• fru Elle

Augustibebis 2012

Olika på olika flygbolag, vissa har vecka 28 och vissa går det nog upp till vecka 32. Men ni får kolla upp vad som gäller för era försäkringar. Man vill ju inte direkt gärna betala för att de måste landa tidigare och dumpa massa bränsle för att förlossningen har startat och ni behöver till sjukhus. Vissa försäkringar kan man ta en tilläggsförsäkring om man flyger efter vecka 28, men brukar vara stopp vid vecka 32.

Molly 2008 och Harry 2010
  • fru Elle

Blir ju inga längre resor till sommaren med tanke på graviditeten. Skulle vara till våren då men min man har nytt jobb och jag börjar jobba den 1/2, så vi hade inte tänkt ta någon längre ledighet. Sen hade jag hemsk foglossning med sonen, var sjukskriven från vecka 26. Men en spaweekend med min man en helg till våren kanske skulle vara något.

• fru Elle

Nyköings bo, hoppas att allt ser bra ut med den lille i magen.

Har inte sålt en vagn hittils, men vi kan inte köpa en enda vagn till utan att sälja någon av de vi har för nu är förråden fulla. Jag gillar inte att sälja saker på blocket, tradera mm. Har sålt av en hel del på en marknad. Sen brukar jag låna ut våra saker eller ge bort. Har sålt lite på köp och säljgrupper på facebook, det gillar jag mer än blocket och tradera.

• fru Elle

Nyköpings bo; ska inte sälja duon utan tänkte ha den när trean kommer. Kommer vara 2 år och en månad mellan sonen och trean.

Kallar ni era bebisar för något speciellt? Här blir det nog mest trean och ibland testar jag lite namn jag funderar på till trean.

• fru Elle

nyköpings bo; känner igen den där lyckliga känslan när man får det bekräftat att det är någon i magen och  man ser att hjärtat slår.

Kommer att göra ett vanligt UL på inskrivningen den 4/1 och får se då, längtar tills vi får se den lille!

Inte roligt med bruna flytningar eller om det kommer blod, det behöver ju inte betyda att det är något fel men man blir ju orolig i alla fall. Hoppas att allt står rätt till Kosmos katten.

• fru Elle

Är föräldraledig nu med en liten kille som är överallt så brukar bli avbruten när jag försöker sitta vid datorn. Ignorerar ingen med flit, alla inlägg jag skriver blir inte besvarade heller. Blir lätt så att de försvinner i mängden när det en sån aktiv tråd. Var själva aktiva så brukar det lösa sig.

Själv har jag inte haft något missfall, är inte speciellt orolig för att jag skulle få det heller. Brukar ha ganska svårt att bli gravid men när jag väl har blivit det så brukar det gå bra. Självklart skulle jag bli ledsen om vi skulle få ett missfall men det är inget som jag tänker på.

• fru Elle

Marmite, hos oss gör man också ett UL vid inskrivningen, men har inte gjort VUL då utan ett vanligt UL.

När det gäller sex så tycker jag inte det är någon skillnad. Det var nog det förra gången när vi hade försökt bli gravida i ett år och det inte längre kändes som ett kärleksbarn utan mer som ett schemalagt "arbete". Då behövde vi en liten paus!

• fru Elle

UL - UltraLjud
    VUL - Vaginalt UltraLjud
    RUL - Rutin UltraLjud, görs runt vecka 16-19

• fru Elle

På en del ställen så får man bara göra RUL. Det är inte alla MVC som har utrustning för att göra UL, eller erbjuder det.

Där jag går Barnmorskegruppen i Göteborg får man ett UL vid inskrivningen. Sen har jag gjort KUB-test och då gör man också ett UL. Här blir man bara erbjuden det om man har fyllt 35, annars får man betala. Sen har jag gjort RUL med barnen. Men en del gör fler UL, tillväxtultraljud, könsultraljud.

Svar på tråden Augustibebis 2012