Här är en till bebis som jag tror inte vänt sig än, v 32. Hoppades på det igår när jag kände ilningar neråt men jag tror det är hennes rumpa som trycker där. Känner vad jag tror är huvudet högt upp under höger revben och det jag är säker på är fötterna långt ut till vänster om naveln. Ska till BM imorgon så får vi se, hon sa sist att om den inte vänt sig i v. 34 (det kanske är olika i olika landsting?) så gör man vändningsförsök.
Fick besked om graviditetspenning idag! Beviljad halv, hade hoppats på tre fjärdedelar då jag jobbar så pass lite på extrajobbet, men halv är ju bättre än inget så det känns bra att det är klart, skickade ju in om det i april och fick svar först nu. Fick också svar om sjukpenning, som jag trodde måste de (helt värdelösa) läkarintygen kompletteras så de har skickats till läkarna, vilket betyder att det antragligen kommer att ta längre än de 30 dagarna att få beslut. Försöker ignorera de förlorade pengarna nu så får man väl se det som en bonus om det mot förmodan skulle bli beviljat...
Dagens ris går till Elgiganten! Vi var dit och köpte en tvättmaskin i lördags, men tog hemleverans och uppbärning till lägenhet. Vi kom överens om leverans som idag (eftersom jag är helt ledig och hemma idag) för någon måste vara hemma när de kommer. Har hållt mig hemma/i närheten hela dagen men inte faen har de dykt upp. Ringde till kundtjänst för en stund sedan och hon visste inte vad som gått snett men ringde till butiken som lovade göra allt för att få ut den till oss under kvällen. Men nej, nu hade de precis ringt till min sambo och sagt att de inte kunde köra ut den ikväll, och inte imorgon då de inte kör ut dagen före röd dag... Vilket innebär att vi kommer ha den tidigast tisdag nästa vecka när en av oss är hemma. Blir så matt! Vågar man kräva kompensation? Vi har ändå betalat över 500:- just för att de skulle komma med den nu och få den uppburen. Maskinen finns ju på plats i butiken 1 km härifrån och de kunde inte ens säga varför den inte blivit utkörd så jag förstår inte vad problemet är...