• godisbit

Augustibebis 2012

Går in i vecka 40 idag(39+0) och ska ikväll jobba mitt sista arbetspass innan bebis!

Hade hopplöst svårt att somna igår, först var jag totalt täppt i näsan och sen blev jag paniktörstig och snustorr om läpparna (av att bara kunna andas genom munnen).... för att inte tala om pinknödig?!? Och när jag inte hade somnat än så började jag så klart bli hungrig också! Och bebis var inte behjälplig heller, hur jag än låg eller vände mig så buffade och knuffade lillfisen som om hon möblerade om där inne... 

Hoppas inte det är så här nätterna kommer vara nu, sambon spår att det inte blir bebis på 2 veckor till och själv har jag inga känningar som säger att ngt är på gång heller.

• godisbit
    A R skrev 2012-08-29 11:22:38 följande:
    Godisbit, jag tycker nätterna varierar rätt mycket, vissa nätter är bättre och vissa sämre.
    Jag hoppas och håller tummarna att det inte är två veckor kvar för dig (inte för mig heller).

Nu har jag bokat tid hos frissan kl14 Skrattande
    Det blir ju enklare efter att jag klarat av sista jobbpasset idag också, då är det ju mer fritt fram att vila ikapp på dagarna om jag behöver också...

men ändå... 2 veckor... nja, lite bättre prognos vill vi nog ha! =)

frissan ja, har inte klippt mig sen innan midsommar men det känns inte så där tokslitet som det kan göra efter en sommar. har ju inte blivit så mkt sol och bad precis i år!
  • godisbit

Jaha, då har jag jobbat färdigt så nu får bebis komma när som helst! 1 vecka till bf men känner fortfarande i get som egentligen tyder på ngn förlossning... Bebis sprallar på som vanligt så det är ju bra!

Nu väntar sofflocket för mig och magen tills det blir bebis!

• godisbit

Oooo! Lycka till AR!!

Angelica - heja, heja! Äntligen! Måste kännas ofantligt stort skulle jag tro? Hoppas ni kan njuta av varje stund och ladda batterierna efter alla gupp ni har passerat längs vägen! Snart kommer dagen då ni får åka hem på riktigt också

• godisbit

Grattis till alla nyabebisar!

Här är en till som väntar... Lite molvärk inland och mer sd men ont gör de inte.

Kollegan (som jag berättat om tidigare) spådde i tisdags att det är ett tag kvar - bebis har tydligen fortfarande inte dragit ner ögonlocken så... men kollegan tyckte att det hick åt rätt håll ändå när hon granskade magens form och höjd!

Annars har jag iaf sovit som en stock i natt efter ett par mindre bra nätter, alltid ngt! Inga planer för dagen ännu men man kan ju alltid hoppas att bebis gör oss sällskap 3 dagar till bf nu....

• godisbit

Efter att dagen började med sovmorgon så passade vi på att fortsätta i samma lugna tempo. Vem vet när vi nästa gång har en ledig söndag på tu man  hand liksom? Så det fick bli en brunch och sen en biltur utan ngt direkt mål, bara åka runt och kika och sitta i bilen och småprata. Klart mysigt faktiskt! =) 

Har lite molvärk nu och bebis skruvar och bökar så det ser ut som jordbävning i magen. Hoppas det betyder att hon makar sig närmre utgången för idag var det flera gånger det ilade och högg till i bäckenet, inte som ngt värkliknande utan mer som nerv i kläm eller så.

Kram till er alla andra "otåligt väntande magar" - förr eller senare så blir det bebis! 

Ps! Angående kollegans "tecken" så ska man tydligen få en mer stirrande blick när bebis dragit ner ögonlocken... det skadar heller inte om näsan blir större =)  Vet inte hur mkt vikt man ska lägga vid dessa prognoser, men kollegan svär att det är hennes gammelmormor, som var barnmorska, som har lärt henne dessa tecken! =) 

Svar på tråden Augustibebis 2012