Inlägg från: DetGodaLivet |Visa alla inlägg
  • DetGodaLivet

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-05-23 11:48:40 följande:
    Jag vet inte riktigt vilken storlek jag ska köpa kläder i. Har redan köpt ganska mycket och vill inte lägga så mycket mer pengar på det, räknar blint med att få lite kläder när hon kommer med. 
    Har köpt i strl 56 nästan allting och så lite större storlekar i märkeskläderna så man verkligen vet att man får nytta av dom.
    Både jag och min bror var STORA bebisar. Jag vägde (håll i er nu!) 4,8 kg och var 58 cm lång! Min bror föddes fem veckor för tidigt och var då som en "normalstor" bebis när han kom ut, så hade han kommit som han skulle så hade han med varit stor alltså.
    Är lite orolig för att vi ska få en sån giant-baby vi också. Tror min man var normalstor, vet inte exakt. Så frågan är om man ska köpa i stl 50 eller inte?! Har nog inget i den storleken tror jag...
    Kläderna jag köpte i USA är lite dumma i storleken, de går ju på ålder så minsta storleken var 0-3 mån och det köpte jag en del i, men tycker de se ut å va ungefär samma som 56.

Hur hade ni tänkt? Ska på ul nästa vecka, kan de typ "förutspå" då hur stor bebisen kommer att vara? ;) 

Jag har köpt typ 2-3 bodysar i strl 50 bara. Ungen får väl ha lite för stora kläder om det är en småplutt. Annars har jag mycket 56 och dubbelstl 50-56
  • DetGodaLivet

Vi har köpt ett skötbord från typ Elfa. Det är fult, men mer praktiskt än något annat vi hittat. Hade ett med hyllor senast och det var grymt bökigt att komma år det som stod längst in på hyllorna (de blir ju rätt djupa). Nu ville jag ha med lådor man drar ut på alla planen.

• DetGodaLivet

Jag har inte köpt gravidtrosor, men däremot ett gäng ganska lågt skurna trosor i superduper-andas-material från craft eller nåt sånt som jag tror är till gympa och löpning egentligen.  De är skitbra nu när det är så varmt, man blir mycket mindre svettig. Köpte dem på Stadium och de sitter bra under magen också.

• DetGodaLivet

Jag har jättemycket mammakläder,,,vår tvärtmaskin har pajjat så vi har inte tvättat på 3 veckor (utom underkläder det har jag kört på jobbet) i väntan på bedömning från försäkringsbolaget - men jag har fortfarande mycket att välja på. Finns vissa fördelar med att vara loppisfreak. 

Sen kan jag se ut hur som helst på jobbet, annars hade det kanske inte varit så kul kombinationer nu mot slutet. Men imorgon kommer nya tvättmaskinen:)  

• DetGodaLivet
    Challelotten skrev 2012-05-25 11:00:46 följande:
    Någon mer som har gått två paket ifrån allt för föräldrar? Jag har fått hem två även om jag bara har anmält mig en gång.

Så jag har så jag kan hämta ut två gratis bodys :0)
    Jag fick bara ett men har flera bekanta som fått dubbelt
  • DetGodaLivet

Jag tänkte köpa en berfore-and-after baddräkt från Boob. Bikini kan jag tänka mig som gravid kanske men inte som nybliven mamma så det känns som en onödig investering. Överdelen passar inte på den jag har om jag inte vill se sjukt osedlig ut *S*

I sommar har vi bokat en vecka på väsatkusen i stuga på semesterresort med barnklubb, spa mm. Känns väldigt bekvämt och bra när man inte orkar så mycket. Sen blir det en osloresa och lite småutflykter utöver det. Svårt att lämna höns/ankor och odlingar i sticket så vi är sällan borta läge/mycket på sommaren. Vårt hus är som en sommarstuga så det behövs inte heller.

• DetGodaLivet
    Saftmedbulle skrev 2012-05-25 14:43:49 följande:
    Har oxå köpt sådana på hm... köpte ett par i varje färg, bara för att lyxa till det :) Riktigt sköna och snygga.
    Fötterna är värre... har svällt en hel del och måste bege mig ut och köpa något i större storlek. Pust! Ska man verkligen ha elefantfötter i tre månader till (ja, nu är jag gnälligt, jag veeet...)?

Nej man ska ha stödstrumpor!
  • DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-05-25 19:44:38 följande:
    Åhh känns som ALLA på fejjan har lagt upp bilder eller statusar om jordgubbsdrinkar, champagne, en öl i solen, mojitos YOU NAME IT! Åh jag vill OCKSÅ ha en drink i solen. Jag kan knappt ens va ute för jag har inga bra kläder. Inga shorts eller sval kjol. Bläää för idag!!! 
    Imon ska jag åka iväg och se om jag kan hitta nårra kläder... 

Jaåå då är det här med. Alla l'ägger upp softa bilder på altanhäng med goda drinkar. Jag längtar efter ett glas rött och har dessutom inte en minut över att sitta på nån altan och hänga heller... har väl fel srts trädgård för det helt enkelt.
  • DetGodaLivet
    7eHimlen skrev 2012-05-29 09:26:20 följande:
    Vi har handlat jättemycket här, men nästan enbart på second hand och bytarsidor på facebook :D så vi får nästan lite dåligt samvete att vi har så mycket, men det har ju inte kostat nånting alls, nästan :P
    Både jag och min fru är planeringsmänniskor som tycker om att ha allt färdigt innan saker händer, så annars skulle vi säkert stressa ihjäl oss sista månaden när vi bara vill stressa ner och invänta bebis. Känns verkligen hur skönt som helst att ha allt klart, men vi var ute i vääääääääldigt god tid så det känns ju som att tiden går långsammare nu när vi bara väntar på liten. Men det får det vara värt, han mår väl säkert oxå bättre i magen om mamma inte stressar intalar jag mig :)
    Men alla är ju olika, ibland önskar jag att jag var som er som inte handlat/fixat knappt nåt, och bara ta det som det kommer. Men som sagt så är det inte min stil ;P  
    Jag är precis likadan. Vill ha färdigt i förväg och bara kunna småpyssla sista tiden.

Jag köper också allt begagnat och då kan man ju tvätta, fixa och pyssla med sakerna den sista tiden istället. Ska tex. putsa upp chassit på liggvagnen, sortera och vika kläder osv. Sådant är mysigt att boa med, däremot slipper jag gärna spri nga och shoppa sista månaderna.

Vi har inget kvar efter de äldre barnen men har köpt på oss väldigt mycket då det är så billigt att fynda begagnat at det oftast blir gratis i slutänden. Jag är bra på att hitta fynd och brukar få ut mer för sakerna när jag säljer dem efter användning. Liggvagnen köpt för 600 vill jag tex. ha minst 2000 för och tror lätt jag får det också.
  • DetGodaLivet
    bez imena skrev 2012-05-29 18:34:37 följande:
    * för att....inte dör..

Jag är så less på iPhone som kommer med förslag hela tiden. Fostervatten blev fosterlandet först..

Ja sådär är vår iPad också..den kämpar stenhårt för sina märkliga förslag.
Svar på tråden Augustibebis 2012