Inlägg från: DetGodaLivet |Visa alla inlägg
  • DetGodaLivet

Augustibebis 2012

RockTheRebell skrev 2012-04-29 17:27:07 följande:
    Tjo! Idag köpte jag en brio happy 09 men köpt fr affär feb11 o använd tills för en månad sen. Ser helt oanvänd ut. 2500 kr. Åkpåse regnskydd myggnät. Känns som ett kap. Vi ska ändå ha en vagn till så var mest att slå till.

Låter som ett jättebra pris för den vagnen.
  • DetGodaLivet
    tjockisbullen skrev 2012-04-29 16:02:25 följande:
    Ja det är fint! 
    Men vissa namn har sambon ratat helt! 
    Som sagt just nu är det lutat åt Nelson eller Marley men det verkar bli Nelson! 
    Passar ihop med Melina tycker vi:) Fast när han väl kommer kanske han inte känns som en Nelson! 
    Adrian är fint, men det finns barn som heter det i våra kretsar så det känns lite no no o ta samma namn till våran! 
    Hade vi fått en tjej skulle hon heta Alicia! 

Nelson är jättefint tycker jag.
  • DetGodaLivet

Ja det finns ju massor av supervarianter med motor också...eller rena babygungor som spelar melodier och har sig. För mig personligen passar det inte min föräldraskapstyp och hur jag täönker om spädbarnspsykologi/anknytningsteori och vad små barn mår bra av. Jag bär i första hand mina barn i sele/sjal när jag vill söva dem och få fria händer, de gungas till sömns av mina kroppsrörelser och jag får full frihet under tiden oc har koll på barnet vart jag än går.

Dvs jag använder babysittern för aktivering, tex när babyn sitter på golver bland lekande syskon.och kollar in världen.

Är nog en bra utgångspunkt att fundera kring sin egen föräldraskapstyp och vad man tror att man har nytta av utifrån det. Sedan vad barnet kommer att gilla kan man ju aldrig veta.   

• DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-04-29 18:53:11 följande:
    Jag tycker det verkar kruxigt med just sjal. Vad tycker ni det finns för bra alternativ så man kan ha dom på magen? En del har ju Babybjörn men båda mina närmsta vänners barn ratade babybjörnen totalt. 

När det gäller babysittern tror jag att jag får prova mig fram. Jag kan inte reda ut min typ av föräldraskap förrän jag har min bebis tror jag. Man hittar väl rätt under tiden. Så vad den ska ha för funktion har jag lite svårt att uttala mig om, men tänker att den kan va bra när jag måste göra annat samtidigt. Tex duscha som du sa ellenbmt! Har nog iaf kommit fram till att jag ska ha en utan medar. 
    Babybjörn är bra första tiden då den är lätt att få på. Men barnet sitter inte i en ergonomisk position och den är inte heller ergonimisk för bäraren vilket gör att det snabbt blir väldigt tungt. Finns många ergonomiska selar med midjebälte som man kan bära nästan hur länge som helst i... även BB har gjort någon sådan variant senaste året men när jag säger Babybjörn menar jag den klassiska.

Har själv köpt en Ergo, en vanlig BB och två trikåsjalar än så länge. 
  • DetGodaLivet
    Hejåhå skrev 2012-04-29 20:54:21 följande:
    Duscha och ha småbarn är överskattat ;)
    Tacka vet jag torrschampo och handfatsvaskning :) Hehe!

Jag är av hälsoskäl hänvisad till den varianten de flesta dagar ändå... ska man vara på den positiva sidan så är det bättre för huden, men saknar det där med att duscha för att vakna till.
  • DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-04-29 20:16:21 följande:
    Detgodalivet: jag är nog också mer inne på ergo än babybjörn.

Ja BB har jag bara en femtiokronorssak från loppis, inget att lägga pengar på men användbar precis i början (lätt att få på) och sen till korta stunder framåtvänt sittande när man gör grejjer som blir trista för barnet annars (typ skala potatis). Det är ungefär vad jag brukar använda BB till så inte värt en i nypris. 

Ergo har jag köpt en ny hippiesnygg med hysteiska tulpaner på.  Nästan det enda jag köpt nytt till baby...men fick den till ett grymt bra pris genom kontakter.  
  • DetGodaLivet
    any19877 skrev 2012-04-30 16:32:35 följande:
    Hej tjejer! Jag har bara en fråga angående sgi..
    J
    Innan jag började läsa på högskolan så jobbade jag på två olika jobb som timanställd. På det ena jobbet hann jag jobba i 9 månade med varierande lön och på det andra bara i 5 månader. Kommer fk basera min sgi bara på det ena jobbet eller på båda två?

Jag är rätt säker på att de räknar ihop all din inkomst i det fallet.
  • DetGodaLivet

Sommaren: Om vagnen står i låst förråd bör det väl täckas av hemförsäkringen?

Jag är i alla fall definitivt inte oroad över att någon ska stjäla vår barnvagn...  Det är knappast som att de skulle kunna gå runt med den oupptäckta och definitivt inte lyckas sälja utan att bli påkomna.

• DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-05-01 11:27:21 följande:
    Detgodalivet: men bor inte du i hus? Fick jag för mig.

Ska kolla försäkringen, tänkte bara om ni visste. Har aldrig haft så mycket kontakt med länsförsäkringar som nu haha!

Saftmedbulle: jag har en leversjukdom och tar en del mediciner som är rätt tunga. En av dom är inte bra för barnet och går över i bröstmjölken så därför är det beslutat att jag inte ska amma.

Nu har vi packat resväskorna! Åker till svärisarna i Lund strax och imorgon går flyget till NY!

Jo vi bo i hus, men går jag på stan med mina vagnar så brukar jag ställa dem utanför affären eller caféet och lämna dem där en bra stund utan att oroa mig (ska jag bara fika kör jag ibland med nån liten-i-bilen extravagn men ska jag shoppa vill jag ha stor vagn som går att packa mycket kassar i så jag får med mig alla grejjer mellan butikerna och då är det enklast att parkera utanför ellöer precis innanför ingången, inne i själva affärerna är enklast att sjala oavsett vagn). 

Det är ju fördelen med att ha unika vagnar, skulle vara omöjligt för någon att sälja dem oupptäckt. 

• DetGodaLivet

Jag har också varit på första besöket (efter inskrivningen) nu i måndags.

Alla värden var bra utom järnet som är lite lågt (vilket är standard när jag är gravid...får fortsätta knapra tabletter helt enkelt).

Bebin ville inte bli lyssnad på. Hon blev förbannad och sparkade på lyssningsgrejjen.

Svar på tråden Augustibebis 2012