Augustibebis 2012
Neo är f ö är av de finaste "nynamnen" tycker jag
Ibland är det pest att vara gravid. Hade just ett kort men ruskigt gräl med maken för att jag inte kom ihåg EXAKT antal dagar det var kvar på fp för minstingen. Hör till saken att han är sådär med siffror, alltid ska kunna allt utantill och det vet ju jag. Jag däremot har dåligt sifferminne, jag blandar ihop saker och måste jag hålla reda på datum, telnr eller kontosaldo så skriver jag upp. Annars blir det bara fel.
Så jag tyckte "vi får gå och kolla på fks hemsida för jag minns inte exakt", och han "HUR kan du inte minnas det?!?" och jag "du, det var ett tag sedan jag var inne och jag vill inte säga fel till dig nu, jag går hellre in och kollar" och han "så du skiter i det alltså? så viktigt är det? eftersom du inte kommer ihåg EN siffra" ...
... och så två-tre repliker senare så står jag och piper i falsett och grinar. Helt j-a onödigt, i vanliga fall låter jag honom inte provocera mig sådär (jag vet att vi är olika; eftersom han har aspergers så brukar det vara jag som tar extra hänsyn) men nu är jag gravid och stubinen är typ två millimeter lång
Behövde bara gnälla av mig lite. Konflikten är utredd men jag mår fortfarande dåligt, känner mig värdelös som inte kan hålla reda på saker "som alla andra", blä ...
Nån här som twittrar? Jag har precis börjat, vore kul med sällskap.