Augustibebis 2012
Idag tog jag äntligen tag i att ringa vårdcentralen för sjukskrivning, foglossningen har blivit mycket sämre så jag kan knappt jobba, har dragit på det i det längsta. Först positivt överraskad av att bli vänligt bemött och fick en tid direkt, nu är jag så sjukt frustrerad.
Fick träffa en utländsk läkare och när han undrade vad jag hade för problem och jag svarade foglossning sa han "vad sa? vad betyda?" så fick jag sitta och förklara för honom var foglossning är och hur det stavas. Sen klämde han tio sekunder bak vid bäckenet, och sen fick jag sitta med när han skrev sjukintyget, dock inte se vad han skrev.
Fick intyget med mig och jag tror knappast det kommer bli godkänt hos FK. Under diagnos har han skrivit "ryggvärk". Wtf!? Det är väl inte det jag har. Under status "gravid med stor mage". Nähä? Och sen på given ordination har han skrivit "vila, akupungtur och bälte". Det är ju inte alls det han ordinerat, jag förklarade att jag redan har provat akupunktur och foglossningsbälte utan resultat. Känns som att det är relevant att det står med i intyget att jag provat olika saker innan jag sjukskrivs.
Åh jag är så less. Tror ni det finns någon chans att det blir godkänt hos FK?