• mammsen

Augustibebis 2012

lills skrev 2012-01-09 15:04:16 följande:
    Ska på inskrivning nu. Vet ni om de gör gyn undersökning då???!
    brukar man inte göra på inskrivning, det brukar man prata om då och få boka i v 13-14 har jag för mig
  • mammsen
    Ellenbmt skrev 2012-01-09 16:02:21 följande:
    Det var i gen som svarade sist så jag testar igen;) vet någon av er hur jag ska göra för att få ett vul/ul vid inskrivningen? Känner att jag blir galen av att inte veta hur det ser ut där inne?!
    Jag känner likadant! och på många platser i sve gör man rutinmässiga ul i v10-v14 det gjorder i min förra graviditet.. Men jag ska ringa min bm imorgon och förklara för henne hur mycket jag oroar mig över att det ska vara något allvarligt fel och inte få veta det försen efter halva grav.. Annars kommer jag ringa runt och höra med grannkomundérna vilka som erbjuder tidigt ul och ha min inskrivning där istället, alternativ 3 är att åka hela vägen till emma ultraljudsklinik i gbg och själv boka en tid för tidigt ul, det kostade 600 för 15 min, och det är det ju värt =)
  • mammsen
    Ellenbmt skrev 2012-01-09 17:06:31 följande:
    Mamsen- Vad tror du bm säger? Jag är så rädd att jag ska börja böla eller nåt om hon säger nej, jag är så känslig!
    Men om jag tex ringer mvc i morgon, har tid för inskrivning 18e., och säger att jag är orolig så borde hon väl lyssna.
    Den där kliniken, finns det ingen sådan i Mellansverige?

De ska ju göra allt vad de kan för att lugna oroliga mammor för barnets bästa, men stå på dig! Detta är ju trots allt rutin på vissa ställen! Jag har över 10 mil till gbg, jag vet inte riktigt hur jag sak hitta andra privata kliniker.. Fråga henne om det går ta en snabbtitt i samband med inskrivning om du inte får en ordentlig tid och fråga annars om hon vet hur man får tag på en privat klinik, ring och fråga grannkommunerna hur de gör och följ din graviditet på ett bättre ställe annars,, jag kommer att stå på mig, och min sambo är bestämd med.. så det kommer att lösa sig, thats it =) kram

• mammsen
    Randiga Rut skrev 2012-01-09 16:53:26 följande:
    Det har synts lite blod idag... :o Vi åkte faktiskt in till kk men fick en tid på torsd., känns som en evighet ju! Jag vet att det kan vara helt normalt osv. men oron bara växer! Jag har dessutom inte kräkts på två hela dagar. Jag är i 8+5 så sjuksyrran upplyste oss snällt om att en av fem grav. slutar i mf innan v. 12, då kändes det ju bättre! Not. :(
    Jag hadde sammanlagt 3 blödningar min förra grav, 2st av dem innan v 12 och en ganska sent i grav, jag stod på mig och ville ha undersökning bums jag åkte till akuten då.. min dotter är idag 4 år och hon har alldrig blivit påvärkad av de blödningarna =) det enda du kan göra nu är att slappa, gosa och försöka att inte oroa dig, =)
  • mammsen

Ja, vissa människor tänker sig värkligen inte för vad dom säger och jag tycker att det kan uppfattas som rent elakt vid många tillfällen, allt och alla kan dö hela tiden, när som hellst ung eller gammal, men att vräka av sig sånt till en gravid kvinna är ju som att säga till barnen till en cansersjuk mamma att "bara så ni vet dör dom flesta av detta,, bara så ni vet alltså" Av villken anledning ska man öppna munnen om man bara skapar oro, sorg och rädsla.. alla vet att man kan få missfall, att plötslig spädbarnsdöd kan inträffa osv.. om nu din svärmor trodde att du inte var medveten om detta så kan det ju vara snällt att upplysa om det.. men att gnugga det i ansiktet på folk.. jag förstår inte anledningen helt enkelt....

• mammsen

hur hittar man dessa privata kliniker som kan göra tidiga ul? vet någon om det finns i uddevalla, trollhättan, lidköping eller närheten där?

• mammsen
    FruFoxy skrev 2012-01-09 18:56:55 följande:
    mammsen:
    Går det inte att söka på typ eniro eller så efter det? 
    Vet inte, har googlat lite men hittar inget =(
  • mammsen

SHIT!!! Kollade just i vår BM tråd! Visste ni att vi är över hundra som har planerad nedkomst i augusti nu ? =D
    Kul!!

• mammsen
    Jollijanna81 skrev 2012-01-09 19:51:43 följande:
    Hoppar in i tråden, har studerat på avstånd men ger mig gärna in nu Glad

Plussade 13 dec, BF 18 aug, på min systers födelsedag Hjärta
    Är i vecka 9, (8+1)

Mår toppen, känner just ingenting vilket nästan kan oroa mig ibland... Men jag njuter!
    17 jan ska vi till MVC på inskrivning
    Gud vad kul!! Välkommen!! Hur mår du hitills då?
  • mammsen
    SälenCia skrev 2012-01-09 19:52:22 följande:
    Vad är BM tråd???
    FÖRLÅT!! BF såklart!! Haha,,, Sorry!!
Svar på tråden Augustibebis 2012