• fru Elle

Augustibebis 2012

Fyran2012 skrev 2012-04-02 13:33:58 följande:
    Är lite nervös..ska till mvc;s läkare om två timmar angående min foglossning. Är rädd att han/hon inte ska tro på mig..& vilka undersökningar som ska göras..
    Hoppas det går bra hos läkaren, foglossning är inte roligt. Min förra graviditet blev jag sjukskriven på 100% för mina besvär med foglossning men även för prematura smärtsamma sammandragningar. Själv kunde jag knappt gå så läkaren såg det ganska tydligt, men han gjorde även ett test när han undersökte mig, tror det kallades provokationstest. En vännina till mig hade också problem med foglossing och hon blev sjukskriven först på 25 % och sen på 50%. Tror det är ganska ovanligt att man blir sjukskriven på 100 % för foglossning, men det handlar givetvis om vilka besvär man har och vilken arbetsförmåga man bedöms klara av.

För mig handlade det att försöka vila och plocka bort rörelser som jag ite klarade av, blev bara värre och värre. Var inte hjälpt av bälte för foglossingen, men för vissa så hjälper bälte mycket. Tyckte själv att det var skönt att gå på gravidvattengjympa i en bassäng med varmt vatten, rörelserna brukar vara anpassade.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Har haft en skötväska från skip-hop som jag beställde från USA. Har fortfarande kvar den och skötbädden till. Tror jag kommer köpa någon ny väska men det måste inte vara en skötväska. Kommer ta med mig skötbädden som jag har. Sen brukar jag behöva plats för flaskor och termos för ersättning. Vill gärna ha ett fack så man kan ställa flaskor utan att de tippar. Termosen brukar jag ha i varukorgen. Nu har jag bara en liten minikånken som går att fästa på vagnen.

• fru Elle

Strongenough, vad härligt att höra att dina flickor har lika mycket fostervatten och att oddsen är bättre. Förstår att du har varit orolig. TTTS är ju inget som man själv kan påverka och de olika stadierna kan gå så fort. Hoppas att dina flickor fortsätter må bra i magen och att båda växer som de ska. Kände faktiskt inte till TTTS tidigare, en jag känner som också är gravid med enäggstvillingar drabbades också av detta.

• fru Elle

Det finns en del syskonvagnar som har en maxvikt per säte på 15 kg. Har för mig att Britax B-dual har det. Rekommenderade butiken den vagnen när syskonet kommer vara tre år? Alla treåringar väger ju kanske inte över 15 kg men en del gör det.

• fru Elle

Jloow, då är det inte så viktigt med den maxvikten för er. Men det är ju lite tråkigt om de säljer in den och man har ett barn som närmar sig den vikten.

• fru Elle

Klart inte alla kan tycka samma sak, tänk vad tråkigt det skulle vara. Nu kanske jag har missat vad det är ni syftar på nu, men tycker inte att det har varit någon som har bidragit till trist stämning i tråden på länge. Eller har jag skrivit något olämpligt , eftersom jag har missat det? Är bara en person som jag tycker bara skrev saker för att provocera, men den personen finns inte med i tråden sen ett tag tillbaka.

• fru Elle

Tycker med andras åsikter om namnen man funderar på kan vara så onödiga. De som tidigare har haft synpunkter på våra namnval har vi ingen lust att berätta för.

Vincent heter vår son, Harry Carl Vincent med tilltalsnamn Harry. Tycker det finns många fina namn, vi har inte bestämt oss än.

• fru Elle

Eller rättare sagt, jag har en del förslag men min man har bara ett. Han gillar Max, kan nog tänka mig det med men är mer inne på andra namn. Wilhelm är en favorit, annars är favoriterna nu Alfred, Alexander, Edward och Agaton. Min moster har släktforskat och förra gången så kollade vi igenom det hon hade hittat för att få lite namninspiration. Kanske ska ta fram och kika på det igen.

• fru Elle

Juliette; gillar namnen vi bestämde till sonen och Harry är rätt tilltalsnamn till honom.

Vi har tidigare haft ett färdigt namnförslag innan barnet har kommit. Men alltid med reservationen att vi kan ändra oss om det inte skulle passa.

• fru Elle

Kan inte komma på en pryl vi behöver köpa. Har mycket sparat som vi har haft till våra andra barn. Har dessutom en son som är född i juli så har sommarkläder i rätt storlek. Vi har dubbelvagn och liggdel till den och vår singelvagn kvar. Babysitter från babybjörn, en babybjörn-bärsele och en ergosele. Babyskydd med bas, spjälsäng mm.

Funderar på en vagga till vårt sovrum då vi har satt upp garderober där vi tidigare har haft spjälsängen. Sen har det blivit lite kläder från pop-rean och bebisfiltar. Kommer köpa en snuttefilt som vi tar med till bb. Dottern och sonen har fått varsin snuttefilt från teddykompaniet, Molly en katt och Harry en kanin. De har säkert 4 -5 st var, en hemma, en på förskolan, en i bilen och minst en reserv. Sen tvättat vi dem och byter ut dem. Ville verkligen inte att de själva skulle välja något stort gosedjur eller något annat som vi bara hade en av. Tycker det är så äckligt när man bara har en och de inte vill att man ska tvätta deras älskade snuttefilt/sak. Till sonen hade vi med oss en snuttefilt som vi hade tvättat och som luktade som mamma och pappa till BB.

Svar på tråden Augustibebis 2012