Novalina skrev 2011-12-20 01:33:10 följande:
Så tror jag med, har varit med i flera olika bf-trådar. Oftast blir man väldigt tajta efter ett tag, blir som en liten egen "cyberfamilj"

.
Flera stycken brukar skriva: Välkommen alla nya! lite då och då, för det tillkommer ju så många nya hela tiden i en sån här tråd, och sorgligt nog försvinner andra pga mf...
Jag vet va ledsen jag va sist då jag lämnade en bf tråd pga mf, gjorde ont i hjärtat då jag läste om deras tickande hjärtan på VUL, se hur deras magar växte och så, nej - ag såg framåt ist. och började på ny kula.
Jag fick heller inget svar på det första jag skrev här, och könde mej därför inte så välkommen, men sen förstod jag ju hur väldigt aktiv denna tråden är, och dessutom många nya hela tiden att ta till sej just för tillfället.
Sen tror jag vi lite till mans är lite självfixerade såpass här tidigt i grav. pga oro för mf, många mår illa, tankar om hur livet ska bli med ett barn till etc. Sen när man smält allting mer och lugnat ner sej lite

, så har man oftast också lättare att fokusera på andra.
Ja precis.
Nu är det ju många som inte ens hunnit till "berätta för släkten". Det har f ö inte jag gjort heller än, jag gruvar mig lite faktiskt. Inte självklart att alla blir överentusiastiska när man kommer med nyheten att sjunde barnet är på väg ...
Fick mf -08 men då hade jag, tack och lov, inte hittat till något mammaforum än. För det hade nog känts rätt svårt. Samtidigt hade det varit skönt att inte vara ensam.