Augustibebis 2012
Har idag skjutsat USA-besöket till flyget och är nu för första gången på läänge ensam hemma. Känns faktiskt ovant då sambon har haft semester 3 veckor och så har min kompis varit här 1½ vecka. Det föll sig så bra att min kompis ändå var på den här sidan atlanten och hade lite tid innan hon skulle börja jobba igen, så vi fick till ett besök. Tror det är 10 år sen hon var här senast och det är nog 6-7 år sen jag var över och hälsade på henne. Hon som är läkare hade ju hoppats att det skulle bli bebis under tiden hon var här, men så ville inte bebis =)
Var hos bm igår (35+5) och allt fortsätter se bra ut. Bebis var ju fixerad för 4 veckor sen, men för 2 veckor sen hade hon tydligen "hoppat upp" igen... bara för att nu vara fixerad på nytt. BM trodde inte att det skulle ändra sig mer nu. Nästa gång blir det vikt, blodsocker och hb också men den här gången var det bara sf (35 cm), blodtryck (110/80) och bebis hjärtljud (155) som hon kollade. Nästa gång är vår ordinarie bm tillbaka från semestern och då ska vi även skriva sammanfattningen av graviditeten.
Känner ibland lite ilningar och tryck neråt men i övrigt är det inget som antyder att det är en bebis som någonsin tänker komma ut! Enstaka sammandragningar har jag haft i ett par veckor, men inget som är i närheten av att göra ont.
Känns som det trillar in bebisar här så fort man blinkar - undrar om det kommer vara ngn mer kvar när bf närmar sig den 5/9?
Borde kanske letat upp en septemberlista efter rul... men vill ju inte lämna den här listan!
På tal om bebisar - stort grattis till er som fått! Grizabella, Tant Ljusgrön och Mita 1973 (hoppas jag inte har missat ngn mer nu, har bara hunnit läsa lite sporadiskt nu när jag haft besök ).