• Kampis

Augustibebis 2012

Nix ingen möjlighet att byta =( Det finns bara två bm på denna mottagning och min har semester, vill inte hoppa över besöket heller ifall det är nåt som är galet :/
    Nej jag går inte i Norröping utan i södra kalmar län =) 

Jag vägde in mig på 86 kilo och hon malde på vad min övervikt berodde på, hur jag ska ta tag i den sen osv.    Gick därifrån helt förstörd.. ok att jag inte tyckte jag var smal innan, men jag är 175 cm lång så SÅ himla tjock kände jag mig inte, bara mullig. Effteråt kände jag mig som värsta sumon...

Förra gången hade jag gått upp 5 kilo totalt  , men bara för att det är hon har jag väl ökat 10 sen dess ;)

• Kampis

Ang träning så står (och har stått) otroligt stilla här.. fick ju en hemsk foglossning i v 17 och har sedan dess hemma gått ut på två promenader á 300 meter enkel väg.. sen har jag typ krypis hem haha!

Hunden tycker jag är mycket mycket tråkig men det får han tåla. Han är bara 7 månader och det blir en hel del lek i trädgården istället där jag sitter på en stol och kastar pinnar, bollar mm ;)  

• Kampis

Jag tycker absolut inte du ska oroa dig. Jag vet flera som gått ner totalt sett under graviditeten, och jag är i v 33 och har gått upp 6 - 6 ½  kilo, är någon här i tråden som typ inte gått upp nåt =)

• Kampis
    Julies skrev 2012-06-20 15:08:37 följande:
    Nån som har svullna fötter och anklar mot kvällskvisten?

Samma som sandrina, hela dagarna :( Dock är det inte jättejättemycket men det blir mer och mer =(
  • Kampis
    mammsen skrev 2012-06-20 22:14:12 följande:
    När bebisen ligger med huvudet neråt nu så kommer du inte känna sparkar i revbenen, eftersom bebisen ligger med benen och allt vikta så hamnar ju rumpan längst upp och själva fötterna någonstans i mitten på magen :)
    De känner precis hur bebisen ligger på mvc så du ska inte  vara orolig :)

Fast det där stämmer väl ändå inte? Ok att de ligger med benen vikta men de sträcker ju ändå på benen så gott det går och det  verkar vara supervanligt att man får sparkar på revbenen på slutet. Min har legat med huvudet ner i tre veckor och jag får boxningar vid byxlinningen,  knän som trycks ut i vänstersidan och buffar från fötterna precis under revbenen
  • Kampis
    LiJon skrev 2012-06-21 09:00:47 följande:
    Jag undrar när de här onda sparkarna ska komma? Tycker alla har sagt 'vänta tills den börjar sparka på revbenen...'. Går ändå in i vecka 33 på lördag och visst sparkar/bökar hon massor men inget som gör ont. Det kanske kommer mer på slutet? Eller så slipper man det, hihi.

Förra gången fick jag inte en enda spark som gjorde ont på 42 veckor, och nu har jag heller inte fått nån. Inte heller nåt på revbenen, bara precis under =)
  • Kampis

BM Idag 32+...3?

Blodtryck 110/55
    SF 31cm
    Järn 106 så dags att börja äta det :/
    Vikt +7 kg
    Hjärtljud mellan 140-145
    Inga bakterier i urinet. 

Hon ligger med huvudet ner lite snett åt höger och ryggen åt höger men det visste jag ju redan =)     

• Kampis

En del landsting gör glukosbelastning på rutin till alla, en del gör det bara på dem som har mkt övervikt eller ligger högt normalt i socker.
    Jag har inte behövt göra - skönt! 

• Kampis

Idag åker vi på semseter till Böda (öland) och är där tills torsdag! påbörjade packningen i morse och hjälp vad mycket det blir som ska me.. som tur är har vi lånat en takbox för hundburen stjäl 70% av bagaget...!

Undrar hur det blir att tälta många nätter med foglossning men jag är inte så pjoskig av mig och jag får ju skylla mig själv så...! 

• Kampis
    mammsen skrev 2012-06-23 11:07:28 följande:
    Från golvläge tar jag mig bäst upp om sambon hjälper mig upp på alla fyra så jag sedan kan dra mig upp med hjälp av han utan att använda benen så mycket ;) Skonsammt för dig och bra för sambon som kommer att bli toppenstark ;) Annars får ni helt enkelt bygga upp en upphöjning så du kan kravla dig fram till tältöppningen och bara ta ett kliv ut,, Hoppas på inte allt för kissenödiga nätter och håller tummarna för bra väder åt er! :)
    Hahha oj vad jag srattade när jag försökte se mig framför mig hur det skule se ut hahahhaha!!

Jag har inga problem med att att komma upp från golvet, är typ ingen skillnad mot innan, men är lite fundersam på hur fogarna regerar mot att det inte blir nåt "stöd" av luftmadrassen :/

Ja vädret ser ut att bli skit men vi får väl hoppas att meterologerna har fel (för det har de ju aldrig ;) ) 
Svar på tråden Augustibebis 2012