• NiniMe

Augustibebis 2012

Tjenixen tjejer.. man läser varje dag här men dagarna rusar förbi, plus att man har inte så mycket att skriva hahhaa...

Men ang namn så ska vår lilla tös heta Smilla, Emma, Jolie... Hon får tre namn precis som sina bröder
    Flicknamn var INTEsvårt efter att man har två pojkar, plus jag tycker det är sååå mycket svårare att hitta namn till killar, känns svårt o hitta ett som klickar.. Men OM det skulle varit en Kille i magen så hade han förmodligen fått namnet Wiggo

Jag misstänker att jag fått ngt skit med min ischiasnerv.. plus foglossning hahah, kan livet bli liiiite mer invalid..

Ajja nu kommer snart mina små pojkar hem och vi ska måla litta ägg och lite påskpyssel Hjärta

oops höll på att glömma, idag är det bara 111 dagar kvar till bf

• NiniMe

Vi hade Brio med första sonen och han växte ur den när han var 5-6 månader... Min kompis hade acta graco och han hade den tills han var 1,5 år... Så jag rekommenderar inte brio faktiskt, känns som utkastade pengar....

• NiniMe
    Naimis skrev 2012-04-06 08:39:07 följande:
    Ninime- Intressant artikel. Bör verkligen läsas
    Ja faktiskt.. Man ser alltför många som täcker över vagnen i tron om att det bara ger skugga.... Eller att skydda från andras ögon osv....
  • NiniMe
    Naimis skrev 2012-04-06 11:00:29 följande:
    Ang övertäckt vagn beror det ju säkert lite på vad man har för filt.
    Jag funderar på en sommarsuflett till bugaboon, som solskydd. Sen finns de ju parasoll till typ alla vagnar
    Ja absolut och är man ute och det blåser så filten fladdrar så tycker inte jag heller att det gör ngt, det kommer ju in syre då.. Men jag har sett dom som verkligen sätter fast filten överallt så det int ekommer in ngt alls.. Plus inne på köpcenter... Ja det finns saker man kan köpa som är mycket bättre alternativ idag..
  • NiniMe
    Jloow skrev 2012-04-06 21:13:46 följande:
    Det var någon som frågade om syskonvagn tidigare idag.

Vi var o titta på vagnar idag o innan var jag helt inställd på en Phil o Ted verve och blev förvånad över att den fanns här i butik i Västerås.
    Men OJ vad besviken jag blev! Syskonsitsen såg jätte konstig ut, den sitter helt fast i chassiet när den sitter högst upp utan möjlighet till viloläge, inge ombonad för fem öre m.m. Men framför allt upplevde både jag o min man att den var jätte trång för bebis med mjuklift och när syskonsitsen satt bak kändes det fortfarande jätte trångt o dålig uppsikt över minstigen.

Efter ett ganska långt samtal oss emellan släppte vi tanken på den o kollade på alternativ.
    Tillslut fastnade vi båda för britax b-dual. Det vi fastnade för var: Mycket mer luft mellan sitsarna, större mjuklift, vändbar huvudsits (främst som enkel vagn då eftersom dottern kommer vara nästan 3 när bebis kommer o då skulle hon sitta med fötterna rakt i facet på bebis), enkel att fälla ihop med båda sitsarna på, man kan fästa babyskyddet direkt på chassit utan adapters, funkar även att ha ståbräda på om dottern skulle ändra sig över sommaren o föredrar att gå.

Vi har inte beställt vagnen ännu men vi är rörande överens och kommer beställa den inom kort. Babyskyddet får vi dessutom för halva priset så det känns ju jätte bra! :)

Sorry för mitt svamlande men jag var tvungen o få ur mig det.. ;)

Glad påsk!
    Jag vet inte hur verve ser ut, vi hade sport ett tag, men det var den värsta vagnen jag haft..
    Det ända som var plus med den var att den var smidig att köra, men inget annat... Det är jättetrångt för bebis o ligga där.. Sen tippade vagnen när vi släppte handtaget om lillebror satt bak.. Kändes väldigt otrygg.,..
    Vi hade inget annat val till syskonvagn eftersom vi hade en tiniwinihiss så jag var lite anti den redan innan men ja jag blev ju inte direkt motbevisad.. Skitvagn i mina ögon..
    Glömmer aldrig när man väl fått ner den lille där bak så skulle man sätta storebror fram och då gallskrek den lille och när man hade tagit upp lillebror för att trösta var man tvungen att lyfta av storebror för att kunna lägga tillbaka lillebror.. Helknas..
  • NiniMe
    TheMaraja skrev 2012-04-07 06:46:10 följande:
    Vi bestämde oss igår att det blir en bugaboo donkey . Känns bra och kul. Tycker den är för dyr men det finns ingen annan som uppfyller mina önskemål. Jag gillar att man kan välja åt vilket håll man ska ha de olika sitsarna. Dottern vägrade liggdelen när hon var 3,5 månad, blir det samma nu så vill jag alla fall ha honom mot mig.
    Ja det är verkligen ett stort plus om man kan ha barnet vänt mot sig... Jag kommer ihåg när vi köpte p&t och jag avskydde att man inte kunde se sitt barn... Sen när vi bytade tog vi urban jungle men där kunde vi inte heller ha lilleman vänd mot oss och han gillade verkligen inte det... Han kände sig väldigt otrygg med att inte se mig... Kan man vänta med att vända dom framåt så gör det.. Ser alltför många barn som ser panikslagna ut i affären för dom inte ser sina föräldrar utan bara en massa andra människor..
  • NiniMe
    lillakotten skrev 2012-04-07 08:01:11 följande:
    V20+0 idag och 50% gjort! Skönt! Jag tycker fortfarande att det går långsamt och hoppas att andra hälften går fortare. Igår så kunde man se tydliga sparkar på utsidan. :)
    Jag tyckte första halvan gick fort, nu tycker jag det går lååångsamt Så jag hoppas inte det blir samma för dig hehe
Svar på tråden Augustibebis 2012