Jloow skrev 2012-04-06 21:13:46 följande:
Det var någon som frågade om syskonvagn tidigare idag.
Vi var o titta på vagnar idag o innan var jag helt inställd på en Phil o Ted verve och blev förvånad över att den fanns här i butik i Västerås.
Men OJ vad besviken jag blev! Syskonsitsen såg jätte konstig ut, den sitter helt fast i chassiet när den sitter högst upp utan möjlighet till viloläge, inge ombonad för fem öre m.m. Men framför allt upplevde både jag o min man att den var jätte trång för bebis med mjuklift och när syskonsitsen satt bak kändes det fortfarande jätte trångt o dålig uppsikt över minstigen.
Efter ett ganska långt samtal oss emellan släppte vi tanken på den o kollade på alternativ.
Tillslut fastnade vi båda för britax b-dual. Det vi fastnade för var: Mycket mer luft mellan sitsarna, större mjuklift, vändbar huvudsits (främst som enkel vagn då eftersom dottern kommer vara nästan 3 när bebis kommer o då skulle hon sitta med fötterna rakt i facet på bebis), enkel att fälla ihop med båda sitsarna på, man kan fästa babyskyddet direkt på chassit utan adapters, funkar även att ha ståbräda på om dottern skulle ändra sig över sommaren o föredrar att gå.
Vi har inte beställt vagnen ännu men vi är rörande överens och kommer beställa den inom kort. Babyskyddet får vi dessutom för halva priset så det känns ju jätte bra! :)
Sorry för mitt svamlande men jag var tvungen o få ur mig det.. ;)
Glad påsk!
Jag vet inte hur verve ser ut, vi hade sport ett tag, men det var den värsta vagnen jag haft..
Det ända som var plus med den var att den var smidig att köra, men inget annat... Det är jättetrångt för bebis o ligga där.. Sen tippade vagnen när vi släppte handtaget om lillebror satt bak.. Kändes väldigt otrygg.,..
Vi hade inget annat val till syskonvagn eftersom vi hade en tiniwinihiss så jag var lite anti den redan innan men ja jag blev ju inte direkt motbevisad.. Skitvagn i mina ögon..
Glömmer aldrig när man väl fått ner den lille där bak så skulle man sätta storebror fram och då gallskrek den lille och när man hade tagit upp lillebror för att trösta var man tvungen att lyfta av storebror för att kunna lägga tillbaka lillebror.. Helknas..