Augustibebis 2012
Ska hos bm idag 10.30...hoppas det blir sista besöket.
"Alla" ska kommentera och dessa olika spådomar och eviga frågor om när, när och när.... Har en kollega som kommer från mellanöstern som berättar en massa "skrock" och "sanningar" om hur det går till... i början av graviditeten var det mkt viktigt att jag åt ALLT jag var sugen på för annars skulle bebisen få ett födelsemärke i ansiktet i formen av det jag inte hade unnat mig.... Nu heter det att näsan har blivit större, men de undre ögonlocken hade visst inte "dragits ner" tillräckligt ännu (jo, bebis drar ner ögonlocken på oss när det närmar sig förlossning! inte bara magen som ska sjunka tydligen) så ännu är det ett tag kvar.
Och halva släkten som hör av sig och antingen vill ses och titta på magen eller bara undrar hur jag mår och om jag känner ngt och om ngt är på gång och när jag tror det blir bebis och ... och ... och...
Var inne i en hälsokostbutik häromdagen och biträdet ropade efter mig när jag var på väg ut "jag tippar på pojke - alla andra håller väl på och gissar så det är lika bra att jag slänger in en gissning också!". Orkade inte säga ngt till svar... det är kanske 3e gången på ett år jag handlar i den butiken, det är ju inte som att jag är stammis där och känner dem liksom?
Nä! Nu ska jag sluta gnälla! Nu ska jag luncha med en väninna och shoppa nya bh:ar - måste ju ha ngt fint att förpacka mjölkbaren i när det väl blir bebis =)
Tjingeling på er gravidpinglor och nyblivna morsor!