• astro

Augustibebis 2012

Nu är jag mer eller mindre säker på att de räknat fel på BF. Jag har hamnat i min "vampyrfas", sover som ett murmeldjur på dagen, kan inte sova på natten. Äter ytterst lite och har svårt att dricka, utom på kvällen. Det  brukar inträffa 2-6 dagar innan förlossningen. Så 13/8 lär nog inte stämma.

Maken känner också igen tecknen och håller tummarna för att inget händer före snittet i övermorgon. 

• astro
    Stövelkatten skrev 2012-07-31 21:16:01 följande:
    Jag hoppas också allt går som planerat för er! Ändå är det rätt häftigt att du/ni har sån kännedom om hur din kropp funkar.
    Fördelen med att ha sex barn

Lite som att ha varit gift riktigt länge, ibland kan man bara fylla i exakt vad ens livskamrat kommer att säga  
  • astro

Det här med stjärntecken ja. Jag har pusslat ihop några texter, utgick ifrån "födda"-listan så om någon som fick barn före juli känner sig överhoppad, säg bara till.

OXEN (19/4-20/5)

Ett tryggt och stabilt jordtecken med praktiskt handlag och ett romantiskt hjärta. Oxen är trofast, envis och jordnära, svår att rubba helt enkelt. Jobbar flitigt när hen jobbar men är i övrigt lite av en soffpotatis som älskar bekvämlighet. Oxen har gröna fingrar, hand med djur och småbarn och stort tålamod.

Den rörliga dekaden (10-20/5) av Oxen har ofta lite mer intellektuella intressen, gillar böcker, att gå kurser och sådana saker, och satsar ofta på ett akademiskt jobb. Ofta mycket duktig på ekonomi och matematik.

• astro
    TVILLINGARNA (20/5-20/6)

Ingen är så gladlynt och populär som Tvillingen. Detta är vänskapens tecken. Tvillingen är lätt att komma överens med, allmänbildad, nyfiken och fördomsfri.  Tvillingen kan visserligen också vara en smula ombytlig och byter intressen mycket ofta, så fördjupningen blir det lite si och så med.

Den rörliga dekaden (10-20/6) är den ultimata Tvillingen som är nyfiken på allt, vill resa, se världen, ta till sig nya intryck hela tiden. Detta är lite av en festprisse som kan ha något svårt att rota sig, som förälskar sig ofta men troligen dröjer med att ge sig in i ett seriöst förhållande. Lär sig nya saker blixtsnabbt. 
  • astro
    KRÄFTAN (20/6-22/7)

Månens eget tecken, Kräftan, är konstnärlig och känslig men har en vilja av stål. Det här tecknet brukar satsa på något kreativt eller också fokusera helt på familjelivet. Familj och samhörighet är fenomenalt viktigt för hen. I övrigt har Kräftan god smak och vanligen medfödd skicklighet som kock. Kräftan har skarp intuition.

Den kardinala dekaden (20/6-1/7) är en riktig ledartyp som inte gillar när andra bestämmer men däremot väldigt gärna går i spetsen. Mångbegåvad konstnär som antagligen föredrar textil, keramik eller smyckesmide men som också har  talang för bildkonst och musik. 

Den fasta dekaden (1-11/7) väljer sina vänner med omsorg och är reserverad mot främlingar. Lite mystisk i framtoningen, en människa som ifrågasätter och som ofta går sin egen väg. Musikalisk och dessutom troligen försedd med andra kreativa talanger.

Den rörliga dekaden (11-22/7) är väldigt intresserad av den mänskliga själen och kan luta åt att bli terapeut eller präst. Mjuk och hänsynsfull men också bestämd. Har en naturlig fallenhet för att få andra att må bättre. Mycket intelligent och empatisk. 
  • astro
    LEJONET (22/7-22/8)

Charmig latmask brukar man säga om Lejonet. Det är inte riktigt sant. Charmen finns där men Lejon är absolut inte alltid lata, däremot tycker de om att koppla av och de är så bra på det att andra blir avundsjuka. Lejon är också sociala, vänliga och generösa och dessutom bra på det mesta. Men skämmer man bort dem kan de bli odrägliga. 

Den kardinala dekaden (22/7-1/8) är hemvist för ambitiösa och drivna Lejon. Här hittar man idrottsmän, chefer och politiker, bl a. Humöret kan vara lite ojämnt men det vägs upp av en otroligt stark karisma och en intagande personlighet.

Den fasta dekaden (1-12/8) är totala Lejon. Gör ingenting i onödan man kan uträtta storverk om det verkar vettigt. Går sin egen väg i alla sammanhang och bryr sig inte det minsta om "hur man alltid har gjort det här". Bryter ofta ny mark, uppfinner smarta lösningar och inspirerar andra.

Den rörliga dekaden (12-22/8) gillar resor och äventyr mer än andra Lejon. Hen är självständig och oberoende, men har inget emot att samarbeta med andra och är lätt att kompromissa med. Det rörliga Lejonet älskar att tävla. 
  • astro

Nu åker vi in om en timme. Hoppas snittet sker före lunch för då hinner maken hem till middagen - annars får mina arma tonåringar fixa middag och äta med de två små odjuren

Angelica, vad jobbigt. Hoppas innerligt att ni får åka hem relativt snart, i alla fall. Nalle 

• astro

Hej allihop och grattis hummingbird och eightythree!

Lillbebisen (tul hade fel, hon vägde "bara" 4600 gr och var 51 cm lång - så inga kläder jag tog med passar) sover på min arm nu.

Hon ska heta Fiona.

Snittet gick så strålande att jag nästan blir misstänksam. Har mindre ont idag än vid min vanliga mens! Amningen är lite seg i starten men i övrigt är allt perfekt på alla vis. Fiona mår också bra, andas fint, osv. Helt klart en drömförlossning hela vägen. 

• astro

Grattis alla ny-mammor

Jag har fått ett litet anfall av baby blues här, är deppig helt enkelt. Men alla småbarnen mår bra så allt som är riktigt viktigt är ok.

Vi var på BVC med Fiona idag och viktkurvan har nu vänt uppåt. Visste att den skulle göra det bara jag fick åka hem. Det ska f-n få amningen att fungera på BB där man inte får sova (listade ut med med alla blodsockerprover etc så var det ingenstans mer än 150 minuter ostörd sömn i ett sträck) och där bebin dessutom får tillägg och därmed tappar matlusten. Men nu äter hon som en liten gris.

Svar på tråden Augustibebis 2012