• LiJon

Augustibebis 2012

Cupcakekiller; min barnmorska kollar inte heller, eller en gång sen inkrivningen men hon pratar ingenting om vikt och kost dom många verkar göra. Då hade jag ändå gått upp 13 kg när jag vägde mig hos henne typ i v 26. Jag vet inte, vissa kanske inte lägger så stor vikt (höhö) vid det så länge det inte syns att det skenar iväg... Men jag vet två tjejer till som går på samma mvc som jag som fått göra glukosbelastning "för att det är rutin", men jag har inte gjort nån och bm har inte sagt nåt heller.

• LiJon

Hörrni... vi har superfint väder här, ska grilla och jag är såå sugen på ÖL! Min karl har köpt hem två Carlsberg 0,5%. Visst har flera av er druckit det? Jag vet inte varför jag får lite småångest, 0,5 är ju typ ingenting och ska vara helt okej vad jag förstår. Är bara rädd att jag ska ta en och få dåligt samvete sen...

• LiJon

Sommaren; Taack, behövde lite pepp! ;) Hihi jag läste precis om Störtebeker i Vi föräldrar/gravid, hade för mig att det var nån alkoholfri-special så jag plockade fram den nu och flertalet de provar innehåller 0,5%. Så jag tutar och kör! ;)

Ang tvätt så har jag hört både att det räcker med en gång och att man måste tvätta flera gånger för att få ur allt... men jag kommer nog köra på en, max två, gånger. Och så med parfymfritt tvättmedel då   

• LiJon

Maaya; har samma problem. Har varit hemma sen 10e maj, fram till 24e betalade ju arbetsgivaren och min arbetsgivare anmälde inte mig för sjukpenning förrän först nu i tisdags. Så i onsdags skickade jag in det, vilket innebär att fk har fram till 6 juli på sig... Är också osäker på om mitt blir beviljat (ryggont/foglossning) och det är ju inte alls kul att inte veta om man får ersättning eller inte. Vi klarar ju oss ändå, men man får ju helt klart snåla mer. Fick skaplig skatteåterbäring men den får man ju snåla med istället för att se som en rolig bonus ;p

• LiJon

Haha känner igen det där med rakningen, man får ju liksom gå på känn. Inte ens om jag böjer mig fram rejält ser jag nåt, haha ;P Tånaglarna har faktiskt min stackars karl fått fixa under tvång, både tagit bort gammalt nagellack OCH måla nytt. Tror han kände sig lagom manlig... Klipper dom gör jag iallafall själv so far!

Sover också bra på nätterna, vaknar alltid vid 05-06-tiden och går upp och kissar och somnar om till 08-09. Dock inte idag, för ljust för att sova och en bebis som protesterar hur jag än ligger känns det som.   

• LiJon

Tira; Har inte märkt av något sånt de (nuförtiden) få gångerna det händer.

Så Bez imena du är inte ensam om det. Fast för min del gör det inte ont, nu är det mer att jag känner mig så sjukt osexig och orörlig. Dallriga lår, svullen både här och där (känns som punanin har ökat tredubbelt i storlek) boobs som börjat läcka och sen magen som börjar röra sig så fort jag ligger ner... Har varit lite depp över att det inte blir så ofta och att mannen inte heller är så på, han märker säkert att jag är helt off men jag frågade honom idag och han höll med om att det känns "lite konstigt" nu när magen är så pass stor och bebisen känns så närvarande. Var annat när den var en liten bula bara men nu är det ju verkligen den som är i blickfånget :P 

Har så sjukt ont i foglossningen nu, självförvållat då jag gav mig på att tvätta fönstren... Är irriterad på sambon, har frågat honom säkert tre-fyra gånger om han kan fixa det nu när jag inte kan, och "jaa självklart". Men det händer inget! Till slut tar jag saken i egna händer och DÅ passar det att komma och erbjuda sig att göra det (när jag vet att han såklart hellre kollar EM nu). Men då är jag redan så förbannad och uppe i varv att jag lika gärna gör det själv... Så nu sitter vi här, han är arg på mig och kallar mig envis och arg för att han "inte fick göra det" (?) Vet att ilskan bara beror på hans dåliga samvete, men ändå, känns inte som att det är HAN som har någon anledning att vara grinig. Imorgon ska jag också  ta tag i att ringa vaktmästaren och fråga om installation av tvättmaskin som jag också bett mannen om x antal gånger... Förlåt, var tvungen att spy ur mig lite...

• LiJon

Skönt att se att vi inte är de enda som har det lite torftigt i sänghalmen, haha! Och att det inte bara är min karl som inte är lika intresserad längre. Är också rädd för att det ska vara lika i höst, man lär väl inte känna sig mer attraktiv under de första månaderna kan jag tänka mig... Vill känna mig smidigare, sexigare och fit for fight! ;) Men man kanske inte kan räkna med att det blir som förut heller? Eller vad säger ni som redan har barn?

• LiJon

Ang kosten är och har jag alltid varit mycket för sallad, äter nästan alltid helst t ex kött + sallad och hoppar pasta, potatis o s v. Första halvan av graviditeten så hade jag dock världens kolhydratsug så då har jag ätit rätt mycket sånt ändå, nu känner jag igen mig mer och skippar gärna pastan osv. Så i grunden äter jag bra mat även om det slinker ner onyttigheter emellanåt också. Sen har största cravingen varit frukt hela tiden, gröna äpplen, apelsiner, royal gala-äpplen och nu är det melon, äts varje dag ;) 

Idag ska jag jobba på extrajobbet, sköönt då tiden går så segt när man mest är hemma. Börjar bli otålig ang FK, har fortfarande inte fått besked ens om vad min SGI är fast det är långt över en månad sen jag skickade in inkomstuppgifter. Har heller inte fått hem besked om havandeskapspenningen är beviljad och isf inte hur mycket, antagligen halv eller tre fjärdedelar då jag har extrajobbet. Tycker inte om att inte veta och får lite ont i magen av att inte kunna planera nånting riktigt.

• LiJon
    Something01 skrev 2012-06-12 14:30:21 följande:
    'Till mig ringde fk idag om inkomsten, å ändå ha ja skickat in de 29 maj. graviditetspenningen fick ja beviljad förra veckan.
    Prova ringa till dom?! De ska väl bara ta högst 30 dagar.?

Ja jag har ringt flera gånger, det är som jag förstår det ändå tre personer som håller på med mina uppgifter nu (sjukpenning, gravpenning och föräldrapenning) så jag förstår inte hur det kan ta sån tid. Fick hem ett papper för någon vecka sen om att det förmodligen tar längre än de 30 dagarna, just för att jag har två inkomster och att det då tar längre tid att räkna ut... Men såhär lång tid känns ju galet, jag har ju min fasta inkomst sen är det väl bara att räkna ut medelvärdet på vad jag tjänat på mitt extrajobb.
  • LiJon

Har heller inte börjat packa BB-väskan eller skriva förlossningsbrev, det känns fortfarande avlägset även om det ju faktiskt börjar närma sig Skulle jag börja med det och ha allt helt klart flera veckor innan tror jag bara sista väntan blir jobbigare, sysselsätter mig hellre med det då och tar det lugnt nu medans jag ännu är rätt tålmodig ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012