• godisbit

Augustibebis 2012

Grattis Aprilia!

• godisbit

Lycka till Ellen!!! Ska hålla tummar och tår och hoppas att det går bra och ger utdelning för dig!

• godisbit

Grattis frufoxy!! Hoppas mollypolly gör kusinen här inne nyfiken så hon också vill komma ut! Skönt att höra att det till slut gav utdelning med alla värkar och att det gick så bra.

Sommaren - Woohoo!! Lycka till!! Heja, heja!

Ellen - håller nu även armbågar och knän, förutom tummar och tår, för att det blir bebis för dig nu!

Mammsen, Rut och lindhaz (och alla andra som är på g) - håller resten av alla "hållbara" kroppsdelar (som inte är upptagna för Ellens räkning) för att det tar fart och att nu får träffa era bebisar snart!!

Själv kör jag nedräkning på jobbet nu. 40 minuter kvar av detta passet och sen är det endast 4 pass kvar innan jag tar bebisledigt! Tjoho! Ska bli såå skönt att inte jobba, märker att jag blir mkt tröttare nu även om jag har kunnat gå ner i tid tack vare grav.penningen.

Och till sist en stor kram till alla!!!!

• godisbit

Yes!!! Härliga nyheter Ellen!!! Jättegrattis till att det äntligen blev bebis och att du slapp igångsättning!

• godisbit
    Fyran2012 skrev 2012-08-18 15:20:32 följande:
    A R: jag har oxå bf 30/8
    Är det ingen som vill göra upp i finalen... 5/9?
  • godisbit
    EmelieOfGbg skrev 2012-08-20 07:58:05 följande:
    Hej på er! Igår kl 00,56 fick vi en liten prinsessa. 3640g och 51cm lång. Lever i ett lyckorus nu såklart och bara beundrar henne. Så liten och så perfekt.
    Åååhh! Grattis till prinsessan!
  • godisbit

37+5 och bm-besök idag.
    B.tryck 107/78
    B.socker 3,7
    Sf 36
    Vikt 92kg (83 vid inskrivning)
    Hb 127
    Hjärtslag 136 (bebis sov)
    Hon gissade att det inte är ngn jättebebis vi väntar på, men hon sa ingen siffra...

Hon har skrivit in sammanfattning av graviditeten i min journal nu och skulle även skriva in att jag inte önskar "oxytocin"-sprutan efter förlossning såvida det inte är medicinskt inducerat (alltså inte bara för att det är rutin).

Har en ny tid 2 dagar innan bf och hon sa att hon tror vi kommer ses då. Så det är visst inte bara jag som tycker att bebis inte verkar ha bråttom!

• godisbit

LiJon - vad skönt att höra att du är på plats och att de har koll på dig. Lycka till!

Grattis till nya bebisar (har tappat koll på vilka jag har grattat redan så nu tar jag ett generellt grattis så ingen blir utan)!

Lycka till till er som är på gång!

Själv tog jag ut mig lite mer än nödvändigt när jag typ glömde att jag är gravid och bara skulle passa på att handla lite på hemvägen från bm.... Kan inte påstå att kassen var så värst tung under normala omständigheter, men med carpal tunnel ska jag ju enligt arbetsterapeuten inte bära alls i händerna (ryggsäck går bra, men den hade jag ju inte med mig). Så nä... det var ingen skön promenad hemåt och sen har jag mest bara degat på soffan.

Slängde ihop en omgång kokostoppar iofs =) och nu har jag en rostbiff på gång i ugnen! Men det är ju sånt som ger stor utdelning på liten arbetsinsats ju! 

• godisbit

Mrsnoname - Nej, det som inte får hända! Tårarna trillar här och jag skickar styrkekramar till dig och de dina. Ta hand om varandra.

• godisbit
    Ellenbmt skrev 2012-08-22 06:57:13 följande:
    Btw- är mammsen på bb nu??
    Ingen aning... har inte sett ngt inlägg från henne sedan helgen (men jag kan ha missat ngt kanske)... Hon kanske ligger och snusar bebis som allra bäst just nu? =)
Svar på tråden Augustibebis 2012