• NiniMe

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-04-08 12:15:43 följande:
    Okej, PANIK!!! Förvånad (och lite äckelvarning...) Skulle kissa och märkte att det kom MASSOR med slem. Typ en dl eller nåt. Mina tankar går genast till den legendariska slemproppen som går ett tag innan förlossning. Nu har jag panik för att det ska va det!! 
    Är ju leversjuk och min överläkare på spec mödravården hade tagit fram massa statistik på att det är rätt vanligt att de med samma sjukdom som jag får prematura barn.

Känner ni igen detta ni som har barn sen innan? Bör jag ringa nånstans?! Skäms 

Mammsen: Kul men jobbigt med renovering. Vi har hållt på lite pö om pö sen vi flyttade in för ett halvår sen. Nu är det sovrummet som ska fixas, men det är bara två väggar som ska målas en strykning, vitt på vitt (inte så jobbigt alltså) och sen ska mannen och pappa tapetsera och bygga ihop stora garderober. Själv ska jag koka kaffe och titta på haha! ;) Sen ska vi fräscha till badrummet med lite ny färg (där är halvkaklat) och ny inredning, krokar och sånt. Skulle egentligen totalrenoverat men offerterna var så dyra och sen har vi vant oss så nu tycker vi där är rätt fint ändå hehe. Gästrummet ska bli barnrum, men vi tänker inte fixa där förrän bebisen ska börja sova där inne om nåt år eller två. Ev tidigare om vi märker att det behövs mer plats för leksaker och sånt.  
    Känner du ngt annat?
  • NiniMe

Jag hade en period vid v21-23 som jag hade mycket slemflytningar, men dom har avtagit nu... När min slempropp lossna helt så kom det hela tiden slemflytningar och där var även lite blod... Jag tror inte du behöver oroa dig eftersom du inte känner ngt...

• NiniMe

Påtal om handling så har jag inte heller handlat så där överdrivet.. Visst alla bassakerna är klara som vagnen och sängen.. Har handlat någon klänning och någon bodyg, ett par strumpor ett par byxor.... Men inte mer... Jag handlar om jag hittar något till bra pris och de jag gillar Hon kommer förmodligen få allt nytt, möjligtvis får hon använda något av sina bröders bodysar om det skulle vara så att hon blir en liten kräkis och att det kommer gå åt, men jag får se... Eftersom det är en tös, så vill jag bara använda tösakläder hahaha

• NiniMe

Andra barnet så SPRUTADE fullkomligt mjölken ur brösten hahaha, det räckte han släppte för att pausa så fick någon sig en dusch hahaha.... Handdukar gick åt alla spyor och mängder med tvättlappar

Scarves har jag handlat ett  par stycken, men som mammsen skriver mest för det är bra när det blir lite kyligare, inte som kräk eller sagelfångare.... Ska man ha sagelfångare så är det bästa om det är en annan yta på undersidan, så det inte rinner rätt igenom..

• NiniMe

Jag kommer inte handla sådär jättemycket.. Minns när jag väntade ettan så spara jag en lista som jag hittade på en sida hahahaah, där bocka jag av efterhand och jag kan säga att jag använde inte hälften hahaha..
    Med tvåan hade man det mesta hemma, och nu så får man köpa hem igen..

Men de jag tycker är viktigast är ex hygienprodukterna till bebis ex, puder och inotyolsalvan, tvättlappar att tvätta rumpan med, ev olja (bra att ha i badet, funkar kanon med olivolja med)... Bomull och tops som är kanon när man rengör den nya lilla naveln, Nagelsax/fil... Och jag har sagt det innan och jag säger det igen NÄSSUG..  ... Blöjor givetvis  Nappar.. baljan..

Till mig:
    vanliga bindor till mig som jag måste ha efter förlossningen, funka kanon med Libresse nattbindan.. (den turkosa) den första veckan eller två efter förlossningen... en bra nattbh, jag köpte min på apoteket, verkligen skitful men den funka ju nattetid, så man höll tuttbindorna på plats... Bröstpump  och flaskor. och SÅKLART TUTTBINDOR HAHAHA vilket läckert ord

Sen är det ingen större panik med ex matsol, babygym, babysitter och en massa leksaker, sådant kan man köpa efterhand som man ser behovet...

• NiniMe
    Hejåhå skrev 2012-04-09 20:36:30 följande:
    Jag har en elektrisk mjölkpump och har nästan aldrig använt den.
    Jag hyrde en på Bvc för att få igång produktionen den första veckan och var sedan livrädd att släppa ifrån mig den. Då gick jag iväg och köpte en pump som jag använde kanske fyra gånger på ett år.
    Jag handmjölkade istället när det var obehagligt i brösten. Tilläggas bör att dottern inte tog nappflaska så barnvakt var det liksom inte tal om det första halvåret.
    Så får man till snitsen med handmjölkningen så tycker jag att det är bättre och mer hygieniskt än att köpa en mjölkpumo
    Ja bröstpump är nog en sådan sak som man också kan vänta med, jag har använt ofta med pojkarna och jag kommer göra det denna gången med, men är det första barnet är det nog all ide att vänta o se behövet, dom är inte billiga dom dära....

Jag kommer pumpa så jag kan smita iväg på kvällarna och lämna alla barnen till gubben tihi så jag kan träna hahaahah
  • NiniMe

Ja jag rekomenderar även örontemp faktiskt.. Vi köpte rumptemp och när dom blir lite äldre så är det verkligen ingen favorit hahaha, så investera i en örontemp

Mammsen: Ja det är sant, jag nallade även dom bindorna och hade dom de första dagarna, jag blödde nog värst den första veckan sen blev det bättre här.. Jag nallade även några nättrosor hahahaha, skitsköna o ha på sig, dock skitfula men ajja hahaha

• NiniMe
    RockTheRebell skrev 2012-04-11 11:25:19 följande:
    Förresten! Undrar hur stor man är v28. Har examensbal vecka 22. Men sf måttet borde man väl kunna räkna på ganska tillförlitligt. Kanske lägga på nåt. Bysten är svårare att räkna på!
    Räkna inte sf mått som storleken på din mage, mitt sf mått är nu runt 23-24 och jag är i vecka 25, MEN jag har ett midjemått på 105
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-04-11 19:53:08 följande:
    Jag har gått upp 14kg tror jag! Känner mig enorm och idag sprack mina byxor! Ångesten är total! Men i övrigt haft en kanondag, fast man känner sig ju redan höggravid!

Sommaren- när mitt vatten gick hoppade jag in i duschen och rakade benen och muffen och klippte tånaglarna! Var ganska stor få så bökigt var det, men vill man så går det! Annars får din kille hjälpa dig?
    Skönt att där finns en gravid i min klass Jag har gått upp 15...
Svar på tråden Augustibebis 2012