Inlägg från: RockTheRebell |Visa alla inlägg
  • RockTheRebell

Augustibebis 2012

Låter bra mamma070912^^ grattis och lycka till nya bebisar! Tänkte jag försatt mig i förlossningsläge genom att påbörja ett babynest men inte slutföra . än funkar det dåligt!

• RockTheRebell

Grattis alla nya bebisar :) Idag har jag tvättat bilen och röjt saker jag inte trodde jag behövde rensa. Men det gjorde gott! En hylla med papper som ska i pärm kvar. Sen har jag inget av sakerna jag tänkte göra när bebis sover men inte jag. Vet att man inte har mkt tid över. Men nåt får man göra på den lilla tiden med :)

• RockTheRebell

Hoppas det händer grejer för er. Här är ingenting som tyder på någoting det starkaste tecknet.... Men imorse jobbade vi på bebis smilegropar, hoppas bara liten fattade piken att det var en färdknäpp och inte nån som ville hälsa på för att det inte kommer.. morf. haha. Sover som en stock när jag somnar. Inga smärtor eller nåt. Men nu har ju i alla fall hopplöskänslan infunnit sig så då kanske det inte är så långt kvar.. Max 10 dagar kvar till h*n inte har något val ^^ Vet jätteverkligen att övertiden inte är ett felräknat bf, så det blir en välbakad bebis. Vad ska ni andra hitta på idag då?

• RockTheRebell

Ja det är nästan en sån dag det är husmodern. Här är vädret emot mig! Jag skulle elda massa bröte, men det blåser för mkt. Innan har det varot för torrt, men idag när det är blött ne då blåser det hehe. Halvligger i soffan med laptopen och filurar på om jag ska försöka hitta nåt och se på eller börja på pusslet jag plockade fram. Har gjort pannbiff/köttbullssmet som står o goar till sig. Väntar på att sambon ska plöja färdigt alternativt bli hungrig ^^ så har man passerat äta mat tiden också, så dagen snart kan ta slut så det blir en ny hehe.

• RockTheRebell

Hahahahahahahah skrattar lite smått inombords ;) Läste inläggen sen mitt senaste för att ha koll på er. Sen blev jag sittande i ett inlägg. Precis i texten om stirrande blick. Martin kom in och undrade vad det var jag satt och stirrade på hahaha. Inget sa jag och började läsa vidare texten och fick läsa om att "håll koll på stirrande blick delen" hahaha. Hoppas kan man ju. Men nedfallna ögonlock vet jag inte.

• RockTheRebell

Mamma 070912 det tror jag jag gör ;) frågan är bara när? Jag har inget särskilt idag. Ska,med handla lite. Pmar dig mitt mobilnr här strax? Idag har jag fått första fysiska tecknet på nånting :D blod/slemet är här ^^ och lite sd + molande.

• RockTheRebell

Jag kom på en teori. Men det är helt spekulativt. Vet ni eran äl.dag/dagen efter är? Min äl var t.ex natten mellan 6 o 7 dec om man ska tro stickorna. Så om man på gammalt hederligt vis räknar blir mitt bf natten 6-7 september och inte 28 aug som bms snurra osv via Ul-beräkning. Ta ert äl och gå på datumet 3 månader baklänges. . Snacka om o vänta 10 dgr i onödan isåf. Kan ni inte kika lite på det?

• RockTheRebell

Intressant tvist där Svipp! Min cykel var 33-34 dagar, men äl till mens samma som en "normal". Vet inte om det spelar roll då när det är vanligare att det är mellan mens och ÄL som de längsta variationerna är och oftast kanske 2 dagars digg på ÄL till mens. T.ex hade jag ju samma realistiskt sett lika långt från äl till + som du, men inte från mens till äl. Snurrar säkert något hemskt här.. hehe ;) så när vi nu typ hade samma äl +/-1dag så vore det rätt lustigt om båda gått över och får till tors/fre nu då. När jag räknar räknar jag från "riktiga" bf till det datumet som är samma som befruktningsdatumet, - 3 månader, men + ett år haha jisses vad det låter krångligt att skrivförklara. Det förklarar givetvis inte varför andra får tidigare eller senare än nu till exempel mitt bf mellan 28 aug - 7 sept. Men får jag till fredag ska jag ansöka om ett patent på relativitetsteori nr 2 ;) Fast jag är ju tacksam för 28bf'et när det gäller igångsättning. Annars skulle det ju "aldrig" bli av..

Mamma 070912: Än tror jag inte på nån fl innan klockan 11 imorgon. Men vi kan ju höras halv 11 för säkerhetsskull om definitivt fika då vi inte verkar ha så långt nån? =)  

Svar på tråden Augustibebis 2012