Augustibebis 2012
Grattis Sowe! Kul med flberättelse.
Grattis Sowe! Kul med flberättelse.
Buhu. Just nu är det jättesynd om mig. En vän som skulle ha sin först sent i september fick sin prins imorse. Nu suger det att vänta mycket mer än tidigare idag...
Det får du göra mamma070912 ^^ en bekant som gick över 4-5 dagar var på agillity med hunden på förmiddan och födde innan 22. Så kan funka ;) Det var trevligt att träffa dig med! Irritationen över seg bebis har lugnat sig. Hjälpte inte haha
40+6 idag. BM kl 11. Får se om det ger nåt. Om inte annat igångs.datum i alla fall.
Dagens bmbesök resulterad i bokning av igångsättning 12/9 och imorgon 6/9 ska vi på undersökning och Ul eftersom det inte känns nåt utom mitt "normala ryggonda" trots vare sig fysisk eller lugn aktivitet och bebis fortfarande är ruckbar. Det kunde ha en mental inverkan? Men BM själv gjorde ingen undersökning eller nåt mer ingående utöver det vanliga. Lite konstigt.
Godisbit: precis som du har jag. Inget som tyder på nåt. Nu när det gått 1+1 över tyckte hon det kunde va skönt för en att se att allt var bra. För utan några tecken alls kunde vara mkt värre än ständiga förverkar som i alla fall kan ge nåt om än det ändå i sig kan vara hemskt tröttsamt. De ska kolla vattenmängd och diverse tänkbara saker imorgon. Utom kön. Det vill vi fortf få se när liten tittar ut. ¶ Svipp: ja skönt med datum. Bara det kan ju tydligen sätta igång en. Jag är sån att jag borstar av mig det och allt ordnar sig som det är meningen till det bästa. Och egentligen verkligen inte en gnällig person. Men hon trodde att jag oroar mig mkt mer än jag tror. Väldigt rar person. Jag skulle inte va beredd på någon igångsättning imorgon. Det kan ju däremot vara bra att ha väskan i bilen. Man vet ju verkligen aldrig vad som kan hända på vägen. Jag kommer vara på bb mer än sambon då det är hög säsong för allt och vi har ändå "bara" 45-min ungefär till bb. Så babyskyddet får han hämta senare i alla fall. Vill inte riskera inbrott i bilen för nåt han ändå kan hämta när han är hemma :) Jag tror jag kommer sova väldigt gott i natt när jag somnat och släppt lite av hopplöshe Har alla ni som är kvar fått bekräftat att bebis är fixerad? Fattar inte riktigt än att den bara är ruckbar. Antar h*n pluggar igen och "hoppar" ut när det passar. Min moster är igångsatt m båda sina på 17e dagen e bf. Men alla andra har startat naturligt när vi andra 6 kusiner är födda. Moster va i 40 års åldern o de andra i min ålder 23-25 när de fick oss. Så trodde hennes kanske va åldersrelaterat mer än genetiskt. Men kanske inte ändå.
Tack :) det hoppas vi!
070912 ja det känns skönt att få komma in o kika!
Grattis till nya bebisar och go sömn! Sov som en potta skit inatt. Så ska hem o nana sen efter kaffe o promenad. Tillhör den skeva sorten som sover bra på kaffe. Undersökningen bf+9 visade normalt m fostervatten. Bebis är fixerad. Tappen 1 cm kvar men öppen 4. Så börjar värkarna bara o blir regelbundna behöver vi inte åka hem när det är lov att åka till fl. . Det är skönt o veta. Hon gjorde hinnsvepning också utan att jag behövde fråga.
Svipp: Jag tyckte det var fräckt fall det kunde vara så också speciellt m tapp kvar liksom. Men när hon känt var det dryga 4. Fick en såndär tanke haha speciellt som förstföderska. "hur slapp kan man egentligen va?" Haha. Lite lustgas på det så hade jag nog skrattat o tyckt synd om sambon ;) Det var skönt att få kollat igenom sig och hade 40 min ungefär. En stund känner man sig som man är där "i onödan" men det är man inte. Allting känns så mkt bättre än innan! Som 4:an också skrev känner jag mig med nu och inte känt innan.