Augustibebis 2012
Fransyskan, tre månaders betald föräldraledighet låter inte mycket. I Sverige har vi en ganska generös föräldraförsäkring om man jämför med andra länder. Är också glad att vi kan vara lediga såpass länge i Sverige.
Fransyskan, tre månaders betald föräldraledighet låter inte mycket. I Sverige har vi en ganska generös föräldraförsäkring om man jämför med andra länder. Är också glad att vi kan vara lediga såpass länge i Sverige.
Har för mig att vi hade det lite längre än 6 månader, men våra barn har inte legat över kurvan på längden. Gillar det för att det är litet och smidigt, men det bästa är nog att kolla på de olika varianterna i en butik.

Vad gör man åt det?? Tycker det känns jättejobbigt och tänker på det hela tiden att nåt är fel med bebisen. Usch, usch..! Gick tillbaka till jobbet idag, men jobbiga sammandragningar kommer som ett brev på posten när jag är där. Brukar inte reagera på stress i vanliga fall, men det är som kroppen säger ifrån när jag är gravid. Är sån hög arbetsbelastning och det är svårt att ta det lugnare. Är helt övertygad att mina onda sammandragningar beror på stress. Fick gå hem idag igen. Har fått läkartid på fredag, förra graviditeten blev jag sjukskriven för sammandragningar och mina besvär med foglossning.
Grattis på födelsedagen Naimis. Vad härligt att höra om alla som har varit iväg på RUL och att allt ser fint ut med bebisarna. Hoppas att allt ser bra ut på RUL ni som ska iväg på det idag!
Vi tog ju reda på kön, mycket för att förbereda vår fyraåring på om det blev en lillebror eller lillasyster. Hon har nämligen pratat om en lillasyster redan innan vi hade bestämt oss för att vi ville ha ett tredje barn. Det blev en liten lillebror denna gången. Försökte sälja in hur roligt det skulle bli med en lillebror till. Hon köpte inte riktigt detta "jag vill inte ha en pojke, jag vill inte ha en till lillebror". Första dagen så gick vi och köpte med oss något gott att fika med för "att fira lillebror". Efter det så ville hon se UL-bilderna och filmerna på lillebror. Hon verkar se fram mot en lillebror lite mer nu, igårkväll så frågade hon när lillebror kommer och saker om honom. Vilken snuttefilt vi skulle köpa, hon ville vara med och välja. Sen pratade vi om namn, frågade om hon visste något fint namn som lillebror skulle få. Kändes så härligt att hon börjar se fram emot detta.
För mig så spelade det ingen roll om det blev en lillebror eller lillasyster. Är egentligen bara en sak som jag tycker är lite tråkigt, hade varit härligt att få en tjej så vi fick användning för hennes fina kläder igen. Lillebror har fått ärva mycket men inte klänningarna och kjolarna. Var tydligen fler som tyckte vi hade mycket fina kläder, för det var två vänner till mig som efter att de hade gratulerat till sonen sa "om du vill sälja av lite tjejkläder så är det bara att säga till"
! Dottern har många helt underbara klänningar, en favorit är nog en jeansklänning från Levis, sen har hon mycket fina klänningar från pop och Zara.
Jgus grattis till dottern
. När vi väntade vårt första barn så gjorde vi ett köns-UL och har för mig att det såg ut som tre streck.
Var till läkaren idag och blev sjukskriven för mina sammandragningar. Kommer vara sjukskriven på 50 % till en början.
Mammsen; var med lite orolig över mina sammandragningar, speciellt de som gör ont. Tyckte med det var skönt att kolla att livmodertappen såg ok ut. Nu känner jag mig inte lika orolig.
Har inte skrivit om det på Facebook. Är bara mannens faster som gratulerade på fejjan, men var nog ingen som fattade att jag var gravid. De närmsta vet om det redan, kanske ska göra en statusuppdatering angående graviditeten efter förlossningen
.