• NiniMe

Augustibebis 2012

isaochbel skrev 2012-04-14 16:54:43 följande:
    Det är verkligen ingen mirakelkur ;o), bara att undvika ris, pasta, bröd och potatis och ersätta det med bulgur, guinoa en gång/dagen sen äter jag massor med protein (kvargsåser, yoggi mini) och har alltid massor av kokt broccoli el. blomkål till lunch och middag, Mellanmål 2 st består av antingen knäckebröd med ost eller yoggi med branflakes på så sätt får jag i mig de kalorier jag behöver.. Körde DUKAN dieten innan jag blev gravid så jag har basen kvar därifrån och sen lagt till det extra som behövs. Helt ok enligt min BM.
    Det låter hur bra som helst Ska nog försöka mig på det där
  • NiniMe

Usch idag har jag varit iväg hela dagen, inte gjort ngt speciellt men ändå så kan jag knappt gå, det bara högg till frampå bäckenet sen var det kört, varje gång jag ska gå så måste jag stanna upp och liksom smyga fram..
    Har ju foglossning men det har inte känts där innan utan då har det suttit mest i höfterna.. Nästan så jag är lite orolig men jag antar att det är foglossning

• NiniMe

Man ska använda kudde eftersom barnen ligger på ryggen nuförtiden.. Men om barnet skulle vilja sova på magen så ta bort kudden...
    Och tänk på att den där kudden skyddar inte mot platt huvud utan försök att tänka på att vända lite på huvudet, mina pojkar har legat mest på sidrygg eller hur man ska säga, men gör inte era det så tänk på att ändra huvudet iallafall....
    Blev så lack på min bvc sköterska som påpekade att dom skulle absolut ligga på rygg och det var bara dom första tio dagarna som dom skulle ligga lite lutat på sidan...
    Men saken var den att mina barn ändrade inte läge på huvudet när dom kräkte utan dom klunka i sig kräket flera gånger och fick det i fel hals och någon gång så fick dom inte luft... Men kärringen envisades om att dom skulle ligga på rygg och absolut inget annat... gahh sunt förnuft för fasiken... Var bara tvungen att kräka av mig lite hahaha

• NiniMe
    Hejåhå skrev 2012-04-15 15:21:48 följande:
    Vi har kört med kudde, den platta från Ikea.
    Den hade jag i början som extra mjuk madrass i vagnen till en början och nu i spjälsängen. Tycker det känns så hårt att ligga direkt på madrassen.
    Hon har jätte fint runt huvud, men är snittad och hade det från början.
    Det kvittar om hon hade runt och fint huvud från början Dom kan bli platta och ojämna ändå hehe
  • NiniMe

Bm idag första gången på 15 veckor som man ska träffa henne så det ska bli kul.. Frågan är om hon blir glad när jag berättar om mina 15 kg viktuppgång hahahaha

• NiniMe
    LindaPernilla skrev 2012-04-16 08:04:32 följande:
    Kastar in en fråga här!

Ni kaffedrickare! Dricker ni kaffe nu under graviditeten? Har ni dragit ned på kaffeintaget eller dricker ni som vanligt?
    Jag har dragit ner lite på det och jag gör inte det lika starkt längre.. Dock måste jag nog dra ner mer på det, för halsbrännan..
  • NiniMe

Det tog mig 20 min att lämna pojkarna idag hahaha, en runda som annars tar 5... Men Sigge (4-åringen)är så go, när jag sa till han att jag inte hinner med om han springer så stannar han upp och tar min hand och säger att han älskar mig ♥ Och går med mig hela vägen ♥

Yes jag kommer med uppdatering sen

• NiniMe

En kaxig liten brud vi har i min mage :) sparka som tusan när bm skulle lyssna på hennes hjärtljud hahahah... Annars var allt bra därinne :) hjärtljudet låg på 150 slag i minuten och sfmåttet låg på 25 i vecka 25+3

• NiniMe
    FruFoxy skrev 2012-04-16 11:49:08 följande:
    Hej på er.
    Min bm ringde i fredags och berättade att de inte lyckats få fram barnets blodgrupp den här gången heller (andra provet jag lämnar). Nu lät till och med bm förvånad. Hur vanligt är det egentligen att de inte lyckas, man undrar ju vad det beror på..

Annars så är det lugnt här. Det är en otroligt lugn bebis därinne och tycker magen stannat av i växandet de senaste veckorna. Den riktigt poffade fram till och med v. 17 men sen tycker jag den varit i samma storlek, livmoderkanten är fortfarande vid naveln som den varit från v. 14. Iofs putar den mer ut än upp nu än innan.
    Det i kombination med att jag fick flytta mig en hel vecka på rul gör mig orolig att nått ska vara fel med den lilla. Men jag ska till bm på onsdag så då är det väl dags att mäta magen? 

Hoppas ni andra har det bra. 

Min livmoder var ungefär upp till naveln länge, ungefär till v. 23+0... Nu är jag i v25+ och den har kommit upp lite ovanför naveln.. Så det kommer.. Jag var också orolig men det var inget att oroa sig för ÄN i dessa veckor vi är i nu
    Skulle måttet sen avvika från "sin" kurva, då reagerar man..
  • NiniMe

Jag kommer vara mammaledig till nästa sommar och då kommer jag att försöka få sommarjobb på Neonatalavdelningen i Lund..
    Min man kommer då vara pappaledig..
    Vill inte låta hemsk men att vara mammaledig är väl inte en favoritsyssla direkt.. Vet inte hur jag ska säga det med ett annat ord så ni ska förstå hahaha, älskar mina barn över allt annat men jag tycker det är skittråkigt att gå hemma för länge..
    Och TYVÄRR så känner jag inte mycket samhörighet med andra mammor på ex öppna förskola osv.. Hatar mammor som sitter grupperat och diskuterar alla märkeskläder som dom handlat på p.o.p osv jadda jadda.. Nä så tyvärr går jag inte till många sådana ställen..
    Träffar givetvis gärna andra mammor men inte under dom premisserna...  Sen är det ofta att mina vänner fått barn när min mammaledighet tagit slut så hinner man knappt träffa dom heller när dom jobbar för dom har sin familj o hålla på med osv.. Så jag tycker det är skittråkigt att bara gå hemma...
    Men denna gången ska jag verkligen ge mig egentid på kvällar när mannen kommer hem, så jag inte ska bli så uttråkad..

Svar på tråden Augustibebis 2012