• astro

Augustibebis 2012

Novalina skrev 2011-12-22 21:52:37 följande:
    Hur många mf har du haft, och i vilken v.?...
    Ett. Jag var i v 10 eller 12, minns inte riktigt faktiskt. Det som har fastnat är att läkaren sa att fostret hade slutat växa i v 8.

Det var första havandeskapet på ett dussin år så jag trodde inte att skulle bli fler barn. Efteråt har jag förstått att efter en paus på många år blir det ofta en "testomgång" som slutar i mf innan man blir gravid och får ett barn. Men det visste jag inte då.
  • astro
    Novalina skrev 2011-12-22 21:45:53 följande:
    Jaha OK, på så vis. Vad bra att du hittat "din grej" som funkar bra för dej då!

Jag tror oxå man får äta lite annorlunda då man är gravid, lyssna på kroppen är nog rätt att göra för de allra flesta.

Steka i vinäger?? Du är allt rolig du!
    För att låta liiiite mindre udda: Att steka maten i vinäger är typiskt för det mongoliska köket, som jag gillar. Testa t ex räkor, purjolök, svamp och bambuskott, lite soja, lite peppar, fräs i vit vinäger. Mums!
  • astro
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-23 13:32:03 följande:
    Läkaren såg en graviditet men inget hjärta... Det är till att vänta och hoppas på att det åker ut av sig själv så jag slipper skrapning. Återbesök om en vecka, innan dess uppföljning av hcg på tisdag.
    Beklagar jag också
  • astro
    lillfisen skrev 2011-12-24 08:31:37 följande:
    Gomorron tjejer!
    Jag har nyss plussat så tänkte höra om man får hänga på er? :)

God jul!   
    Välkommen!
    05091112 skrev 2011-12-24 09:40:45 följande:
    Godmorgon!
    Tog ett nytt test imorse och teststtrecket och kontrollstrecket är lika starka. Vi håller tummar och tår att hcgt ökat i blodet imorgon!

Ang sprit på julafton, jag tycker det är lite ledsamt att man måste ha en anledning för att avstå alkohol.
    Jag tänker inte dricka och så är det med det

Ha en underbar julafton allihopa!!
     Jag som varit nykterist förr om åren tycker också att det är surt. Varför kan man inte bara få låta bli för att man inte har lust? Jag avskyr när folk trugar. "Men en öl kan du väl ta i alla fall?" och kommentarer i den stilen fick jag höra rätt ofta, dåmera när jag inte rörde alkohol. Trist.

GOD JUL allihop! Tomte 
  • astro
    lillakotten skrev 2011-12-25 08:33:53 följande:
    Vaknade tidigt i morse av migrän. Sedan när jag var uppe och tog en tablett så högg det liksom i magen. Jag har mycket starkare växtvärk än vad jag hade när jag väntade dottern. Inte hela tiden utan mest på kvällarna. Är det någon annan som har ont så här tidigt? Börjar ju bli lite orolig..
    Jag har känt av växtvärken en hel del och jag tror att det beror på att jag snittades med förra.

Apropå migrän så hade jag det jag också förr (för mig hjälpte LCHF), nu när jag är gravid kan det dyka upp något enstaka  anfall och ofta funkar det att ta en brustablett magnesium. Du kanske skulle testa? Det är ingen mirakelkur men såvitt jag hört fungerar det jättebra för vissa medan andra inte märker någon skillnad alls.
  • astro

Vi skulle egentligen bara ta det lugnt men naturligtvis valde lampan i vår projektor att gå sönder just idag. Så maken har börjat juldagen med att flytta och montera en tv ... han har hållit på med kablar e t c i två timmar nu, stackaren.

Mycket teknikstrul nu men i övrigt en underbar jul

Växtvärk: inte konstigt om det märks mer på natten eftersom i princip allt växande i kroppen huvudsakligen sker på natten.

Huvudvärk: Jag har nyligen upptäckt hur effektiv en brustablett magnesium kan vara, både mot huvudvärk och migrän. Kan vara värt att testa. I min familj fungerar det fantastiskt bra på ungefär hälften av oss och inte alls för resten. 

• astro
    Poison82 skrev 2011-12-25 16:15:13 följande:
    Då var det dags för mig att säga hejdå.
    Jag var på akuten idag efter blödningen och allt dom kunde se var rester från en graviditet. Ska dit igen om 10 dagar och se om kroppen skött det själv eller om det blir skrapning. Är så himla ledsen
    oh så ledsamt.

Kramar! 
  • astro

Tänk vad lite det skrivs om mf egentligen, och ändå är det något som nästan alla kvinnor får gå igenom, i alla fall de som försöker skaffa fler än två barn.

Jag hade ingen aning om hur vanligt det var, vad jag skulle göra, eller hur det skulle kännas när jag drabbades själv. Det hade kanske känts lite mindre förfärligt om jag hade vetat lite mer. 

Svar på tråden Augustibebis 2012