Augustibebis 2012
Jag älskar den här meningen tagen ur sitt sammanhang. Jag hoppas det finns ett lite kök även på mitt BB där jag kan värma sommaren litegrann. Fast sålänge jag är på tjocken föredrar jag att det är såhär svalt:)

Babyproffsen i Örebro är välkända för sin etik. Bland annat ger de alla anställda som blir gravida sparken så du ska nog inte hoppas för mycket på dem. Det är ett franchisingföretag tror jag så vet inte om det ens finns n¨ån högre upp att vända sig till. Tror varje butik stpr för sig liksom (fast samma ägare på båda i Örebro)
Skillnaden mellan täcke i vagn och säng:
I sängen har du inte kontroll på barnet eftersom du själv sover (temperatur samt att det ej får täcket över huvudet). Där ska man helst ha så lite rörligt mjukt material som möjligt dvs lösa filtar, täcken, stora snuttefiltar och gosedjur ska helst inte finnas i sängen.
I vagnen har du barnet under uppsikt och kan reglera värmen. Där kan du ha lösa filtar eller täcke om det är kallt ute. Alternativet att klä på barnet tjockare kläder och overaler om det är kallt är svårare att reglera om du tex. går in i en butik. Då är risken att barnet istället blir för varmt. Är barnet nedbäddat med filtar kan du ta bort så många filtar som behövs för att reglera temperaturen och lätt lägga tillbaka dem när ni går ut igen.
Tjockt täcke har jag aldrig haft till barnen då det inte är så lyckat ut just lager-på-leger principen (dvs att kunna reglera värmen i små steg) däremot filtar av olika tjocklek, med eller utan påslakan. Lammskinn är bra under, det är också temperaturreglerande.
I sängen har vi en sovpåse (inte pyjamasmodellen utan den typ som är som ett täcke med en väst upptill) under den kalla säsongen-