-
Ja =)oxle bo skrev 2012-01-09 19:55:31 följande:BF ska de nog vara :) -
Jag var med ung i mn första grav och jag tror inte det beror på att vi är unga vi får hjälp fortare, utan att vi kräver att få veta att allt är bra.. alltså jag tror den yngre generationen vågar ta för sig mer.. Det har jag fått höra av min bm att man märker skillnad på de som är unga och äldre på att yngre vågar ifrågasätta och ta för sig medans äldre oftare accepterar ett nej och gör som de förväntas.. Så klart är det inte så i alla fall.. men vad tror ni??Saaajmon skrev 2012-01-09 20:15:11 följande:Jag har märkt det att när jag har vart på akuten så har jag fått komma in direkt och fått rätt hjälp, medan de andra som är äldre får vänta trots att de behöver mer hjälp än mig.
Jag kom in en gång till en full akut på kss i skövde och de hämtade mig omedelbart, jag han knappt sätta mig.. Dock var jag i ganska dåligt skick, typ helt utorkad, grå och kräktes blod.. Jag sa att jag skulle ha hjälp med samma och det fick jag.. -
eller vad tror ni? kan det vara så att den nya generationen "tar för sig mer" och därför får saker lättare och snabbare??
-
Fy vad orättvist!! Kram på dig!!Maajsi skrev 2012-01-09 20:20:15 följande:Hoppar ur. Har fått missfall. Nu väntar en massa prover för å se vad som är fel då man fått missfall och en son som dött i magen sent i graviditeten. Lycka till ni andra! :) -
Ah, villken tur du har =) underbart=)Jollijanna81 skrev 2012-01-09 20:24:45 följande:Tack =)
Jag mår toppen, har inga krämpor alls
Känner mig likte svullen på kvällen men mår prima.
Kastar in en bild på bildtråden
Första bebben eller?? -
Hej! Känner igen vad du menar med att ni i princip inte trodde ni kunde, vi hadde försökt i 18månader och hadde tom slutat hoppas.. när mensen var någon vecka sen skulle vi göra ett gravtest för att vi inte skulle gå och hoppas att jag var gravid i onödan.. vi blev CHOCKADE.. hahaEttMirakelTack skrev 2012-01-10 11:22:26 följande:Då kommer jag med här!!!
Har BF i slutet på augusti.
Plussade på juldagen :)
Har med känt molvärk i livmodern, illamåendet är här sen vecka 5, eftermiddagstrött är jag med!
Men det gör inget, för jag är gravid!!!!!
När jag plussade så var jag & min sambo i princip säkra på att vi inte kunde få barn så det var en underbart härlig känsla när det stod GRAVID!! Det var en härlig jul!!
Gick in i vecka 8 igår!
Jag är såå lycklig!!
Och välkommen såklart =) -
Det är olika på olika platser.. här får man inte det tidiga ultraljudet =(EttMirakelTack skrev 2012-01-10 11:42:48 följande:En fråga:
Är VUL nått man får då i vecka 10-13?
Eller är det olika? -
Fy vad jobbigt för dig! Villket orosmoment!! Stackare! Berätta så fort du vet något mer <3Lillafamiljen skrev 2012-01-10 12:01:59 följande:Sitter här & väntar på att BM ska ringa angående mitt hcg-värde som nu ska ha höjts en hel del. Som jag skrivit i tråden innan så trodde jag ju att jag va i vecka 9 nu men när dem gjorde VUL såg dem ingenting.
När jag lämnade blocprov i torsdags låg hvg på 3300 & nu vill jag att dem ringer & säger att det höjts som det ska!
Egentligen är jag inte jätte orolig men efter gynläkarens klumpiga uttalande om att han inte såg någonting & att det nog inte va någon normal graviditet så kan jag inte riktigt släppa det.
Mina symptom är nu svagt illamående, riktigt öm i brösten, trött & hård i magen.
Kram på er alla :) -
Ja, jag har lite problem med jobbet just nu.. Jag blev tvungen att berätta läget eftersom mitt illamående gjorde det omöjligt för mig att jobba i all matos och liknande.. Så jag är sjukskriven för kraftigt graviditetsillamående sedan 27Dec. Igår gick jag in på vår intärna hemsida för att kolla hur scheemat såg ut när sjukskrivningen snart går ut och då hade jag fått mail fre den 30 Dec av min chef som skrev
"Du som har varit sjuk i december vet om att du skall lämna in sjukförsäkran, har jag ingen sjukförsäkran 1 jan 2012 på mitt skrivbord så blir det ingen sjuklön för din frånvaro i dec endast registrerad frånvaro.
Det ligger nu i ditt intresse om du vill ha sjuklön eller inte."
Så nu nekar hon mig sjuklön! Shit.. jag vill inte bråka jag är ganska ny på jobbet och allt.. Men vad ska jag göra?? Jag har barn redan och mitt tillstånd gör det inte lättare.. Så jävla ledsen :'(
Jag har dessutom pratat med min chef i telefon flera gånger utan att hon nämnt något om detta.. Tror hon hoppas att man inte ska se det försen det är försent :/
Vad ska jag göra? -
Ja det tycker jag =DEttMirakelTack skrev 2012-01-10 12:43:18 följande:Tack för svaren!!
Mammsen, vi kanske ska följa varandra nu då :)
Har ni med försökt länge?