Augustibebis 2012
vÄrkarna ska där stå ![]()
vÄrkarna ska där stå ![]()
Jag hade moderkakan i framvägg med tvåan och jag kände han i vecka 17, små buffar 
Ang förlossning så har jag använt mig av lustgas, så jag är JÄVLIGT glad att jag hinner få ut tösen, annars får dom se till att öka vården inne på bb... Med ettan gick jag hemma lääänge och jag var lyckligtvis öppen 6 cm när jag kom in, dom visa mig lustgasen sen gick dom, 4 timmar senare fick vi kalla på dom för då skulle jag krysta.. Dom 4 timmarna var jag helt klubbad av lustgasen..... Jag hade inte så jävla ont så jag hade behövt den men ajja jag sov på den istället hahaha.... Men jag tyckte det var skit att inte en kotte kom in och fråga hur man hade det...
JO kom på nu att bm la en bedövning där nere som gjorde mer ont o lägga, fy fan.. Jag var helt vit i huvudet, den tvinga hon på mig för hon trodde jag skulle spricka jättemycket (det gjorde jag inte)
Andra gången sa jag vad jag ville, ingen bedövning i kissen och jag vill ha stöttning och hjälp osv, så jag fick min helt egna lilla studerande bm
ja det var bra, hon var en stöttepelare, bm såg jag knappt röken av.... Men jag fixa det bra själv utan henne.. Jag kommer ha min syrra med mig denna gången och jag kommer gå hemma så länge jag bara kan.... Jag upplevde att man fick mer ont när man kom in på förlossningen, alla sladdar, klockan som tickar framför en, massa tjatande om hur mycket öppen man är blablabla.... Föder jag hemma så gör det mig inget..
Jag känner ingen speciell stolthet över min förlossning på det viset att jag ser ner på andra som inte klarat sig utan bedövning (ex ryggmärgsbedövning osv) Men jag är stolt över mig själv... Och en jävla känsla, empowering, verkligen..
Där är en diskussion i bildtråden ang klänning till nyfödda.. Dock så missuppfattades den där hahaha, så jag bara undrar här, eftersom jag har två pojkar så har jag ingen aning, men vad är det med en kläning på en nyfödd som är bökigt? Att den kasar upp eller?
Jag tyckte det kände så bra eftersom det är sommar och tjejen får ha klänning med söta trosor på sig, men kanske inte? Eller? Låter ju lätt o ha eftersom man bytar blöja hela tiden eller e jag helt ute o cyklar?
Tack för tipset Hejåhå
jag har ju köpt lite omlottklänningar och någon bodyklänning så jag har inte jättemycket av det men det är såååå sött hahahaah.....