Augustibebis 2012
* star, vet inte hur många gånger jag svurit över att t9 väljer fel ord :p
* star, vet inte hur många gånger jag svurit över att t9 väljer fel ord :p
Frufoxy: kub innebär att man tar blodprov på mamman och tittar efter vissa homoner, gör ultraljud och mäter nackspalten(?) på barnet och så gör dom en bedömning för hur stor risk det är att barnet har några typer av kronosomfel. Även mammans ålder spelar stor roll.. Är främst DS dom bedömmer. I vårt landsting blir alla erbjudna, vissa ställen bara personer över en viss ålder och på vissa får ingen göra.. Man får alltså inget klart besked utan får man dåliga siffror blir man erbjuden fostervattensprov.
På tal om drömmar inatt drömde jag att jag fick missfall.. En liten bebis på ca 2 cm simmade runt i toaletten och sen spolade jag.. Vidrigt.. Mycket blod också! Usch det vill jag inte vara med om igen..
Natlup: det tror jag inte är något att oroa sig för.. Tror snarare att spänningar och dragningar i livmodern är positiva tecken.. Att den växer!!
Förstår inte hur jag ska kunna hålla graviditeten hemlig för omgivningen.. Mina största jeans kan jag inte längre knäppa, innan tappa jag dom.. Ingen tröja jag har kan dölja magen.. Och jackan kan jag knappt knäppa heller.. Får isolera mig några veckor ;)
Natlup: tror jag är i vecka 5+4 skulle nästan vara pinsamt om folk visste om att man var gravid och sen få veta att det bara är v. 6. Vill att 15 veckor ska springa iväg så man "får" vara tjock och rund om magen ;)
Natlup: vilken vecka är du i?
Blev sjukt sugen på våfflor nu! Tur gubben var påväg till affären så ikväll blir det våfflor!! :)
Haha!! förlåt att jag orsakat våffelkaos i tråden!!