Augustibebis 2012
Blir med less på kommentarer angående vilket namn som barnet ska få. När det gällde sonen hade vi med det problemet. Anser att det är upp till föräldrarna att bestämma. Blev till slut sånna tråkiga diskussioner och ifrågasättande från mannens släkt att vi inte pratade namn med dem. Vi sa till slut att vi inte bestämt och meddelar när vi har bestämt oss. Blev Harry som vi hade bestämt ganska tidigt under graviditeten. Men innan vi markerade att det var vi som bestämmer fick vi mycket kritik för namnförslaget, var framför allt någon sångare som svärfar inte gillade som hette Harry. Han spelade upp sånger som var så dåliga enligt honom. Kan fortfarande tycka att att säger sonens namn lite ironiskt men kan vara inbildning med tanke på allt tjafs.
De hade även synpunkter på att vi tog mitt efternamn när vi gifte oss. Sonen är deras enda barn och de menade att deras släkt dog ut om vi inte tog deras namn. Vill tillägga att de har ett efternamn som slutar på sson och de själva tog en annan stavning än vad min mans farfar har. Ja ni hör ju själva, namn är mycket känsligt för dem. Kommer inte berätta namnförslag just för att de blir sånna trista disskutioner.
Min åsikt är i alla fall att det är upp till föräldrarna att bestämma. Dottern som är 4 får gärna komma med förslag för jag vill att hon ska vara delaktig.