• A R

Augustibebis 2012

mrsnoname skrev 2012-02-02 21:34:41 följande:
    Nån mer än jag som fryser? Fryser supermycket på kvällarna de senaste dagarna. Burr
    Jag fryser med om kvällarna, framförallt om axlarna och så får jag frossa. jag har dessutom blivit extremt kvällstrött, igår somnade jag till antikrundan!
  • A R

Här kommer förmodligen en dum fråga men ni vet kanske hur det kan vara när man börjat fundera på något.
    Jag äter mycket ägg, minst ett om dagen och har gjort det de senaste åren. Jag tycker det är otroligt gott och samtidigt mättande.
    Vi har en i familjen (inte på min sida) som är äggallergiker och jag har för mig att hon sagt att om man äter mycket ägg under graviditeten kan barnet utveckla allergi. Jag kan minnas helt fel men nu har jag hakat upp mig på detta, har försökt googla på det men inte hittat någon info om det, är det någon här som har någon aning? 

• A R
    Saaajmon skrev 2012-02-06 20:54:41 följande:
    Kände bebis igen! Är så överlyckligt. Jag vet att det kommer ta ett tag innan jag känner den sparka. Men att känna bebis är så härligt. Det går inte beskriva :D
    Å, vad roligt! Jag vill också känna min lilla skrutt :)
  • A R

Usch, i morse kom det blod igen. Mycket mindre än förra gången men jag blir så orolig Gråter.
    Jag ska ringa till blödningsmottagningen och se om jag kan få komma dit.

• A R

Jag fick komma in förra gången och de kollade med vul och allt såg ok ut, de trodde det berodde på känslig livmoder och att det inte var fara för fostret. Nu har jag fått tid 10.30. för ett nytt vul. Känner mig så orolig. Den har gången har maken möjlighet att följa med och det känns skönt.

• A R

Allt var bra! Den sparkade och sprattlade där inne och hjärtat slog Hjärta Känner mig så glad och lättad.

Nu hoppas jag att det går bra för ellenbmt också, håller tummarna för dig! 

• A R
    Ellenbmt skrev 2012-02-08 12:15:41 följande:
    Det var en bebis i magen. Herregud vad jag grinade. Så skönt. Tack för allt stöd. Nu jäklar ska jag vara gravid på allvar :)
    Underbart!!!!
    Njut av graviditeten nu, det ska jag göra!Skrattande
  • A R
    Novalina skrev 2012-02-08 13:59:58 följande:
    Hoppas det inte är nån fara... Skäms

Vad är blödningsmottagningen förresten?... Finns inte där jag bor tror jag.
    Jag går på sös gynakut och där finns blödningsmottagningen, samma sak fast man kan boka en tid så man slipper sitta och vänta. Allt var ok och den sparkade och sprattlade där inne, sååå skönt. Jag tycker det är bra att man får komma in och kolla för oron tar ju nästa knäcken på en. 
  • A R
    Mamma070912 skrev 2012-02-09 21:00:34 följande:
    rh-neg
    Mått dåligt på alla vis idag, ny förkylning och ont i magen, stressad och frusen. Nu dricker jag hånungsvatten och ska krypa ner i sängen.
    11+0 idag iaf, känns bra att säga v 12
    Sov gott alla!
    Då ligger vi nära varandra, jag är en dag för dig Skrattande
  • A R
    Gadget skrev 2012-02-09 23:08:29 följande:
    Var det inte någon som berättade att ni stickar?

Jag är sugen på att göra något till bebisen, men är inte så bra på att läsa mönster så jag vet inte vad jag vågar mig på. Hittade en söt filt på Drops som bara var rätstickning med en kant runt i mosstickning, den ska jag nog klara av. Men skulle vilja göra något klädesplagg också.

Jag är ingen superstickare, har lärt mig göra sockor vilket folk förvånat brukar säga att det är svårt att göra p.g.a. hälen, men jag hittade en sån bra blogg som beskrev steg för steg så det har jag lärt mig. Annars har det mest blivit halsdukar och halskragar, dv.s. en rektangulär lapp eller eventuellt en jämn tub på rundstickor.
    Någon som har någon idé på något som är enkelt att förstå? Annars får det väl bli sockor i miniatyr.... Är det svårt att göra mössor? 
    Visst är det roligt att sticka! Jag var också en sockstickare förut. Trodde inte jag skulle klara av något annat, men faktum är kan du läsa en sockbeskrivning fixar du det mesta. Det finns jättebra stickskolor/beskrivningar på nätet och har du en granbutik i närheten av där du bor så brukar de gärna hjälpa till om man kör fast i ett mönster.
    Prova med en tröja i rätstickning, jag gjorde en omlott i alpacka (mjukt och skönt) den var både lätt och jättefin.

Själv håller jag på med en tröja till mig själv och har bestämt mig för att inte börja sticka bebiskläder förrän den är färdig (även om jag inte kommer kunna ha den på ett tag). Men jag har en hel bunt med beskrivningar på tossor, filtar, mössor, tröjor, och små djur som jag vill sticka. 
Svar på tråden Augustibebis 2012