fru Elle skrev 2012-08-03 13:28:00 följande:
Astro: Härligt när det blir en drömförlossning och att du inte har ont efter snittet.
JiJon, vilket tråkigt bemötande du fick. Hinner du träffa din ordinarie innan det blir dax tror du? Annars hade jag bett att få träffa en annan BM nästa gång. Man brukar gå igenom tankar om förlossning och BM kan skriva in dina önskemål i journalen så förlossningen kan se.
Vad olika man kan bli bemött, när jag var inne på FL idag så tyckte de jag hade helt rätt inställning till värkstimulerande och åtgärder. Att det är bäst att låta kroppen sköta det själv.
Status på mig nu är att jag har fått lite mer sammandragningar. Men varken regelbundet eller så starka än.
fru Elle; Ja som tur är hinner jag det, om jag lyckas knipa till BF haha

Ska träffa min ordinarie dagen innan. Som jag förstår på er härinne så är det vanligast att göra upp en typ av förlossningsplan med sin bm, skriva in i journalen som du säger. Vi har inte gjort nåt sånt alls och jag känner att det skulle vara skönt, som en förberedelse där man tar sig tid att gå igenom. Så nu vill jag nästan inte föda innan bf innan jag träffat min vanliga :)
Ja det är konstigt att bemötandet kan vara så olika! Nu tror jag iofs den här bm jag träffade var rätt old school om man säger så. Men jag tänkte på det, barnmorskorna måste ha det lite tuffare nu än för kanske 15 år sen. Nu kan man ju ta reda på den mesta fakta själv via internet o s v, förut var det nog bara barnmorskans ord som gällde och det man förlitade sig helt på.