• NiniMe

Augustibebis 2012

Jag blir så trött på folk som ska misstolka allt man skriver... Jag vill bara klargöra här efter att altid lyckas gå in i het diskussion i en annan tråd med ett pucko som alltid blir aggressiv så fort man skriver ngt.... Att jag dömmer ingen.. Mina råd är bara råd och även mina tips.. Jag menar absolut inte att hoppa på folk överhuvudtaget... Jag är en person som är öppen för andras åsikter även om jag har egna.... Så snälla tolka inte det jag skriver som ngt elakt eller dömmande osv...
    Ibland kan jag vara otydlig men det är ofta för att jag inte hinner skriva långa noveller osv..... Så istället för att tolka det fel så fråga vad jag menar.....

• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-04-07 08:32:59 följande:
    Ninime- känner igen mig i det där! Folk i disskysionstrådar tycks älska att hata mig när jag skriver fast jag bara ger tips och vill hjälpa...
    Ja jag antar att det är ett fjortissyndrom som inte vill släppa
  • NiniMe
    Mammsen:
    Vad glad jag blev Jag måste säga detsamma och det är betyder inte att jag inte gillar alla andra i gruppen men det finns vissa som det liksom "klickar" med
  • NiniMe
    Saftmedbulle skrev 2012-04-07 10:43:13 följande:
    Tack för tipset! Kan vara bra att tänka på...
    Ja precis Jag hade en filt ibland när man glömt parasoll, men då brukade jag försöka lägga den så den var över halva bara, typ... Men sen tycker jag inte att filt är ett bra skydd när man är ute i solen ändå eftersom den ofta blåser iväg...
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-04-07 13:13:09 följande:
    Ninime: Synd att alla inte förstår att det är FL är ett diksussionforum, alla kommer inte att tycka likadant som en själv. Så länge man inte hoppar på någon eller kränker någon, jamen allt sånt som går emot de forumregler som finns, så kan inte folk gnälla. Men det kommer folk göra ändå, tror det är dels för att just barn är ett otroligt känsligt ämne och alla tycker ju att de vet bäst när det gäller sitt barn, att få ett "råd" kan en del därför ta snarare som en pekpinne. Och så är det mycket gravidhormoner som spökar här så en del brusar upp över ingenting. Dessutom så har inte alla medlemmar förstått att det visst finns trevnadsregler i alla forum utan kontrar med att "jag får säga vad jag vill, hur jag vill, när jag vill". Så är det faktiskt inte i ett forum, det finns en hel del "vett och etikett" som ska följas för allas skull och därutöver rent etiska regler. Har kommit och gått personer i trådar som jag har lust att banka skiten ur haha men så länge man håller sig lugn och tänker på hur man själv bär sig åt så brukar trådar behållas skapligt trevliga. Jag tycker inte du har varit otrevlig det minsta btw!
    Det som hänt har faktiskt inte varit på fl hehe... Jag är absolut inte någon som går in o säger att si och sähär ska du göra, jag skriver oftast att så här kan man göra, så har jag gjort och det funkade här...
    Jag som person menar inte att det jag säger är det som gäller..... Där jag kom i diskussion var en mamma som hela tiden kommenterar mig när jag skriver ex till en annan mamma om råd, och hon flyr i taket och tycker att jag ska minsann inte komma och läxa upp henne osv... Och saken är den att läser man det jag har skrivit så ser man tydligt att jag inte menar det så som hon tolkat.. Försöker tänka på smilysar så man ska fattar att jag inte menar blodigt allvar hahaha...
    Nä jag vill bara få fram här iallafall om jag är otydlig eller så, så fråga eller säg till mig... Jag tycker mycket om att diskutera men inte på fjortisnivå.. Och jag är mycket öppen för andras ideer och förslag, SPECIELLT om jag själv ber om det..

Och jo visst kan jag smälla till på alla tio, humör har jag, speciellt när en människa inte kan lyssna trots flera förklaringar osv....
  • NiniMe

Hmm jag är lite orolig för snäckan jag har i magen... Hon har rört sig som bara den alltid, visst vissa dagar har det varit lite mindre men hon har liksom alltid haft lite rutin på kickarna därinne... Men nu dom senaste dagarna så har jag knappt märkt av henne, jag känner henne mycket mer sällan.... Jag är ju bara i v.25 så det känns lite tidigt att det ska bli trångt därinne... Jag lyssnade med min angelsound och jag hör hennes hjärta men ibland slog det som bara tusan för att sen lugna ner sig jättemycket... Jag hörde även att hon rörde sig o så därinne men man blir ändå lite orolig.. Tänk om hon inte mår bra därinne :(

Dagen idag har det varit lugnt, hon rör sig men det är ett par sparkar sen inget mer på flera flera timmar... ahhh jag blir tokig när man nojjar upp sig

• NiniMe

Tack töser Hjärta Kände oro eftersom det varit lugnt i några dagar men jag antar att hon förmodligen har ändrat lite rutiner därinne för igår när jag gick o la mig så sparka, buffa och vände hon runt som tusan därinne.. Hon har hållt på nu imorse med.. Tack o lov, så det känns lugnare för mig nu Ja man blir lite koko ibland på oron man får som ofta är obefogad men det är ju ens lilla hjärta man har i magen och där ser man ju inte ett smack om hur dom mår Hjärta Men man slutar ju aldrig oroa sig för sina små liv...

Anneh: Ja det finns massa man kan göra för att köra igång magen, käka päron, katrinplommon, gröt med linfrö i eller tänka på att ha lite olja på pastan (olivolja smakar nog bäst) Sen kan apelsinjuice också köra runt lite i kistan men då räcker det inte med ett glas hahhaaha... Skulle detta inte göra någon nytta så rekomenderar jag verkligen laktulos...

• NiniMe
    astro skrev 2012-04-08 09:50:34 följande:
    Har ett par favoritmagknep jag också:

Kokosfett
    Starkt koffeinfritt kaffe
    All oljerik mat, t ex grekisk sallad med mycket oliver och olivolja
    Torkade aprikoser
    Fet fisk

Undvik:
    Mjölk, filmjölk, all youghurt under 10% fett. 
  • NiniMe
    mammsen skrev 2012-04-08 11:51:38 följande:
    NiniMe- Härligt att det rör sig mer igen! Man oroar sig så lätt! Jag har märkt att de dagarna jag haft mycket för mig så har jag lixom lagt mig ner på em/kvällen och funderat på om bebis sparkat alls! Men han brukar komma igång efter en stund när jag väl är uppmärksam, tror även vi börjar bli vana av att ha tvättmaskiner i magen nu så vi lättare kopplar bort det när vi gör annat =)
    Ja jag har märkt att jag blir mer och mer orolig för varje graviditet, tur detta kommer vara den sista annars hade man blivit knäpp hahahah, men det är kanske för man vet vilken kärlek som växer därinne som man blir mer överbesyddande.. Jag brukar ta det mesta med ro men när det gäller barnen så oroar man sig lätt Hjärta
Svar på tråden Augustibebis 2012