• godisbit

Augustibebis 2012

Härligt att höra om era framsteg brudar!! =)

Svipp - helt rätt att kolla nu, inte bra att oroa sig!

Själv börjar jag nu räkna ner till helgen... inte så att jag tror det blir ngn bebis nödvändigtvis, men iaf så är ju sambon hemma då! Jag kommer få sittsår innan jag får bebis är jag rädd. Hänger i soffan och kollar på one born every minute och stickar på en bebisfilt... ja ok, erkänner - bakade äppelkaka också och tog mig en bit... med vispgrädde! =)

Jag "beordrade" dessutom sambon att arrangera en dykutfärd till helgen (ifall vi inte föder barn) - han var inte svårflirtad alls! Han som har stuvat undan alla dykprylar och utrustning och meddelat hela dykgänget att han nu håller sig torr tills i vår.... Jag är verkligen inte van att bara vara ledig så här och inte känns det som man har semester heller när jag mest bara går hemma och stökar med tvätt och sånt. Så nu hoppas jag bebis håller sig inne till efter helgen så vi får en utflyktsdag först - sambon får dyka, jag får sola nästippen, vi kan grilla och hänga med folk som mest bara pratar dykning och på det lite sol (prognosen ser iaf lovande ut nu) och frisk luft och skön natur! 

Vad är det för mening med att vara lediga och inte få föda barn om man inte gör ngt av tiden liksom? 

• godisbit
    Mamma070912 skrev 2012-09-06 18:02:09 följande:
    Vet inte vad gruppen heter... Typ augustibebisar2012 tror jag.  Hoppade in när någon la ut en länk här i tråden. Är inte så teknisk, någon som vill hjälpa fru Elle?
    har skickat en länk till henne nu!
  • godisbit

godmorgon brudar!

känns onekligen som att det inte blir ngn sommarbebis när det är så här svala dagar. igår tog vi fram ett täcke igen efter att bara ha sovit med lakan sedan i somras ngn gång - fyyy så mysigt det var att krypa under ett fluffigt täcke igen! =) 

annars har jag nog inget nytt att rapportera... inga värkar, inga ökade sd, ingen slemmis men jag sov så gott inatt att det nog kan bli en bra dag ändå!

Håller tummarna för er andra!

• godisbit

Grattis Roos!! Vad skönt att du är nöjd med din förlossning och att ni har det mysigt med bebis nu!

• godisbit

070912 - så länge det inte avtar så går det ju åt rätt håll!! snart hoppas vi det sätter fart på riktigt! 

RTR - pannkakor är gott, det åt vi igår! =)

själv har jag bakat korvbröd inför morgondagens utflykt - nu får bebis hålla sig på plats till söndag tycker jag! ser verkligen fram emot en utfärd imorgon, även vädret ser ut att bli ok.  

• godisbit

Grattis mamma070912!! Låter ju helt perfekt, hoppas nog på ngt liknande själv =)

Svipp - klart man får tappa humöret, bryta ihop och släppa ut lite frustration!!! ibland är det en skvätt gråt som behövs helt enkelt. Men sen låter det ju lovande, bebis kanske tänker strunta i de där kontrollerna? Håller tummarna för att det sätter igång på riktigt för dig snart.

Husmodern -  det låter lovande även för dig ju! håller tummarna =)

RTR - äta bör man!  vem vet, den där färdknäppen kanske är det som behövs?

Fyran - du har ju en del tecken som kan tyda på  förlossning snart... och som vi nog alla hört flera gånger nu så behöver man ju inte ha en massa tecken för att det ska braka igång ändå!

Själv hängde jag med när sambon skulle ut och dyka (eller ja... hmm... jag beordrade typ att han skulle fixa en "gravidvänlig" dykutfärd...). Helt perfekt dag!! Inget ansträngande, men sååå skönt att vara ute i friska luften och höra vågskvalp och få lite sol på näsan. Träffa lite folk och även om det blev lite bebisprat också så handlade det mer om en massa dykning och lite annat med =)  Många skratt blev det (inte minst när en förbipasserande hund lyckades kissa på torrdräkterna som låg på tork efter dyket - förlägen hundägare kom och bad om ursäkt, men det var ju lätt att skölja bort) och så är det ju såå gott att sitta ute och grilla - känns som det kanske var "sommarens" sista grillning. 

Annars är det helt lugnt på bebisfronten. Det stökas på där inne i magen men så mkt som skulle antyda förlossning märker jag inte av. Det fortsätter med sd men gör inte ont, enstaka känningar av molvärk eller håll och lite ryggont men inget som blir mer än just enstaka... Foglossning är det som slagit till igen däremot. Hade ont av det i våras, men sen gick det i princip över men nu har det kommit tillbaka sista 1-2 veckorna. Igår vet jag inte vad jag hade gjort, men kunde inte somna förrän jag tog alvedon och värmde vetekudden ordentligt varm och la mot det onda. Inte lätt att hänga med i gravidsvängarna, ena dan kan man bocka och böja sig lite hur man vill och sen hux flux straffar det sig liksom!?

Nåväl.... idag har jag iaf haft en toppendag!!

Ha det gott alla gravidpinglor och alla ni bebisgosare också  

• godisbit
    Fyran2012 skrev 2012-09-08 19:17:29 följande:
    Låter som en härlig dag, godisbit!
    Härligt peppande du är..Tack!!
    hepp, hepp - pepp, pepp!  Jag passar på när jag har lite överskott efter en bra dag... =)
  • godisbit

Inatt har jag sovit som en stock! Heeeelt otroligt nästan, sovit natten igenom och vaknade vid 8.30 - utan en endaste liten toapaus! . Inget ont av foglossning i natt, inget ont av axlar/nacke, inget ont någonstans alls faktiskt... Känner mig helt ogravid en sån här morgon (bortsett från bebisgympan i magen då) tills man passerar en spegel

Vet inte vad det är för spöke eller utomjording som har ockuperat sambon idag, men han föreslog nyss helt självmant att vi skulle åka till Ikea idag ?!?! Klart jag nappade på det förslaget, men det är verkligen inget som brukar komma från honom Hoppas nu bara vi hittar det vi ska ha!

Och nu fixar han ägg-å-bacon-frulle! kanske dags för mig att studsa in i duschen då...?

RTR - Woohoo!!! Låter som det är bebis på gång!!

Svipp - hoppas, hoppas, hoppas!!!!!!!!!

• godisbit
    Svipp skrev 2012-09-09 10:25:26 följande:
    Vad skönt Godsbit! Ha så kul på Ikea idag!
    Tack - hoppas för dina nattvärkar eskalerar och ger utdelning!
  • godisbit

4an - spännande!! Hejar på och håller tummarna!

Svar på tråden Augustibebis 2012