Augustibebis 2012
Fyran2012 skrev 2012-04-02 13:33:58 följande:
Är lite nervös..ska till mvc;s läkare om två timmar angående min foglossning. Är rädd att han/hon inte ska tro på mig..& vilka undersökningar som ska göras..
Hoppas det går bra hos läkaren, foglossning är inte roligt. Min förra graviditet blev jag sjukskriven på 100% för mina besvär med foglossning men även för prematura smärtsamma sammandragningar. Själv kunde jag knappt gå så läkaren såg det ganska tydligt, men han gjorde även ett test när han undersökte mig, tror det kallades provokationstest. En vännina till mig hade också problem med foglossing och hon blev sjukskriven först på 25 % och sen på 50%. Tror det är ganska ovanligt att man blir sjukskriven på 100 % för foglossning, men det handlar givetvis om vilka besvär man har och vilken arbetsförmåga man bedöms klara av.
För mig handlade det att försöka vila och plocka bort rörelser som jag ite klarade av, blev bara värre och värre. Var inte hjälpt av bälte för foglossingen, men för vissa så hjälper bälte mycket. Tyckte själv att det var skönt att gå på gravidvattengjympa i en bassäng med varmt vatten, rörelserna brukar vara anpassade.