• astro

Augustibebis 2012

05091112 skrev 2012-01-14 11:20:48 följande:
    Okej ja det låter ju logiskt.
    astro skrev 2012-01-13 23:59:39 följande:
    alla säger olika.

Jag ammade fortfarande Dex när jag blev gravid med Bella. Min BM sa att det var ok fast att jag måste sluta innan bebisen kom för mjölken skulle inte räcka.

Jag läste på om tandemamning och bildade mig en egen uppfattning.

Dex (3) tar fortfarande en och annan slurk, jag ammar Bella (snart året), är gravid, mår utmärkt. Fick inga dåliga värden när jag ammade Bella heller. 
    Jag läste en del om tandemamning med för någon vecka sen och det verkade ju supersmart, framförallt när jag har en historia av att början med amning för varje barn har varit ett rent helvete. 

Ammade du båda när den nya var nyfödd och det funkade?
    Så fort vi kom hem från BB (KS, så jag blev mot min vana kvar några dagar). Jag hade väl lite tänkt att nu skulle Dex kanske ha hunnit glömma "slurken" (som han kallar den), men nej.

Nu har jag alltid för mycket mjölk i början så det visade sig suveränt att ha ett större barn i faggorna. Dex fick överskottet som spände ut bröstet och skulle gjort det jobbigt för lilltjejen, och på det viset blev båda nöjda och glada och jag slapp mjölkstockning. Det var faktiskt bekvämare för mig än att bara amma bebisen - till min förvåning.
  • astro
    Aprilia1977 skrev 2012-01-14 21:25:13 följande:
    Jag känner precis som du. Äcklas av kött, men äter frukt och grönt. Det kan ju inte vara bra för fostret. Jag får inte ens i mig mjölk.
    Så var det för mig förra graviditeten.
    Har du testat makrill, det brukar alltid gå ner för mig i alla fall.
    Ost är ju också en fenomenal proteinkälla. 
  • astro

Apropå bärselar, vi har en Moby wrap och den är helt suverän första året ungefär, från nyfödd.

Jag trodde att det skulle bli bökigt att lära sig knyta den men inte då. Jag vande mig fort och nu kan jag knyta den i sömnen.

Finns massor av roliga selar på stellaris.se  

• astro

Inskrivning idag, alla värden bra, usch, har vårdskräck och hatar provtagningar. Det syntes som vanligt på bt, fast det har varit värre - 147/72, 147, det är min stress, det.

Pratade lite med BM om det här med snitt kontra vag och det resulterade i att jag kommer att få tala med någon på spec-mvc i samband med RUL i början av mars. Och sedan ska jag tillbaka till "min" BM i mitten av mars.

I övrigt hände inget, inget lyssna på magen, nada. Känns lite .... "jaha?" på något sätt. Bara att rulla på i sex veckor till, alltså. 

• astro

Lakrits är effektivt mot illamående men tyvärr ska man ju helst inte äta det som gravid, ett litet Moment 22.

Jag klarade ett par kriser med hjälp av "salta bilar" som innehåller rätt mycket salmiak men väldigt lite lakrits och det fungerade.

Som sagt, inte nyttigt, men det är naturligtvis inte bra att må illa konstant, heller. Man får kanske välja det minst onda helt enkelt. 

• astro
    babyhummingbird skrev 2012-01-18 08:38:40 följande:
    12+0 idag här också! Väntar ivrigt på tiden för RUL.. Varit lite osäker på att kolla kön (då väldigt många tycker det är "fel").. Men nu har jag bestämt att göra som känns rätt för oss.. Oavsett vad andra gjort eller kommer göra. Man ska inte lyssna så mycket på andra egentligen!
    Särskilt inte i frågor som tekniskt inte spelar någon roll alls. Som den här.
  • astro
    Gulli skrev 2012-01-19 09:15:18 följande:
    Godmorgon alla fina :)

Jag har en fråga gällande spjälsäng och vi har ju många som har barn sedan tidigare här i tråden...

Jag söker en spjälsäng som man kan ta av ena långsidan på.
    Den ska dessutom kunna höjas/sänkas i mer än bara två lägen.
    Tanken är att ställa spjälsängen i samma nivå som vår säng så att bebisen sover i sin säng men ändå har man nära att bara stoppa in armen om han/hon vaknar på natten.
    Någon som vet vad jag menar och vet om det finns olika modeller...(?)

Stor kram till er alla
    Jag har en som man hänger fast på sängen, det trivs jag väldigt bra med. Men den går inte alls att höja/sänka så det är nog inte riktigt vad du letar efter, slår det mig.
  • astro
    LillaMy85 skrev 2012-01-19 10:47:29 följande:
    Jag får ont i höfterna och ryggen när jag suttit still för länge, är det någon fler som har så? Väldigt jobbigt när jag sitter på föreläsningar och lektioner i skolan. 

Vad kan det bero på? Är ju tidigt i graviditeten så kan ju inte direkt bero på att man är stor och tung... 
    Kan vara tidig foglossning. Jag får ruskigt ont i höften om jag ligger på samma sida för länge. Det är fogarna.
  • astro
    LillaMy85 skrev 2012-01-19 10:51:01 följande:
    Oj nu blir jag rädd.....det vekar ju jättejobbigt!!! Hoppas inte det blir värre, är ju bara i vecka 12 Rynkar på näsan
    Det behöver inte förvärras bara för att det dyker upp tidigt. Men roligt är det förstås inte.
Svar på tråden Augustibebis 2012