• fru Elle

Augustibebis 2012

Av svärmor fick vi den första vagnen, valde en single Urban Jungle. Vagnen pappa köpte i USA var en Urban Jungle Duo. Ja mammas "bidrag" kändes bara märligt, sen vet jag i och för sig att hon inte menade något illa. Hon är en person som gärna hjälper till och älskar att köpa presenter. Det var det dessa pengar var till för, att köpa saker vi ville ha till dottern. Hon vet att jag är petig med vad jag vill ha och inte så tror bara att hon tyckte det var bättre att jag valde själv. Men att få ett extra barnbidrag varje månad när vi själva valde att spara barnbidraget kändes konstigt.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • fru Elle

Måste vara hemskt att genomgå en sen abort när man har börjat känna barnet röra sig. Måste vara ren tortyr att inte få genomgå aborten direkt när man har bestämt sig för att göra det. Att man måste invänta beslut från socialstyrelsen och under tiden fortsätta känna fosterrörelser.

Pixel jag beklagar verkligen att ni har varit tvugna att ta ställning till detta och utsättas för denna sena abort. Jag önskar er all lycka till i framtiden!

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • fru Elle

Min dag på jobbet har inte varit någon höjdare heller. Ingenting har fungerat och systemen har legat nere. Har varit många som har ringt till mitt jobb idag pga alla fel som har varit. Brukar kunna hantera stress i vanliga fall men det är som kroppen säger ifrån när jag är gravid. Började få intensiva sammandragningar, blev nog mest stressad över det. Blev sjukskriven förra graviditeten pga sammandragningar som delvis läkaren trodde berodde på stress. Gick faktiskt hem idag och nu har sammandragningarna lugnat ner sig.

Försökte komma i kontakt med BM men fick inte tag på henne. Men ska göra RUL där imorgon och ska dit på fredag så om hon inte hör av sig så kommer jag ta upp det då.

• fru Elle

Finns någon mer bilbarnstol som man kan ha från att barnet är nyfött, just det märket på bilbarnstol känner jag inte till. Tycker själv om att ha ett babyskydd som man kan klicka i en bas i bilen. S man behöver plocka ur ett sovande barn ur bilen.

Fick en läkartid av BM i veckan.

• fru Elle

Tvåoch tre veckor låter som mycket att bli flyttad. Vet hur drygt det är att göra om veckorna, blev flyttad min första graviditet. Vad sa BM när du berättade att du plussade i vecka 3? Mätte hon flera gånger? Det gjorde inte Bm när jag blev flyttad, de andra UL jag har gjort så har de mätt flera ggr.

• fru Elle

Ska på RUL imorgon. Har inte känt bebisen så mycket de senaste dagarna och har en obehaglig känsla av att något är fel. Har aldrig känt så tidigare, fy vilken obehaglig känsla. Vill bara känna en spark och känna att allt är som vanligt

• fru Elle

Nu sitter jag hos BM och snart är det snart dax för RUL. Känner mig inte lika orolig för jag kände några sparkar imorse.

• fru Elle

Allt såg fint ut på RUL, så skönt efter gårdagens tankar. Blir en liten lillebror och BF beräknades till 13/8. I början av graviditeten så hade jag en känsla av att det var en tjej, sen svängde det och känslan sa kille. Nu det senaste har jag inte haft någon stark känsla för vad det skulle vara. Men det blir en liten lillebror !

Blev flyttad några dagar, bf vi hade räknat ut med ägglossningtest var 8/8, på Kub fick vi BF 6/8. Men nu på RUL blev det BF den 13/8. Men ska ju in på kontroller från vecka 38+0 för igångsättning så är inte så orolig att jag kommer gå över för länge. Har dessutom aldrig gått över BF tidigare, Molly kom 2/3 och hade BF 6/3, Harry kom på BF 2/7. Borde kanske bli BF 2/8 , då de andra är födda den 2:e.

The Maraja; jag har känt av huvudvärk men inte så ofta. Har kommit på mig själv att jag inte har druckit så mycket, sen har jag försökt att vila lite. Gillar inte heller att ta massa tabletter. Om du har mycket huvudvärk skulle du kanske göra ett blodtryck hos BM. Kan vara tecken på havsndeskapsförgiftning. Kanske är lite tidigt att få det än men det skadar ju inte att ta ett blodtryck.

• fru Elle

Hejåhå jag gillar med babyskydd i början. De sover ganska mycket i början och om de somnar i bilen behöver man inte väcka upp dem. Mina barn brukar ofta somna i bilen när de är små, oavsett om vi åker i 10 minuter eller längre.

• fru Elle

Vi kommer inte sätta upp spjälsängen än, ligger under vår säng så den finns nära till hands när det blir dax. Mannen har skruvat ihop den när jag har varit på BB. Mycket för att vi har ett ganska litet sovrum, sen har vi precis satt upp garderober mot den väggen vi hade spjälsängen sist. Är inne på att köpa en vagga som tar lite mindre plats.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
Svar på tråden Augustibebis 2012