• godisbit

Augustibebis 2012

Aprilia - kul att det är fler här som syr lapptäcken! Jag har sytt ett litet att ha i vagnen och håller på med ett lite större att ha i sängen/på golvet eller lite var det kan vara mysigt. Stora täcken har vi några sedan tidigare som vi brukar ha till picknick eller att krypa under och värma sig på soffan Lapptäcken är så gosiga!

Har du sytt förut, eller är det första projektet i lappteknik?

• godisbit

Tillbaka på jobbet igen efter en långledig helg och ngn extra dag med graviditetspenning. Det är inga problem att jobba, men fyyy så seeeegt det var att stiga upp i morse!! Börjar så smått fundera på om jag ska ta fler grav.dagar än jag först hade tänkt.... Vecka 34+6 idag så det är ju ett tag till bf, men bm betonar ju verkligen vikten av att trappa ner. Känner inga besvär av graviditeten, förutom att magen är i vägen då och då. Blir så klart tröttare än vanligt och värmen värmer ju lite extra. Förutom sammandragningar ngn gång om dagen (som inte gör ont) så händer det inte mkt med magen och bebis bökar runt som vanligt. Tror nog mest det är det fina vädret som gör mig extra sugen att vara ledig egentligen

Har besök från USA nu så jag läser i te kika flitigt här i tråden. Ser dock att det "trillat in" fler söta bebisar! Stort grattis till er som fått era gullklimpar! Stort lycka till till er som tycks vara på gång också. Börjar nästan undra om det kommer vara någon mer kvar med bebis i magen i slutet av augusti låter som det är många som hoppas/tror på otåliga bebisar som vill komma tidigt!

• godisbit
    Ellenbmt skrev 2012-07-31 15:27:18 följande:
    Ringde till min bm nu, talade in medelande. hoppas hon ringer upp. Jag har under dagens lopp insett att jag är påväg att börja må riktigt jävla dåligt. Inser att jag skiter lite i vad min dotter gör och är nöjd om hon är mätt. Vill inte leka med henne alls och vill bara ligga i soffan med mobilen i högsta hugg. Svårt att motivera mig till något öht!
    Vill inte bli igångsatt men alltså nåt måste jag få hjälp med, ringde dagis å grinade efter hjälp så jag får lämna henne tre timmar i morgon... Det är en bra bit på vägen men jag blev inte gladare för det....
    Bra att du ringt och håller tummarna för att de förstår, tar dig på allvar och kan hjälpa dig!

Styrkekramar... (och hade du bott här i närheten hade du gärna fått skicka över dottern en stund)
  • godisbit

Håller tummarna för att det är din tur ninime och skickar ut ett lycka till åt babyhum!

Undrar vilken dag vi kommer se flest nykläckta bebisar? Blir kul att kika i listan sen när alla små har kommit - vilken dag som blivit den "mesta" födelsedagen

• godisbit

Jag har inte kollat närmare på Ikea-symaskinen, men jag passerade den senast jag var där och minns att jag tyckte den såg liten ut. Ibland vill man ha extra utrymme, men jag har aldrig varit med om att det känns som att en maskin är för stor... Ska du lappa jeans en vacker dag så vill du ha lite plats att knö runt med tjockt tyg till exempel!

Håller med brudarna - köp hellre en begad eller en billig maskin av bra/bättre märke! Kolla t.ex. på janome eller brother som kan ha väldigt prisvärda maskiner. Även de gamla gröna Husqvarna är pålitliga arbetshästar som kan hålla mååånga år till om de är servade!

• godisbit

Grattis ninime!! Äntligen får man väl säga

Grattis till eightythree också, tror jag har missat att gratulera dig!

Håller tummarna för er som är på gång och för er som ligger i startgroparna!

Heja, heja!

• godisbit

Välkommen maho81! Själv har jag alls inga känningar, men så har jag ju bara kommit till 35+3 ännu (bf flyttades från augusti till september efter RUL men jag har fortsatt följa tråden).

• godisbit

Tjockisbullen - har ingen aning om det finns ngt specifikt efter förlossning, men kom att tänka på att jag fått tips om att smörja operationsärr med riktigt fet salva (locobase t.ex) för att det dels hjälper hud återfuktas och dels för att det att man smörjer hjälper nervtrådar förstå "kopplingarna" igen. Både nervskador och torr/känslig hud under läkning kan ge obehagskänslor. Sen vet jag som sagt inte om det är ngt speciellt man behöver ta till när det gäller underlivet, men det skadar ju aldrig att testa?

• godisbit
    capy skrev 2012-08-06 20:08:07 följande:
    Just det. Vill dela med mig av en liten film som jag och maken satt ihop, en sk. timelapse med bilder från graviditeten. Har varit ett kul projekt under 9 månader och jag blev riktigt nöjd med resultatet :)

" rel="nofollow" target="_blank">

Ooo!! vad fint ni fixat! började nästan undra om ni tänkte plocka fram ebba ur kakelugnen också
Svar på tråden Augustibebis 2012