Augustibebis 2012
Jag har beställt en "maternity sleeping bra" från minimundus.se i samband med att jag köpte andra saker därifrån. Känns tunn och bra. Hade något liknande förra gången för att hålla amningsninläggen på plats.
Jag har beställt en "maternity sleeping bra" från minimundus.se i samband med att jag köpte andra saker därifrån. Känns tunn och bra. Hade något liknande förra gången för att hålla amningsninläggen på plats.
Grattis Angelica!
Härligt men helt overkligt att vi redan har trådens första bebis.
En HELT annan fråga. Funderar på att köpa en Teutonia Fun med mjuklift som liten-i-bilen-extravagn. Nån som har erfarenhet av denna...Bu eller Bä?
Ja jag kan gissa att den inte går så bra i snö och terräng, det gör ju inga vagnar med svängbara hjul. Men vi kommer ha en normal vagn som förstavagn.
Tyvärr är den typen av vagnar jag gillar bäst sjuuukt stora i bilen och på vår 7-sitsare är bagaget rätt litet. Chassit på liggvagnen tar tex upp nästan hela bagaget och liggkorgen (enooorm) måste förvaras inne i bilen. Känns inte hållbart om vi ska åka någonstans hela familjen.
När jag är själv med baby eller bara några av barnen kommer jkag att köra min gamla kombi och den kan man ha in hur stor vagn som helst i.
Det där med vikten är känsligt! Har gått upp 10 kilo och har gått 27 veckor! Vet inte riktigt vad som är "normalt". Det jobbigaste är ju att ställa sig på vågen hos barnmorskan och bli dömd! För egen del känner jag att det är okej, bara att ta tag i sen när bebisen är ute! Barnvagnspromenader och ammning tänkte jag skulle fixa det ;)
De är inte alltid helt lätt att undvika att stoppa i sig lite extra! Jag har haft jobbig halsbränna sen dag ett och det har blivit så att jag småätit på kvällarna för det också! Puh! Sålänge man äter nyttigt och får i sig grönsaker och frukt tror jag inte det är nån större fara att synda lite ;) Tycker inte barnmorskan ska spänna ögonen i en och få en att känna sig dum!!
Jag har hittat något som funkar mot halsbrännan nu! Ätit Losec i några dagar och har inte haft halsbränna sen dess!! :) Som jag lidit i onödan... Så kan det va :)