• NiniMe
    Mammsen: Du får mig att skratta varje dag hahahha

Ang att raka sig så har jag ett lite roligt inlägg i min blogg sen min andra grav ang rakhyvlar, använd INTE engångsrakhyvel hahahaah http://ninniyesthatsme.blogspot.se/2009/07/engangsrakhyvel-vs-gilette-embrace-vs.html

Ja det är inte lätt att raka sig om benen heller, jag brukade sitta ner på en stol och göra det, upp med benet på en annan stol, sen när jag rakat klart så sköljde jag av benen i duschen Men fisselisa hon skona jag den sista tiden hahaha, jag misshandla henne några gånger men fy, jag hatar att vara hårig därnere men iiihh det var bara till att härda ut... Min man har aldrig sett min fisse full av hår så han fick väl en smärre chock när det var dax o föda hahaha
  • NiniMe
    Tesdy skrev 2012-04-12 15:44:06 följande:

Angående rakningen mellan benen så gjorde jag en frisering i morse och fick ta hjälp (redan nu) av en spegel för att se vad jag gjorde där nere.

Har inga tips på det där med vaxning då jag alltid rakar med gilettes hyvlar (appråpå NiniMe blogginlägg)

Hahahaah ja fyy, jag minns hur skadad hon såg ut, så välj rätt hyvel
  • NiniMe

Jag tog blodtrycket på jobbet, stående och hade precis tagit en promenix, 120/68 så det var bra men pulsen hahahahaha den var uppe i 144, dålig kondis eller vad..

• NiniMe

Ohh välkommen alla nya Skoj med många

Jag har äntligen hittat säcken med mina mammakläder....
    Och iihh där hittade jag pågarnas gamla bebiskläder och jag kan ju säga att jag är verkligen inte en könsneutral människa, så hen släng dig i väggen hahaha...
    Hitta typ någon pyjamas som där inte var en massa blått på, och lite lundemyr.. Men annars är allt annat BLÅTT.. och ja, så är det, min tös ska inte ha blåa kläder, då syftar jag inte på jeans och sähär utan blått typiskt blåa pojkiga kläder som killskjortor m.m... Ajja jag hitta något hahaha

• NiniMe
    Fyran2012 skrev 2012-04-13 16:08:56 följande:
    Någon av er med foglossning eller ryggont som varit hos sjukgymnast?
    Jag ska boka tid hos en, men vet inte vart jag ska vända mig..ska man bara välja en på lanstingssidorna eller hur har ni gjort?
    Vad fick ni göra på första besöket sen?
    Ring till vc och be dom om att du vill boka tid hos en sjukgymnast, så antingen kopplar dom dig dit eller så får du ett nummer, dom har ofta en teletid man får ringa på Så har jag gjort iallafall
    På första besöket så titta hon och kände, jag fick böja och visa var det gjorde ont... hon tog även benen till höger och vänster osv.. Så hon skulle kunna se vart det gjorde ont
  • NiniMe
    Kampis skrev 2012-04-13 17:06:05 följande:
    Huuu jag är rädd att jag får ringa tillkvinnokliniken ikväll för koll..

Dottern och jag busade i sängen och hon tappade balansen och satte sig med en jäkla smäll på ena sidan av magen - självklart den sidan som bebisen låg! Det gjorde skitont någon minut och gör fortfarande lite ont nu nån timme senare, håller det i sig måste jag ringa in. 

Jag är verkligen inte den som är nojig av mig och är helst dööende innan jag ringer doktorn, men nu är det ju inte mig det gäller.. Jag har känt att den har rört sig nån gång efter det, men tänker som så att de kan ju tex bryta ben även i magen..   
    Usch ja den oron vet jag.. Tycker du ska åka in o kolla för annars kommer du inte känna dig lugn i hjärtat..
  • NiniMe
    Kampis skrev 2012-04-13 18:58:58 följande:
    Jag tror dock att de kommer säga att de inte vill ha in mig om jag inte blöder.. sen är det ju fredag med.
    Nä det brukar dom inte säga ngt om, inte när mina ungar har lekt stålmannen på magen min, jag fick komma in direkt..
  • NiniMe

Så nu börjar trista nätter..
    Jag har blivit så stor nu så när jag äter så är jag lika uppsvälld som en gammal falukorv... Halsbrännan har kommit och ja det känns som magsäcken ska ploppa ut..
    Minns verkligen inte att magen satt såhär högt med pojkarna...
    Aptiten har minskat, tack o lov men det är jobbigt o känna sig så uppstoppad...
    Nätterna är, somna på en sida, vakna någon timme senare och ligga kvar på samma för att försöka vända sig huja, strandad valross... Kuddar i hela sängen hahahaha...
    Känns drygt att man ska behöva ha det så här i ca 15 veckor till, måtte tiden gå fort... Mannen har fått nattjobbet om pojkarna vaknar, för har jag gått o lagt mig så stannar jag där hahahaah...

Kampis: Hur har det gått för dig?

• NiniMe
    eightythree skrev 2012-04-14 09:56:03 följande:
    Känner precis så jag med! Mkt större/högre mage nu än med pojkarna tidigare. Gah! Vi får kämpa och gnäla av oss mellan varven! =P Rennie är min nya vän mot halsbrännan! =)
    Ja hahaha jag är glad att man kan gnälla av sig här lite Jag har käkat gaviscon och den har funkat här men jag kommer bunkra upp med det mesta här hemma, just in case hahaha...
    isaochbel skrev 2012-04-14 10:18:10 följande:
    Känner igen att man känner sig som en uppsvälld falukorv efter man ätit! Har gått upp 14kg och har nu mera satt mig själv på "gravid diet" i samråd med min BM (vill inte gå upp 35 som sist) vilket har hjälp en hel del redan på 4 dagar, inte ett enda gram upp men äter som en häst!
    Ja jag har gått upp 15 nu och det känns, jag vill inte heller gå upp 30-35 som jag gjorde när jag vänta pojkarna så jag är glad att aptiten stannat upp så man kan fokusera på det viktigaste i kosten..
Svar på tråden Augustibebis 2012