• astro

Augustibebis 2012

Carolines Secrets skrev 2011-12-31 16:58:44 följande:
    Astro: tack för dina råd! Har ingen nässkölj men kanske skaffar det om jag inte blir bättre snart. I vilken vecka är tredje månaden avklarad?
    Tror man brukar räkna att första "trasslet" skall vara över i början av v 13.

Gott Nytt allihop! Skål  Även här fick Pommacen flöda
  • astro
    ztrit skrev 2012-01-01 22:14:51 följande:
    9+0 idag. Det går framåt, men det är ingen lätt resa. Har blivit jätteförkyld och som konsekvens dragits med migrän i 24 timmar snart. Jag lider av migrän i vanliga fall och har haft betydligt färre anfall nu som gravid men igår triggades den igång. Det är ju en hemsk smärta och jag märker inte ens någon skillnad när jag tar alvedon. Önskar jag kunde ta treo comp eller någon triptan som brukar fungera. Men det får man ju inte. Bara att bita ihop.
    Kanske kan du prova att ta en magnesium brus?

"Bita ihop" ska man ju inte behöva göra, heller. Prata med din BM om inte annat. 
  • astro
    Aprilia1977 skrev 2012-01-02 19:23:47 följande:
    Hej alla plussare!

8+3 här!

Jag är så orolig att jag skakar i hela kroppen. Ja ghar varit ledig i 4 dagar. Första dagen på jobbet idag och sedan jag kom hem har jag mått så otroligt dåligt. Kan inte sätta fingret på vad det är. Men idag har den värsta illamåendet hittills slagit in. Kan det vara att man har börjat jobba, stress??

Eftersom jag haft ett missfall för snart precis ett år sedan, oroar jag mig för alla olika symptom som jag har. Gråter

Kan den där smärtan vara en sammandragning, kommer vattnet att gå, etc.... Jag är helt enkelt livrädd. Det är klart att jag glädjer mig, för inte kommer jag att sörja ett barn mindre om jag ev. förlorar, så om jag varit glad eller inte.

Jag fryser så otroligt mycket, undrar bara om det är några av er andra som har känt samma olustiga känsla. Att man känner sig dålig, men inte riktigt kan förklara på vilket sätt.

PS.
    Grattis till er alla! Och  nu håller vi tummarna!
    Det kan nog vara stress helt enkelt. Eller början på ett virusangrepp. Med största säkerhet är det ingenting farligt.

Oron du känner förvärrar säkerligen symptomen. Stackars dig, jag vet hur det är, efter ett mf är man på tårna precis hela tiden och ser katastrofer runt vartenda hörn.

kram.
  • astro

Mig gör det inget om vi får veta könet i förväg men det är inget jag tänker fråga om. Vi visste inte med de fem första, med lilltösen sa Bm på RUL att det nog var en tjej och det var det ju.

Familjen gissar på mörkhårig tjej, eftersom mönstret är:

Kull ett: Mörk pojke, ljus tjej, ljus tjej, mörk tjej.

Kull två: Ljus pojke, mörk tjej ...

(Det roliga är att både jag och maken har mörkt hår. Var det blonda kommer ifrån har vi ingen aning om.) 

• astro
    Novalina skrev 2012-01-05 21:51:40 följande:
    Kokosfett? Är det bra för att stärka immunförsvaret? Visste jag inte!
    Mja, det är framför allt antiviralt så det gör kroppen till en tråkigare miljö för virus och på så vis gör det immunförsvaret en tjänst, kan man säga.

Det är också antiinflammatoriskt - antagligen skälet till att astmabesvär lindras av ett dagligt kokosintag.

Det är samma med tranbär, tranbär saboterar för framför allt vissa virus och bakterier och fungerar därför som "immunbooster". 
  • astro
    Augustimamman skrev 2012-01-05 23:33:44 följande:
    Haha samma här! Måste nog börja passa mig innan jag "äter för två". Vill inte gå upp mer i vikt än nödvändigt. Jag blir ärligt talat hungrig igen medan jag fortfarande är mätt! Tungan ute Slå den du! Flört

Minns mammas väninna som har fyra barn. De tre första var pojkar och hon mådde superilla hela graviditeterna igenom. Fjärde barnet så mådde hon inte illa alls. Och då var det en flicka. Så det KAN ju va tvärtom. ;)
    Själv tror jag inte så mycket på sån där skrock...
    Minns det var nåt program på tv för nåt år sedan, typ Doktor Åsa eller vad det hette och ett av programmen handlade om att vänta barn. Då testade de typ fem st gravida tjejer som inte visste könet utifrån alla myter och det stämde bara på två av dom tror jag. 
    Fast just detta med illamåendet är inte skrock utan hormoner. Pojkar ger ifrån sig ett hormon som dämpar illamående.
    Alternativt de höjda östrogennivåerna när man väntar en flicka gör illamåendet värre. 
  • astro
    05091112 skrev 2012-01-06 23:15:14 följande:
    Jag funderar starkt på att sluta amma nu. Brösten, framförallt bröstvårtorna, ömmar katastrofalt och jag känner inte samma ro längre när han ligger hos mig.
    Ska jag härda ut det ändå? Fan om det ska hålla på HELA gravditeten 
    Jag hade det också så. Det gick över efter tre-fyra veckor, om det ens var så lång tid.
Svar på tråden Augustibebis 2012