Augustibebis 2012
Grattis Novixi!
Grattis Novixi!
Capy; Vilken cool film! Blev också lite tårögd, speciellt på slutet när ni kom in med lilla bebisen :)
Grattis Grizabella!
Här händer inte ett skit, haha. Mer än icke-onda sammandragningar kvällstid och ett väldigt pressande neråt av bebisen. 10 dagar kvar till BF om man går efter RUL och fem om man går efter ÄL. Egentligen tur att man inte vet när det kommer starta, skulle jag få höra nu att jag skulle gå över tiden 14 dagar skulle jag gå och gräva ner mig nånstans
Tjockisbullen; Usch vad jobbigt, hoppas lillkillen kryar på sig snabbt!
Hörrni andra som har svällda ben och fötter, idag har mina varit extremt svällda. Har varit hos svärföräldrarna nu under kvällen och när vi skulle åka hem fick jag verkligen inte på mig skorna, så jag gick barfota ut till bilen. Nu sen vi kom hem har jag haft benen i högläge i mannens knä men det ena somnar liksom, det pirrar i foten och även i armen på samma sida. Är det nån som känt av liknande? Tänker mest om man bör oroa sig, om man ska ringa in eller om det är normalt, just såhär svälld har jag inte varit förut.
Grattis till alla nya bebisar! Och hejja frukå, hoppas du har din lilla redan!
AR; Vilket underbart besked, härligt!!! 
Hörrni, hur vet man om vattnet gått? (om det inte är rejäla mängder med ett splash då) Ursäkta diverse information nu men inatt vaknade jag av att trosorna var helt genomblöta, aldrig hänt förut. Trodde först vattnet gått men kom på att vi färdknäppade på kvällen innan och tänkte om det var ifrån det (fast jag var ju på toaletten efter det)... bytte trosor och la mig igen och när jag vaknade igen hade det inte blivit mer, men nu under hela förmiddagen har det blivit blött flera gånger igen. Inte supermycket men det är liksom vattnigt och inte tydligt flytningar som jag haft innan.
Skulle väl ringt FL men vi var in i förrgår för att jag varit såå öm i magen (men allt var bra) så jag vill liksom inte behöva in i 'onödan' igen...
Nåt annat som var nytt igår var det enooorma trycket neråt hela kvällen, det gjorde riktigt ont och höll i sig så jag inte visste hur jag skulle sitta. Annars har det kommit tryck emellanåt men inte såhär ihållande. BF på söndag enligt ÄL och om en vecka enligt RUL.
Sommaren o ellenbmt; ja det är väl så! Jag avvaktar nog några timmar till, tror nog inte det är vattnet... Om det är det så borde det väl rinna på mer under dagen.
Grattis till nytillskotten!
Åh svårt sommaren, vet inte vad jag skulle valt. Beror kanske lite på hur 'akut' hans utredning är? Än har du väl inte gått över tiden så länge så får du en ny tid för hinnsvepning den här veckan så vore väl det det bästa, men som sagt svårt när du inte får tag på dem... Kanske gå dit på tiden du har och kanske fråga då om det går att skjuta på det lite?
Här är det tre dagar kvar till rul-bf. Känner att glädjen försvann lite igår, känner mig ego men kan inte rå för det. Min bästa kompis fick reda på att hon också är gravid, och jag hade såklart varit jätteglad om det vore så att hon skulle ha kvar det. Historian bakom är att hon har kört oskyddat i nästan ett år (utan att vilja bli gravid) och varje månad har hon tjatat om att mensen är sen och varit sååå orolig för att hon ska vara gravid, till slut har jag tröttnat på det snacket och sagt att antingen skyddar ni er eller så kommer du antagligen bli gravid förr eller senare. Det har hon inte lyssnat på och det har varit samma tjat om hennes sena mens VARJE månad, men det har alltid slutat med att hon fått den. Och självklart nu, när jag ska ha mitt första barn vilken dag som helst har det tagit sig och hon grinar och velar över en abort.... Visst att det är jobbigt men det ÄR ju sjukt oansvarigt att bara köra på oskyddat fast hon inte vill ha barn och det borde ju inte komma som en surprise direkt. Det är liksom som att hon bara väntat på det. Är jag världens ego som känner att det här tar glädjen från det som skulle vara 'min' tid liksom?
Nadja93; Låter det inte lite som symtom på havandeskapsförgiftning? Nu är jag inte så påläst men har för mig att både huvud- och magont och svullnad kan vara symtom på det. Högt blodtryck också om du har det.Tur att du hursom ska in till bm idag, hon lär ju ta blodtryck och grejer och se att allt står rätt till.
Tack för svar sommaren och trossan! Ja jag har fått känslan att hon vill att man ska säga "åh men du är säkert gravid" när hon tjatat om att mensen är sen, så det har jag slutat med på senaste och sagt att hon borde kolla upp vad som är fel om nu mensen kommer så oregelbundet. Har varit lite besviken på henne sista veckorna också, hon frågar ingenting hur jag mår eller hur det går med graviditeten, känns som att alla bryr sig utom hon. Antagligen är det det här som spökat i huvudet på henne, hon drog ut på att testa så antagligen är hon i vecka 7-8 redan. Har ältat för- o nackdelar med henne i telefon nu på fm och hon låter inte lika säker på abort längre, så vi får väl se...
Välkommen solrosen86!
Kul att det fortfarande hoppar in folk fast det är i sluttampen. Ja visst längtar man nu, även om det ibland känns som en evighet så är det ju inte långt kvar egentligen, även om man går över tiden. Jag har tänkt amma och har köpt en bröstpump, en billig variant från Apoteket. Vill inte lägga 5-600:- när man inte vet hur mycket man kommer använda den, så jag köpte en såndär enkel handpump. Behöver jag får man väl byta ut den mot nåt bättre om man märker att det kommer behövas
Vad det känns som vi gick från hundrafemtio medlemmar här till typ... Femton ;p måste väl vara måånga än som inte fått? Fast kanske är det många av de mest aktiva som fått som gör att det märks sån skillnad :)
Blomster; Mina har blivit mycket mer ömma, som i början på grav. Fast så har jag känt senaste en- två veckorna men man kan ju hoppas det är ett tecken iaf!