• godisbit

Augustibebis 2012

Svipp skrev 2012-08-22 09:07:27 följande:
    Det värsta är svärfar som kommer förbi varje dag och frågar: "Och hur är det med dig då? Trycker det på något?"  Idag ska jag säga, "jo, jag håller på att bajsa ner mig hela tiden, hur går det själv med avföringen?".
    Ska hos bm idag 10.30...hoppas det blir sista besöket. 
    Jaaaa! Snälla säg det! =)

"Alla" ska kommentera och dessa olika spådomar och eviga frågor om när, när och när.... Har en kollega som kommer från mellanöstern som berättar en massa "skrock" och "sanningar" om hur det går till... i början av graviditeten var det mkt viktigt att jag åt ALLT jag var sugen på för annars skulle bebisen få ett födelsemärke i ansiktet i formen av det jag inte hade unnat mig.... Nu heter det att näsan har blivit större, men de undre ögonlocken hade visst inte "dragits ner" tillräckligt ännu (jo, bebis drar ner ögonlocken på oss när det närmar sig förlossning! inte bara magen som ska sjunka tydligen) så ännu är det ett tag kvar.

Och halva släkten som hör av sig och antingen vill ses och titta på magen eller bara undrar hur jag mår och om jag känner ngt och om ngt är på gång och när jag tror det blir bebis och ... och ... och...

Var inne i en hälsokostbutik häromdagen och  biträdet ropade efter mig när jag var på väg ut "jag tippar på pojke - alla andra håller väl på och gissar så det är lika bra att jag slänger in en gissning också!". Orkade inte säga ngt till svar... det är kanske 3e gången på ett år jag handlar i den butiken, det är ju inte som att jag är stammis där och känner dem liksom?

Nä! Nu ska jag sluta gnälla! Nu ska jag luncha med en väninna och shoppa nya bh:ar - måste ju ha ngt fint att förpacka mjölkbaren i när det väl blir bebis =) 

Tjingeling på er gravidpinglor och nyblivna morsor! 
  • godisbit

Nadja - oj oj oj!! Vilken tur att det gick så bra men hjälp vilket chockbesked att få när man ringer in! Tur att du inte var själv iaf. Stort grattis till lillprinsen hur som helst

• godisbit

Themaraja - Håller tummarna och lycka till!

• godisbit

Jätte grattis Eleanoresmamma (och Emelies!)!!

• godisbit

Jguz - grattis även här och grattis att du slapp gå mer över bf! Och grattis så klart till lilla tösen!

7ehimlen - mmm... det är skönt att inte vara ensam kvar men det känns som att vi blir färre och färre med mage nu =) det är ju iofs så vi vill det ska vara med tanke på att vi närmar oss och passerar alla bf-datum!

Annars har jag nu druckit mitt första hallonbladste...  

• godisbit

Grattis the maraja! Vilken jobbig slutspurt, men med ett lyckligt slut iaf!

• godisbit
    Aprilia1977 skrev 2012-08-24 23:16:01 följande:
    Hur många är ni som fortfarande väntar på era små juveler?
    vääääääntaaar!!!! 12 dagar till bf nu---- 11 om mindre än en timme... but who is counting
  • godisbit

är skittrött egentligen men sitter av ngn anledning och häckar framför tv:n. Sambon är ute för "sista ölen med gänget" innan han blir designated driver dygnet runt tills bebis kommer. känner av lite sammandragningar ikväll och bebis håller på med ngn sorts yoga där inne - skruvar runt och sträcker på sig så magen buktar åt olika håll. har ev lite förvärkar, men jag är osäker på om det annars är bebis som trycker sig mot revbenen... kan förvärkar kännas bara på ena sidan liksom? inget som gör särskilt ont iofs, känns mer som håll...  

nä... om man skulle knoppa istället? har varit uppe sen 5.45 i morse,  jobbade morgon för sista gången innan bebis och har nu bara 2 pass kvar innan jag är helledig och det känns bra =)

ha det gott allihopa! 

• godisbit
    V3ritas skrev 2012-08-27 15:05:47 följande:
    Vet inte om jag kommit ihåg att uppdatera? Men iaf så kom vår sega tös på bf +18 med igångsättning. När det väl kom igång så gick det fort, precis som med ettan. Två timmar tog det från att det kommit igång, tog ett varmt bad alldeles innan det var dags att föda som verkade göra susen, ingen annan smärtlindring. Nästan 4,2kg så det var ju inte så farligt, hade förväntar mig en 5kg klimp med all övertid :-P
    Fint folk kommer sent Jättegrattis till tösen!
  • godisbit

Trossan - heja, heja!!! Lycka till!

LindaPernilla - äntligen!! Vi håller alla tummar för att det kör igång en förlossning och det kan det ju visst hinnas med - och annars blir det ju bebis ändå, till slut! Men grattis till bra besked och hoppas du kan vila och samla krafter nu.

Svar på tråden Augustibebis 2012