Augustibebis 2012
Jag lämnade tråden för flera veckor sedan då jag fick mf i v 5-6. Jag har ändå följt er hela tiden sedan dess.
Just nu är jag världens gladaste. Plussade imorse
Välkommen Anette86!
Jag bor också på södermalm, var går du på mvc? Jag går på Ekens barnmorskemott. Jag väntar min tredje nu och har haft samma barnmorska till alla tre fast det är några år sedan sist. Mina andra barn är 10 (snart 11) och 12år. Vi kommer nog, om det går, att ta reda på könet, har inte gjort det tidigare men jag är sååå nyfiken.
I natt drömde jag en hemsk dröm. Som jag skrivit här tidigare så har jag haft två blödningar och i natt drömde jag att vi var på UL. De sa att det är en pojke och han blöder i hjärtat. Fy vilken hemsk dröm det var, vill inte ha fler sådana.
Tjiihoo,12+0 idag! Det känns stort
.
Jag mår så mycket bättre, sover bättre på nätterna, ingen foglossning, inga fler blödningar men lite sammandragningar när jag sitter för länge. Om en och en halv vecka åker vi till NY och jag undrar hur det ska gå att sitta så länge på flyget, får nog röra på mig en hel del. Har ni tips om bra stödstrumpor? Jag har aldrig använt det förut och har lite dålig koll på hur de ska vara för att vara bra.
I morgon är det dags för kub och jag börjar bli lite orolig för resultatet. Maken kan inte vara med och det känns lite jobbigt det med.
Jag har RUL 17+5, lite tidigt eller? Vill gärna veta kön och hoppas det inte är för tidigt för det.
Apropå det här med att lyssna på hjärtljuden hos BM så sa min BM att om jag var orolig inför resan så kunde jag ringa henne några dagar innan vi åker och komma förbi för att få höra hjärtljuden, samma sak när jag kommer hem: "kom förbi om du känner dig orolig så lyssnar vi på hjärtljuden, sa hon. Bara de orden får mig att känna mig lugnare.
För övrigt är jag väldigt glad över att ni finns här allihopa, det är så roligt att få dela med sig och läsa om er andra som är gravida. Tror jag blivit lite beroende av er 
Ha en bra dag!
Godisbit, tack för tipsen om stödstrumpor och flygresa!
Jag har varit på kub idag, vi fick jättebra värden!
1:11 000 för DS och 1:20 000 för de två andra kromosomavvikelserna.
12+1 och den är 59 mm. Man såg båda hjärnhalvorna och allt såg bra ut
,
den sög till och med på tummen.
Jag har oroat mig så mycket för denna undersökning och känner mig så glad att det gått bra!
Nu ska jag försöka mig på att lägga ut en bild i bildtråden för första gången.
God lördagsmorgon på er alla!
Vad bra att får höra lite om synpunkter när det gäller vagnval.
Jag har varit helt inne på en bugaboo cameleon, bor i Stockholm och tycker var och varannan har en sådan.
Nu har vi även hus på landet så det måste fungera på grusväg också, även på vintern i stan. Jag får nog ta och tänka om helt enkelt. Jag trodde nämligen att vinter/terränghjulen var bättre.
Idag blir det mässa för min del, Sy Festival i älvsjö.
Jag hoppas på lite sy, stick och virkinspiration till lilla pyret.
Det blev ingen mässa för min del, började blöda igen, ganska mycket. Sitter på gynakuten och väntar. Är så ledsen och orolig.