• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-03-25 13:04:42 följande:
    Appropå kommentarer från folk. Min mamma (som är världens gottegris, överviktig jojobantare med noll Självdiciplin) sa till mig redan v 8 att jag var fet! Vägde då 54kg 156cm kort. Nu igår himlade hon med ögonen och sa att sådär tjock lät du dig inte bli sist!! Ojojoj.... Även kommenterat min rumpa och lår. Väger nu över 60, vilket jag aldrig tidigare gjort utom precis innan bf sist.. Blir så ledsen, och dessutom när det kommer från min mamma som har så extremt dålig karaktär. Tänker tyst: banta dig själ. Istället för att leva genom mig!!
    Tänk inte det, säg det.. Hade min mamma påpekat min vikt så hade jag lätt sagt till henne....
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-27 02:24:38 följande:
    Lite kul förresten på tunnelbanan. Var så trött och det var fullt med folk men en man såg min mage och erbjöd mig sin sittplats! :) måste betyda att man börjar bli ganska tjock nu, blev lite snopen haha. Men väldigt behändigt ;)

Och en sak till: hur gör ni med badkläder i sommar? Provade en tankini för mammor men den var precis lagom för magen dom den är NU, kommer inte alls få plats sen. Känner mig tveksam till bikini men isf kan man väl ha en vanlig?! Måste man liksom verkligen ha en gravidanpassad?
    Jag har varit gravid på sommaren med pojkarna och då har jag använt en vanlig bikini, funkat hur bra som helst Tagit nån storlek större eftersom brösten och rumpan var lite större, men bikinin har jag kvar så den kommer användas till sommaren igen
  • NiniMe

Ohh idag ska jag till läkaren och se vad dom har o säga om min foglossning Obestämd Får se hur det går.. Pratade med jobbet igår och dom sa det var samma ännu, många tunga lyft osv.. Alla är beroende av alla där, känner mig mest ivägen eftersom man inte kan jobba fullt ut...

• NiniMe

JAG ÄR DEMENT hahahaha... Det var inte idag jag skulle till läkaren.. Det var imorgon.... Satt där och väntade, till sist var jag tvungen o fråga, och nä imorgon har du tid Ninni HAHAHAHA...

DetGodaLivet skrev 2012-03-27 07:39:44 följande:
    Hoppas du blir sjukskriven då, inget kul att inte kunna "prestera fullt" om man känner att det drabbar andra, då hamnar man ju liksom i kläm där.

Mitt jobb är precis tvärtom. Det viktigaste är att jag är dä. Spelar ingen soll om jag skulle ha hela kroppen i gips och sitta parkerad mitt i rummet o göra inget. 

Jag jobbar som en resurs elever med autism och brukar ha hand om "svåra fall" (framför allt elever med mycket utåtagerande beteenden och agressivitet) så normalt skulle jag nog ha fått gravidpenning. Men just nu har jag bara en kille som jag jobbar med och han är så inkörd på mig efter flera år att han fungerar superbra ....så länge jag är där. Om jag är sjuk blir det kalabalik däremot så jag hoppas verkligen att jag slipper vara borta frånn jobbet.  

Han slutar till sommaren ändå så det passar perfekt. Det påverkar inte någon att jag går på föräldraledighet och har ingen stress att komma tillbaka till jobbet (som då blir ett  helt nytt uppdrag) och det känns himlans skönt då jag tänkt vara föräldraledig ca 3 år.

Ja jag känner mig mest till besvär, jag vet att mina kollegor vill underlätta för mig men det är svårt när det är en massa tunga lyft osv, dom blir ju också drabbade..
  • NiniMe
    natlup skrev 2012-03-27 11:03:21 följande:
    jag måste bara fråga. Vi har köpt en tröja till bebis i st 40 det står Newborn. Men nu har jag börja tveka lite om det inte blir för litet?
    40 är pyttelitet.. Passar barn som väger ca 2000-2500
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-27 17:57:53 följande:
    Vanlig bikini it is! :)

Hur gör ni med järntabletter? Min barnmorska har inte sagt nåt till mig att jag ska ta det men har ju inte träffat henne sen inskrivningen (då var det inte aktuellt) och nästa blir ju i v 25. Min app sa att järn får många ta från mitten av graviditeten.  
    Känner du dig tröttare än vanligt? Isåfall är det ett tecken på att du kan behöva järn, man kan även se om man skulle bli mörkare under ögonen...
  • NiniMe
    mammsen skrev 2012-03-27 21:27:41 följande:
    Vad roligt att höra fler som känner som jag!! Folk brukar nästan titta lite snett på mig när jag säger att jag var nöjd med min förlossning/längtar efter nästa haha 
    Skitjobbigt! det är som om man inte får säga att det kan vara ok/kul/spännande att föda..
    Som om folk tror att man försöker vara "märkvärdig" eller ljuger osv..

Jag tyckte det jobbigaste var att ha ont efteråt och att det var jobbigt att gå på toaletten och sånt efter, då ville man ju bara ha det bra! Jag fick dock sy en del stygn,, men det var inte något jag tänkte på under själva förlossningen.. Jag hade inte förberett mig eller gått någon kurs, jag kände bara att jag skulle ta det som det kom,, jag visste knappt vad ruggmärgsbedövning och sånt var, nu kommer jag läsa på lite mer om bedövningar ifall jag kanske vill ha något i stundens hetta, man vet ju alldrig,, annars är nog det tryggaste och enklaste att bara ta det som det kommer =)

*ler* glad att fler vågar berätta om sina bra förlossningsberättelser =) 
    Oh jag tänker samma Jag älskar att föda barn och det är lätt den coolaste upplevelsen jag gjort i hela mitt liv.... Håller med dig om att folk tycker man är koko för man tycker det, men så är det hahhaah...
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-03-28 09:22:05 följande:
    Jag hade också en fin första förlossning, trots en massa missöden. (fick inte bada, hade akupunkturnålar som störde något enormt, ont som sjutton i ischiasnerven osv.) däremot eftervården var under all kritik.
    Förlossningen var ändå bra, vi var fokuserade och lugna. Måste säga att mitt ex, åtminstone var en bra, lugn klippa just då.

Ser också fram emot att föda igen, nu vet man lite mer vad man ger sig in på. Det jag tänker på mest är just ischiasnerven; skulle man kunna lokalbedöva där på något sätt, så att man kan koncentrera sig på förlossningsvärkarna istället?
    Ja så kände jag när jag skulle föda tvåan, då visste man ju lite mer om hur man ville ha det Jag TROR att man skulle kunna lägga en lokalbedövning, men jag är absolut inte säker på det.. Men det låter lite logiskt att möjligheten skulle kunna finnas... Värt o kolla upp
    Tesdy skrev 2012-03-28 10:51:32 följande:
    Här är en till som också ser fram emot sin förlossning igen.
    Jag har väldigt lång latensfas, men själva förlossningsskedet går fort så denna gången skall jag försöka gå hemma så länge som möjligt. Vandrade runt sjukhuset ett gäng varv med sonen. Lagom kul för mannen som hade jobbat natt

Nu har vi båda dagtidsjobb plus att detta kommer att ske i semestertider. Men denna gången måste jag lyssna på kroppen för visst märkte jag skillnad när väl dom riktigt värkarna kom. Då åkte vi tillbaka till FL och jag fick badat mm innan dom tog hål på hinnorna och 25 min senare var han ute. Med dottern kommer jag inte ihåg hur fort hon kom ut efter håltagning men det var inte många krystvärkar i alla fall.

Så som sagt ser fram emot en till förlossning för det är absolut utan att överdiva en häftig upplevelse och jag är glad att jag får en chans att gå igenom en till.
    Med ettan ville dom knappt ha in mig när jag ville komma in eftersom dom inte tyckte jag lät så påverkad av verkarna, då hade jag gått hemma i 22-24 timmar ca, men vi åkte in ändå, och då var jag öppen 6 cm så tji fick dom Med tvåan var jag lite orolig att allt skulle gå fortare än vi skulle hinna med eftersom barnvakten skulle komma och vi hade en person som fick köra in oss, och att jag inte var så påverkad med ettan.. Så vi var rätt snabba med att åka in, vi var inne där runt 05-05,30 och han föddes 11,45.. Denna gången kommer jag helt klart att gå hemma så länge jag bara kan.. Jag upplevde att man kände sig lite mer stressad och pressad inne på förlossningen, pga alla kontroller osv.. Nu känner jag mig trygg i mig själv och vet vilka tecken man ska gå efter så denna gången hoppas jag att klara så mycket som  möjligt hemma
Svar på tråden Augustibebis 2012