• Kampis

Augustibebis 2012

Har inte läst på flera dagar och tänker inte försöka ge mig på att göra det heller haha! Sotet på en camping på Öland nu vid tältet medan sambon och dottern är på lekplatsen. Vädret har varit piss, ösregnat typ hela tiden utom igår. Jag fyllde även 25 år då så det måste väl betytt att jag vari snäll?!?! :) med magen har det funkat kanon, enda som varit jobbigt är att alla grejerna är på marknivå haha! Och att hunden måste motioneras.... Jag är rysligt bortskämd med att bo i skogen så han bruka vara ute hela dagarna och så busar vi där genom att jag sitter på en stol och skaffar en pinne trehundratusen gånger och han är lika glad varje gång, men nu måste ja ut och gå... Men de funkar, sakta gång och vila ofta så går allt (nästan) Srev ju för ett tag sen att det var slutgökat nu,och nu är det ABSOLUT det! Förra gången med dottern kunde jag känna huvudet om jag stoppade upp ett finger i v 38. Fick för mig att prova igår och joda, ca 5-7 cm in är det... Så nu blir de inget mer ;) Fortfarande snäll bebis som inte gör nåt som gör minsta ont. När jag fyllde igår fick jag en ullaredsresa i present av sambon så jag kan fixa det sista! Så vi ska försöka skaffa barn/hundvakt 13-14 juli och åka :) Måste ju bara berätta om mitt TOKFYND jag gjorde häromdagen även om de inte har med bebisar att göra, köpte en tretorn regnkappa för 350 kr som kostar 2800 ny! Och det roligaste är att som ogravid köpte jag kläder i large, och nu snart högravid i v 34 storlek medium :D

• Kampis

Hos oss har pampers inte funkat på dottern, hon kissade igenom dem på några timmar på natten, däremot Liberos och flera billigare märken  har hållt ätt. Tyvärr har hon alltid haft OTROLIGT känslig hud och huden måste ha fått lufta sig helt torr inna ny blöja kommit på, annars blir hon röd direkt.

Tappade hakan när jag såg kompisen byta blöja på sin son häromdagen som hade skitit ner sig. Av med blöja, torkade rent och på med ny med en gång.. ! Så har vi aldrig kunnat göra.

Hade hon bajsat i bilen med pampers på var det 100% av gångerna på ryggen på henne - hände aldrig med libero...  

Om barnen reagerar mot blöjorna är ju olika på vilken hud de har, pampers har ju lotion i sina och en del ungar reagerar mot dem, en del mot liberos. Man får testa sig fram vad som funkar helt enkelt =) De har ju oolika passform med så har man en bebis med knubbiga lår passar en sort bäst, smala långa en annan =)

Jag tycker eg att liberos är rätt klumpiga på   små bebisar, men pampers är så jäkla tunna...  Dock hade vi pampers under dagarna på somrarna just för att de var så tunna och jag upplevde att de var skönare att ha på då :)

Jag har inte köpt några hygienartiklar ännu. Gillar verkligen inte våtservetter på barnrumpor så det blir det paketet man får på bb som hamnar i skötväskan för när det inte finns vatten till hands, och så ska jag köpa amningskupor såklart.  Puder finns hemma och salvor hjälpte aldrig dottern så det tänker jag inte köpa hem förrän jag märker att det behövs. Termometer har vi också. 

Ang väskan skulle jag lika gärna kunna komma in med en plastpåse med grejerna i, könns inte riktigt som att det spelar nån roll vad grejerna ligger i.. 

• Kampis

vantar till bebis fås väl precis samma  funktion av att sätta sockar på händerna?

Ang väskan tänker jag packa den när det är 2 veckor kvar har jag tänkt =)   Räknar kallt med att gå över 2 v denna gången också så där är jag ju ändå ute i god tid typ en månad innan! Skull värkarna sätta igång tidigare tar det väl inte så länge ändå att slänga ihop den tänker jag =)

• Kampis

Huu så trött jag är på dessa mardrömmar = (
    Ända sedan plusset drömmer jag minst en gång i veckan att sambon är otrogen, inatt drömde jag två...

Vaknade vid 02.40 (lade mig vid 00) och kunde inte somna om.Han var på svnesexa (och var chaffis som tur var!) och hade inte kommit hem än.  Kom hem vid 04.20 då var jag fortf vaken. Kunde inte somna om utan har varit vaken sen dess och nu ska jag på möhippa och beräknas vara hemma igen ikväll vid 00.

Spännande dag ;)      

• Kampis

Shit pomfritt, 40 dagar kvar!! (är dock övertygad om att det kommer sluta på typ 54)

• Kampis

2 dl är det har jag för mig.

Jag funderar på om bebis vände sig åt fel håll igår.. höll på och böka som attans och var igång i minst 10 minuter i sträck (har ADRIG hänt!) Och sen dess har sparkarna känts annorlunda.. nere vid blygdbenet där hon brukade flaxa med armarna får jag nu hårda sparkar och "rumpan" trycks ut extremt mycket mot innan..

• Kampis
    Maaya skrev 2012-07-05 13:33:02 följande:
    Nu tror jag att jag har inhandlat allt till bebis och nu håller jag på o tvättar alla bebis kläder :) men nu har jag börjat fundera på vilket sett är bäst att byta blöja på? Många säger att det är bättre att använda vatten ist för våtservetter o det tror jag absolut stämmer eftersom det är mest naturligt men hur gör man då? Haha asso med våtservetter är det ju väldigt smidigt att ta en servett o bara torka rent men om man ska använda vatten hur gör man då? Fuktar en svamp? Handduk? Med handdukar blir det ju massvis med tvätt! O efter att man torkat rent måste man smörja rumpan med nått då? Och baby puder, använder man det? Jag har lixom inte bytt så många blöjor i mitt liv så känner att jag har ingen jätte koll hehe. O när vi var och inhandla allt som man kan tänka sig behöva så kom jag på att ni på tråden hade rekommenderat vasselin på tub men jag kommer inte ihåg vad det var tillför? Tacksam för eran hjälp (kan ju behövas ;)).

Vi använder våtservetter i den allra minsta mån det går, tycker inte de känns nåt vidare att ta mot bebisrumpor.
    Vi har använt pappersservetter (typ de från ica basic), tycker det blir jättebra rent av det ! 
  • Kampis
    Maaya skrev 2012-07-05 15:54:03 följande:
    Tack jgus och kampis för svar! Jag tycker våtservetter känns jätte smidigt och jag kommer säkert använda en heldel sånna men tänker nu iallafall försöka använda vatten istället så mycket som möjligt om det inte är allt för krångligt?! Kampis du tar en vanlig pappersservett o blöter med vatten osen torkar eller? Använder ni nån kräm/ puder efter åt?

Japp bara fuktar dem i ljummet vatten :) Dottern har alltid haft helt sjukt känslig hud, och inga salvor/puder har hjälpt.  Luftning är absolut bäst, att ha bebis naken om rumpan så mycket det bara ¨går.
Svar på tråden Augustibebis 2012