Augustibebis 2012
fyran - hihi! du får spana efter den stirrande blicken med neddragna ögonlock nu! =)
fyran - hihi! du får spana efter den stirrande blicken med neddragna ögonlock nu! =)
Hihihi, alltså det var ju inte meningen att ni/vi alla skulle stå klistrade vid speglarna nu - jag tyckte bara det var skoj att kollegan var så himla bestämd och säker på att det var ngt osvikligt tecken liksom =) Men det vore ju skoj om det stämde också...
Grattis till de nya bebisarna! Sov gott alla gravidpinglor så tar vi nya tag i morgon (vem vet - kanske bebisarna tar tag i ögonlocken under natten?)!
bm i eftermiddag... hoppas-hoppas-hoppas hon inte avslutar mötet den här gången också med att boka in en tid om 14 dagar och säga "tror att vi kommer ses på nästa tid också"...
Bm-besök idag - blodtryck på 110/80 och sf på 37, uppfattade inte vad hjärtslagen låg på men hon sa att det var jättefina accelerationer =) Ännu en gång kommenterade hon att hon inte tror det blir ngn bjässe till bebis och idag gissade hon vikten till ca 3 kg (med lite reservation för hur mkt bebis hinner lägga på sig beroende på när hon väljer att titta ut).
Ny tid nästa vecka och denna gången lät hon inte lika bombsäker på att vi skulle ses. =)
Lite molvärk, typ som mild mensvärk långt ner i magen och sd så magen blir som en välpumpad basketboll titt som tätt. Tror kanske att sd har ökat i frekvens nu, men gör fortfarande inte ont - det är mest att det blir bökigt att göra saker när magen är så spänd. Lite som när jag körde bil och insåg att det inte var helt lätt att bara vrida runt och kika över axeln när magen nästan tar emot ratten i alla fall
överlåter körandet åt sambon för det mesta nu, men ibland är han ju på annat håll så då får man klara sig själv ju.
Spännande Roos!! Lycka till i massor!
Imorgon är det dagen d - bf! helt sjukt att dagen som varit i fokus sedan 16/4 (när vi blev flyttade sista gången efter RUL) nu är här... och ändå känns det liksom fjuttigt nu när vi är så snubblande nära bara för att det känns som att det kommer bli fortsatt väntan. har försökt flytta fram fokus, men det är ju ändå ett antiklimax känslomässigt liksom.
sov helkasst i natt, lyckades inte somna - gick upp igen och satt uppe till 3 - gick och la mig och lyckades så småningom somna.... sov ca 4 timmar, sen vaknade jag hungrig och kissnödig och lyckades inte somna om på nytt hur trött jag än var . La mig igen på förmiddagen och sov 4 timmar till innan det var dags att göra mig iordning, bege mig in till stan för att klara av några ärenden innan vi hade middagsplaner ihop med vänner.
Hoppas verkligen jag kan somna i natt!!! Är hur trött som helst och inte 17 går tiden fortare då heller..... suck! Idag är det segt =(