Saftmedbulle skrev 2012-06-01 15:36:33 följande:
Joo, det var ju meningen att det skulle vara lite komiskt.
Ha, ha... ja, det är en vanlig fördom att man får det för att man äter fel... jag gillar inte ens sötsaker, så jag är verkligen inte en som skulle "skaffa mig" diabetes så att säga. Det händer en del gravida tydligen - det är ju därför man kollar värdena hos BM - det ingår i blodtesterna man gör och om det visar för högt får man genomgå glykosbelastning - vet en del tjejer på den här tråden som gjort det.
Har läst att ca 1% har kvar sin diabetes efter förlossningen när det gäller graviddiabetes, så det är ju inte så mycket. Gäller att hålla ut och sköta sig bara... Men! Jag kan ju säga att jag fått mycket förståelse för de som har vanlig diabetes alltid. Jättejobbigt.
Ja gud ja. min syrra fick graviditetsdiabetes och hon är verkligen värsta hälofreaket. Dessutom är hennes sambo "vanlig" diabetiker så de äter liksom redan diabetesanpassat hela familjen redan sen innan.
Jag däremot är värsta sockergrisen som moffar kexchoklad till frulle om jag kommer åt. Har aldrig haft graviditetsdiabetes under någon av mina graviditeter.