• AnnaSv

Augustibebis 2012

Nu känns allt lugnt igen! Puh.. Brösten ömmar som attan, lite hungerillamående på morgon så nu är jag tvungen att äta frukost helt plötsligt (kroppen vet vad den behöver och vill ha!) dessutom är magen så uppsvälld så jag ser höggravid ut och ju mer folk stirrar desto mer försöker man dölja och desto fler misstankar blir bekräftade.. Suck.. Tur det snart är jullov och sen när jag kommer tillbaka är vecka 12 passerad och vul förhoppningsvis gjort :)

• AnnaSv

Usch ska magen verkligen vara såhär stor och svullen?! Visst jag är redan tjock sen innan men nu har ju fettet formats till en stor gravid mage! Vågar knappt gå till skolan imorgon! Idag gjorde jag knappt annat än dra i tröjan haha

• AnnaSv

OJ! Det var inget dåligt positivt!! Tror du är längre gången än så faktiskt.. Vecka 2 är ju då ägglossningen sker..

• AnnaSv

Grattis och välkommen skulle jag ju skriva också :) är det första barnet?

• AnnaSv

Precis pratat med min gamla barnmorska Ska få komma imorgon på samtal hon skulle informera om KUB och sånt.

• AnnaSv
    Naimisen skrev 2011-11-30 16:50:47 följande:
    Välkomna och grattis till plussen ni som är nya!

Nu ska ja stressa hem från jobbet till alla hushållssysslor. Helst vill ja bara slänga upp bena på soffan och inte göra något alls.
    Tyvärr är de svårt med en vilding hemma.
    De va lättare att va gravid när man inte hade barn, men tiden lär gå fortare denna gång då man har fullt upp.

Ni som har barn sedan tidigare, har ni börjat fundera på hur storasyskonet kommer reagera när bebis kommer?
    Hur ska man räcka till? Hur ska man göra för att storis inte ska känna sig bortglömd?
    Är de bara jag som undrar om man kan älska bebis lika mkt?
    Vet ju att alla säger att man gör de, men har svårt att förstå att de finns lika mkt kärlek till att ge. Fast kärleken för fröet finns ju redan.
    Funderar också på det där.. Men jag tror det kommer gå bra.. Har ju som tur var pappan hemma hela veckorna utom helgerna så då får han ge stora barnet extra uppmärksamhet! Visst är det häftigt att man redan kan känna kärlek till det lilla pyret Tungan ute
  • AnnaSv

Har ni funderat något på KUB?
    Jag känner mig kluven men ska försöka bestämma mig innan imorgon. Här erbjuds ju alla det gratis. Svårt svårt. Rädd för att det bara ska väcka ännu mera oro ger ju inga klara besked ändå?!

• AnnaSv
    Kosmos katten skrev 2011-11-30 17:53:00 följande:
    Vi har bestämt att göra det. Man kanske kan få en liten hint iaf. Men jag tror ändå att vi kommer diskutera detta med barnmorskan och få mer information. Vet egentligen inte så mycket om det.

En annan fråga till er som har barn sedan innan. Diskuterade ni nått med er partner innan om t ex syn på föräldraskap, föräldraledighet, hur man gör med egentid osv. Har funderat en del på detta medtanke på att många verkar ha konflikter särskilt med egentidsfrågan.
    Har läst lite om det på internet men hon ska ju informera imorgon så vi får se..

Nej vi diskuterade inget sånt vad jag kan minnas. Vi har helt enkelt tagit tag i saker när de kommer och det är inget vi inte varit överrens om vad det gäller föräldraskapet. Här tar vi oss egentid när man känner för det. Aldrig varit några diskussioner om det.. Vad jag kan minnas iaf
  • AnnaSv

Inskrivning och VUL är nu inbokat 19 december!! Som jag längtar :) idag var det bara prat om vitaminer, hälsa, kost, motion och KUB.

Svar på tråden Augustibebis 2012