Mitt järnvärde va jättefint men ändå är jag inne i en väldigt trött period - måste nästan sova middag varje dag för att orka o gör jag inte det så somnar jag ändå framåt kvällen.
    Det är lite jobbigt faktiskt men som tur är går det bra ändå för min fina man är ju hemma på eftermiddagar o kvällar så han hjälper till massor!  
    Denna veckan har tröttheten gett mig bitchslaps hela tiden, känns som john blund har bosatt sig i mina ögon dygnet runt... Vaknar pigg men efter 10 min är jag lika trött igen... Jag är i vecka 21, så det är absolut dax o börja med järntabletter här...
  • NiniMe
    Tina lind skrev 2012-03-11 10:42:10 följande:
    Ja precis så är det! Och det blir inte så för alla, jag upplevde det aldrig och kunde ligga på rygg hela graviditeten. Tyckte det var värre på nätterna med att byta ställning för varje gång (på slutet då) vaknade jag av att jag behövde ändra ställning och då tog det sådan tid innan jag lagt mig tillrätta så det kändes bra med magen. Och bökade jag för mycket vaknade bebisen i magen och började stöka runt...då kunde man inte sova pga det :P
    Jag har aldrig heller upplevt det som ngt problem, dock var det inte speciellt skönt för mig att ligga på rygg i slutet eftersom magen hade blivit så tung, men det var nog runt vecka 35, inte nu... I slutet somna jag på sidan och vakna lika haha, jag rörde mig inte alls mycket i slutet, precis samma som dig, det var bökigt som tusan haha..

Ja det viktigaste är att lyssna på sin kropp, bebisen säger ifrån om det inte passar därinne, eller så säger ens kropp till en...
  • NiniMe
    mammsen skrev 2012-03-11 11:07:12 följande:
    NÄSUG!! Tack!! Det höll jag på att glömma!! Det kom jag på att jag behövde en lördag när min dotter var täppt i näsan och det närliggande apoteket endast var öppet mån-fre,, det ska jag ju köpa i tid!! Hade jag helt glömt!

Rekomenderar jag alla att ha hemma =)

Ja eller hur haha den har räddat mig många ggr
  • NiniMe
    pixel3 skrev 2012-03-12 10:19:53 följande:
    oj så mycket man missat under helgen =) så trevligt att sitta och läsa allas upplevelser av det vi alla går igenom! Jag ska på UL i morgon då min lilla prins inte låg rätt sist så de kunde mäta hjärtat. Så i morgon UL nummer 3.Dock har jag börjat lära mig när han sparkar. Men min sambo har ännu missat dom längtar tills han kan känna vårt barn med. Sen hade jag en fråga till alla. Hur kommer ni göra med amning? någon som inte ska amma?

saknadenattblimamma.blogg.se
    Jag kommer amma.. Ammade både ettan och tvåan men eftersom det tog ganska hårt på mig andra gången med två små busar så gav jag upp, glömde själv att äta och dricka osv.. Men jag kommer absolut försöka denna gången, sen får vi se hur det går...
  • NiniMe
    pixel3 skrev 2012-03-12 10:31:51 följande:
    Jag har ju fått botox i armhålorna för svettningar förut och detta kan jag inte få om jag ammar. Låtar kanske egoistiskt att avstå amningen för att kunna va normal själv. Eller? Jag har inte bestämt mig ännu men funderar fram och tillbaka......
    Svettas du jättemycket?
    Jag kan säga att som gravid och nyförlöst så svettades jag enormt mycket dom första månaderna.. Jag kunde gå ut ur duschen, torka mig och när jag skulle börja sminka mig kunde jag både känna och se hur det rann i armhålan hahaha, men detta försvann...
  • NiniMe

Jag anser inte att man är en sämre mamma för att man väljer att inte amma... Det är upp till var och en, och det är inte skadligt att ge ersättning.. Följ ditt hjärta och gör det som känns bäst...
    Mammavärlden är en hård värld och man kan tyvärr få en del dömmande och jobbiga åsikter om hur man ska och inte ska göra.. Men jag har lärt mig efter två barn och mina barn mår bra om jag mår bra av mina beslut.... Och jag tar inte åt mig av påhoppande åsikter.. Jag kan lyssna och diskutera, få råd och tips  men är dom dömmande så slår jag bort dom direkt.. Ingen annan ska få en till att må dåligt...

Svar på tråden Augustibebis 2012